Da li treba da vežbate ako ste bolesni?

10. фебруар 2024.

| Snežana Vranić
Prehlada možda deluje bezazleno, ali da li je dobro da vežbate dok je imate?

Možda vam se preskakanje treninga čini kao nerazumno, ali nekada zaista ne bi trebalo da to radimo. Pa da li je vežbanje tokom bolesti dobra ideja?

Prehlada ili neka manja bolest ne deluju kao prepreka za vežbanje jer se osećate obično, a vaši simptomi nisu preterano ozbiljni. Međutim, da biste odgovorili na to da li treba da vežbate sa prehladom, morate uzeti u obzir nekoliko stvari.

Da li je vežbanje tokom bolesti pametno?

Nisu sve prehlade i bolesti jednake i mnogo toga zavisi od individualnih karakteristika. Dr Navia Misor (Navya Mysore), članica savetodavnog odbora za žensko zdravlje kaže da blagi pokreti mogu zapravo da podstaknu imuni sistem.

Međutim, veoma je važno da znate da postoji ravnoteža između vaše sposobnosti da se bavite fizičkom aktivnošću i sposobnosti vašeg imunološkog sistema da se bori protiv infekcije. Mnogo naše energije ide na borbu protiv virusa ili bakterije, ali ne postoji čvrsto pravilo koje kaže da ne možete da vežbate.

Dakle, ako vas ne zamara previše da uložite energiju u vežbanje dok vam curi nos ili imate blagu glavobolju, možete da vežbate.

Kako prehlada utiče na vašu sposobnost da vežbate?

Prehlada može doći sa širokim spektrom simptoma i svi oni utiču na vašu sposobnost da vežbate malo drugačije. Kada ste prehlađeni, vaše telo skače i biva preopterećeno pokušavajući da se izbori sa njom i ostavljajući vas umornim. To može značiti manje mišićne snage i izdržljivost što dovodi do toga da se osećate umornije nego što biste inače.

Da li vežbanje tokom bolesti pomaže da se izborite sa njom?

Lagane vežbe mogu pomoći u jačanju imuniteta, ali ne postoje dokazi koji potvrđuju da vežbanje skraćuje trajanje prehlade. Fitnes vam može pomoći da se osećate bolje jer vežbanje oslobađa mnogo hormona zbog kojih se možete osećati odlično, nezavisno od prehlade.

Međutim, važno je da imate na umu da ako preterujete sa vežbanjem možete pogoršati stvari jer telo neće imati energije da se izbori sa virusom ili bakterijom. Pored toga, pokušaj da se znojite može da izazove dehidraciju, a organizmu je neophodno da budete hidrirani kada ste bolesni.

Koristite „pravilo vrata“ kod prehlade

Dakle, ako su svi vaši simptomi iznad vrata, bezbedni ste da vežbate. Ali ako imate simptome koji su ispod vrata, verovatno ne bi trebalo da vežbate. Prema ovom pravilu, možete vežbati ako imate curenje iz nosa, nazalno začepljenje ili upaljeno grlo.  Naravno, i ako vežbate to mora da bude lagan trening, nemojte preopterećivati organizam.

U slučaju stomačnih tegoba ili infekcija urinarnog trakta pratite koliko su jaki simptomi pre nego što se odlučite na vežbanje. Veoma je važno da ne budete dehidrirani. Ako su simptomi ozbiljni, bolje je da odmorite.

Kada se možete vratiti svojoj rutini vežbanja?

Vaš vremenski okvir za vraćanje na vežbanje definitivno zavisi od vaših simptoma. Možda ćete morati da sačekate tri do pet dana nakon oporavka zbog težih bolesti. Oni koji imaju lakši slučaj bolesti, vreme kada možete da se vratite na trening će biti kraći.

Izvor slike: Vlad Dmytrenko/GettyImagesPlus

Nastavite da čitate