1. Home
  2. /
  3. Fashion
  4. /
  5. Barbiecore moda: Zašto je...

Barbiecore moda: Zašto je pink roza osvojila svet?

24. јул 2023.

| Hana Dunđerov
Da li je pink roza za vas i šta poručujete ako je nosite?

Nekada na meti feministkinja, Barbie je postala simbol moći, nezavisnosti i inkluzivnosti. Istoimenom filmu objavljenom 19. jula 2023. prethodio je nalet ružičaste mode, koji je usvojila čitava generacija koja polaže pravo na kič i hiper ženstvenost. Da li ste spremni za barbiecore modu?

Sjajni osmeh, izblajhana griva sa trakom za glavu, preplanula koža i seksi top: u junu 2022. sletela je na društvene mreže za volanom svog roze kabrioleta. Ko?Jedna i jedina, neponovljiva igračka pop zvezda: Barbie. Inkarnirana na ekranu od strane Margot Robbie u filmu Grete Gerwig (objavljenom 19. jula 2023.), Mattelova lutka je doživela vrhunac popularnosti objavljivanjem fotografija sa seta: kič i neonska odeća jure kroz Venis Bič.

Kao što vidite, Barbie se vratila, i ona više nije samo san male devojčice. Poslednjih nekoliko meseci njena estetika je osvojila pop kulturu, modu, lepotu i svet dekoracije. Ovaj blickrig poznajemo pod kodnim imenom #Barbiecore.

Šta je Barbiecore?

Današnji kupci žude za zabavom, uživanjem, a fenomen #Barbiecore ispunjava tu želju. Rođen na društvenim mrežama, ovaj fenomen, ili bolje rečeno, ovaj cunami (krajem avgusta 2022. godine, reč barbiecore je već donela 34 miliona pregleda na TikTok-u!), iskoristio je priliku da preoboji sve što mu se nađe na putu, naravno u jarko roze!

Kosa (setimo se Dua Lipe, ali i ona Lizzo pre nekoliko meseci ), automobili (novi metalik ružičasti Renault 5 Diamant) i naravno – naša garderoba.

Valentino je odmah osmislio kolekciju jesen-zima 2022-2023 u nijansi fuksije. Pantone je ovu boju proglasio bojom godine.

U Dolce & Gabbana odela su takođe u roze boji. Da ne pominjemo dodatke, poput  Balenciagine torbe Cagole.

Barbiecore: Snaga roze boje

Ružičasta je postala stav. Vrlo brzo smo videli Anne Hathawey i Florence Pugh u rozom od glave do pete. Za njima, barbiecore je prebojio Kim i Khloe Kardashian, Hailey Bieber, Megan Fox…

Danas je kupcima potrebna zabava, zadovoljstvo, a fenomen #Barbiecore odgovara ovoj želji – kratko je objasnila je  Lana Todorovich, predsednica brenda Neiman Marcus.

Shvatamo: u postpandemijskom kontekstu zamračenom ratom u Ukrajini, klimatskim promenama, inflacijom i perspektivom energetske štednje, večno svetao, nasmejani i sunčani univerzum Barbie donosi nam lakoću i bezbrižnost.

On nas takođe ponovo povezuje sa nostalgijom detinjstva i zadovoljstvom igre i mode koju je lutka oličavala generacijama malih devojčica svojom garderobom iz snova. Ali tu su i njena duga kosa pogodna za češljanje i njeno telo nestvarnih mera, što je doprinelo oblikovanju određene stereotipne i karikaturalne slike ženstvenosti: plavuša, vitka, izdašnih grudi, jednom rečju hiperseksualizovana fufica.

Dakle, istina je, u ovoj post-#MeToo eri, nismo baš očekivali da se vraća Barbie. A evo Barbie koja je pokrenuta na tragu palih ikona 90-ih – Britney Spears na čelu, kao figura osnaživanja.

Ovo ne iznenađuje Anne Monier Vanryb, kustoskinju modernog i savremenog odeljenja zaduženog za dečju kolekciju u Musée des Arts Décoratifs u Parizu. Ona je organizovala Barbie izložbu još 2016. godine.

„Od svog debija, Barbie je nezavisna žena koja se probila u ružičastom kabrioletu“, objašnjava ona. „Ona radi, izlazi na kraj sa svim zanatima, pa i onim najmuževnijim. Štaviše, u paru koji formira sa Kenom, ona je ta kojoj sve pripada. To je Barbin auto, Barbina kuća, on nema ništa!“.

U emisiji Chez Jordan, Arielle Dombasle je nedavno podvukla inspirativnu ulogu lutke u njenom životu: „Barbie je vozila kamione, bila je medicinska sestra, model, pop pevačica, fantastično je  – ona predstavlja ženu koja može da priušti sve“.

Pre svega, ova rehabilitacija je omogućena ogromnim radom kompanije Mattel da promeni svoj imidž i razbije stereotipe vezane za pojam lepote i roda.

Stoga su osnaživanje, ali i inkluzivnost postali mantre firme, koja sada nudi ni manje ni više nego dvadeset sedam lutaka sa različitom nijansom kože , dvadeset dve boje očiju, dvadeset četiri frizure, modele male veličine, sa izdašnim oblinama (čak i sa celulitom), bez roda…

Štaviše, ova želja da se uzdrmaju ustaljene ideje i promoviše više tolerancije je podstakla Barbie i Balmain saradnju.

Barbiecore, lažno devojački trend

Za samo nekoliko godina, ružičasta Barbie – koja teži ka ljubičastoj – izmišljena 90-ih da bi bolje upala u oči devojčicama postala je mnogo više od toga.

Naime uniforma svih onih koji se bore protiv nevidljivosti. Ako je milenijumska ružičasta kao zagrljaj, ova vrsta fuksije je prilično agresivna.

Posebno ga je koristila postfeministička struja kako bi dala veću vidljivost svojim borbama, kao na primer tokom pokreta Pussi Hats, u Njujorku ili u Indiji, sa Gulabi Gangom, organizacijom koja vodi kampanju za prava žena oblačeći se u ružičasti sari.

Dakle, to je boja koja poziva na promenu, na akciju, ali i pokretač uticaja koji ljudi sve više koriste da pokažu da postoje u svetu u kome je sve teže naći svoje mesto.

U vreme kada u Sjedinjenim Državama zakon više ne garantuje slobodu žena da raspolažu svojim telima, da se oblače u roze, da stavljaju uske haljine, štikle i šljokice u svoj život kao njena fetiš lutka, da li bi to bio čin otpora?

To je dakle boja koja poziva na promenu, na akciju.

Ono što je sigurno jeste da je Barbi divno ogledalo ere.  Ona je feministkinja, ali ne poriče zadovoljstvo oblačenja, šminkanja.

Kao i mi! Pa zašto ne bismo vežbali prihvatanje naše unutrašnje Barbie koja se krije u nama dok čekamo da vidimo film Grete Gerwig, koji priča priču o Barbi i Kenovom prodoru u stvarni svet?

Izvor vesti: marieclaire.fr

Izvor slike: ChungSungJun, Hector Vivas via GettyImages