6. /
  7. Intervju sa Tessom Hadley:...

Intervju sa Tessom Hadley: Stiže nova knjiga „Free Love“

03. март 2023.

| Aleksandra Dudvarski
Tessa Hadley izdaje najnoviju knjigu, a ovo je osvrt na njen osmi roman.

03 (Tesa Hedli) je najgore čuvana tajna u književnoj fikciji. Držite se oko novog i preporučenog odeljka knjižare duže od nekoliko minuta nakon Hadley izdanja i biće vam teško da ne vidite da je neko dodaje na svoju gomilu. U odsustvu ubistva ili magije (iako u njenoj najnovijoj knjizi ima mesta seksa, droge i komunizma), njene priče se prvenstveno bave svakim danom života britanske srednje klase: žalosti, preljubom, večerama uz džin. Međutim, počnite da verujete da ste na poznatom terenu, a ona će izvući prostirku Laure Ashley (Loru Ašli) pravo ispred vas. Jer ako su njeni romani dosledno dobri, oni su jednako dosledno razbijajući.

Tessa Hadley i slobodna ljubav

Njen najnoviji roman, „Free Love“ je napisan u istoj tradiciji. Radnja se odvija tokom godinu dana, počevši od annus mirabilis iz 1967. godine, a u središtu je slobodna ljubav Phyllis Fischer (Filis Fišer), domaćica u četrdesetim godinama koja napušta zatvorenu udobnost svoje porodične kuće u predgrađu da bi se upustila u aferu sa sinom porodičnog prijatelja od dvadeset i nešto godina. Roman se klacka između dva izrazito različita sveta: negovanog predgrađa doline Temze koje je ostavila porodica Phyllis, i kontrakulturnog haosa Ladbroke Grove 60-ih. Tipično za Tessu jeste što su oba jednako upijajuća.

„Živimo u posledicama tog perioda“

Revolucija koja se odvija napolju – podzemna štampa, protesti na Grosvenor skveru, donošenje Zakona o abortusu – ispričana je kroz Phyllisinu sopstvenu revoluciju; iznenadna spoznaja da je „u svom starom životu bila samo napola živa“. Ali nemojte ni na trenutak pomisliti da Tessa nije hipersvesna da je „slobodna ljubav“ predstavljala sasvim drugačiju stvarnost za žene nego za muškarce.

„Meni je interesantno da te žene koje su se pobunile 60-ih i 70-ih, koje su se razvele od svojih muževa i otišle od kuće u potrazi za drugačijim. Dan po dan, onda je još dece i život ide dalje. “, kaže ona.

„Naravno, mislim da smo sada više razočarane. Bile smo deo života naših majki i baka i živele smo gledajući kako su se uhvatile za san o drugom načinu života – kako se odigrao i postao običan i svakodnevni. Živimo u posledicama tog perioda i mi smo korisnice njihovih sloboda.”

Tessa, koja je rođena 1956. i postala punoletna 70-ih godina, priseća se kako su u njenoj mladosti „revolucionarni, radikalni muškarci bili toliko prezirni prema feminizmu. Rekao bih da je to sporedna stvar; to je odvraćanje pažnje od pravog klasnog rata i svega toga. Skuvaj čaj.”

Pa ipak, „Slobodna ljubav“ nije jasna priča o feminističkoj heroini koja beži od konvencije za koju biste mogli da mislite da jeste. Kao i mnogi od Tessinih likova, Phdyllis je delimična prema kontradikciji. Ona više nije apolitična domaćica koja ne razmišlja o muževljevom poslu, ali nije ni naročito politički oštra u svom novom životu. Ako je išta više nego pohvalno hrabra, verovatno je tu samo iz zabave.

View this post on Instagram