Prestiž, glamur i prodaja: Čemu zaista služi Nedelja mode?

22. фебруар 2023.

| Hana Dunđerov
Otkuda tolika pomama tokom Nedelje mode i šta modni svet ima do tog spektakla?

Zašto brendovi organizuju modne revije? Čemu svo ovo uzbuđenje na svakoj Nedelji mode? Zašto upravo sada saznajemo šta će se nositi u sezoni jesen-zima 2023/2024?

Nedelja mode je veliki događaj koji se održava dva puta godišnje u gradovima koji se smatraju modnim prestonicama. Pariz, Njujork, London, Milano postaju meke modnog sveta svakih pola godine.

Spektakularne modne revije, defilei street style autfita na ulicama, delirijum nakon revija: modni svet se na mesec dana pretvara u histerični tornado pod, ponekad, zaprepašćenim okom javnosti.

Jer na dnu ovog haosa ostaje jedno suštinsko pitanje: ima li Nedelja mode ikakav suštinski smisao?

Nedelja mode – više od modnih revija

Prvobitno, nedelja mode je  omogućavala brendovima i dizajnerima da predstave svoju sledeću kolekciju i time se izbore sa promociju i nove kupce. Modne revije i danas  preferira većina brendova, jer one ispunjavaju strateški cilj svakog brenda: da navede ljude da pričaju o kolekciji. Što jači utisak ostavi revija, to će više medija pričati o njoj, a onda će i kod kupaca rasti želja da poseduju neki od komada predstavljenih na toj istoj reviji.  U konačnici – više novca za brend koji je osmislio dizajn.

Ukratko, sve ovo nas vodi u jedan neprekidni krug, koji brendove tera da zamišljaju sve grandioznije događaje, na radost gledalaca. Chanel supermarket, engleski dvorci Dior, futuristička pista Louisa Vuittona…

Od modne piste do izloga prodavnica

Kada se revija završi, modni časopisi prenose fotografije revije, dok kupci prave male izbore prema onome što im se dopada (ili najmanje dopada) i šalju svoje porudžbine u konfekcijske kuće koje potom počinju proizvodnju.

Nekoliko nedelja kasnije, komadi koji će obeležiti narednu sezonu stižu u butike i robne kuće brenda kao što su Le Bon Marche u Parizu ili Browns u Londonu.

Nedavno su e-prodavnice postale mesta na kojima se prodaju prvi komadi iz najnovijih kolekcija. Sada u onlajn prodavnicama možete da kupite pravog Saint laurenta ili Dolcea u samo nekoliko klikova.

Za one sa malo manjim budžetom (vi, mi, tri četvrtine devojaka koje sanjaju o modelima visoke mode), morate da sačekate ne samo da sezone dođe, nego i da počne da prolazi, a brendovi stignu na rasprodaje. Do tada, nova Nedelja mode samo što nije počela.

Izvor vesti: marieclaire.fr

Izvor slike: ThieryChesnot/Stringer/GettyImages

Nastavite da čitate