1. Home
  2. /
  3. Top priče
  4. /
  5. Report
  6. /
  7. Tri tehnike za bolju...

Tri tehnike za bolju koncentraciju: Povećajte produktivnost

12. мај 2024.

| Snežana Vranić
One vam mogu pomoći da se izborite sa pretrpanošću...

Postoji niz okolnosti koje nam otežavaju posao jer nam skreću pažnju. Međutim, ove tri tehnike za bolju koncentraciju vam mogu biti od koristi.

Ekrani koji nas brzo zamaraju, bučni radni prostori i telefoni koji neprestano zvone svakako ne olakšavaju da održimo fokus. Ipak, postoje načini da se izborimo i sa tim koristeći ove tehnike.

Tehnike za bolju koncentraciju

Sigurno ste bili u situaciji da se svim silama borite protiv spoljašnjih smetnji kako biste uspeli brzo da završite i predate taj hitni projekat. U sve povezanijem društvu, naša sposobnost koncentracije se pogoršava.

Glorija Mark, psihološkinja i autorka knjige „Raspon pažnje: Revolucionarni način za vraćanje ravnoteže, sreće i produktivnosti“ izdvojila je tri tehnike koje mogu da pomognu da povratite koncentraciju.

Zamislite posledice gubitka pažnje

Stručnjakinja ovo naziva i vežbom predviđanja jer detaljne vizuelizacije olakšavaju promenu ponašanja. Ova tehnika zahteva zamišljanje i uključivanje unutrašnjeg kritikara koji nas upozorava na to što će se dogoditi. Međutim, pazite da ne upadnete u zamku i da razmišljate samo o tome. Neophodno je da ostanete u sadašnjosti. Ono što radite danas vam može pomoći da uzbegnete ponavljanje grešaka iz prošlosti i budućnosti.

Pravite redovne pauze

Ovo će vam svaki stručnjak preporučiti: Pravite redovne pauze i dajte sebi vremena. Svejedno je da li radite od kuće ili ste na poslu, pauze podstiču našu koncentraciju. Ne bi trebalo da te pauze traju predugo. Dovoljne su kratke, ali kvalitetne pauze.

Pauza bi trebalo da napuni resurse vaše pažnje. Da biste to uradili, idealno je da unapred isplanirate trenutke opuštanja i da ta pauza ne bude skrolovanje na telefonu. Takođe, slušajte svoje telo. Obratite pažnju na to da li ste gladni, umorni i da li vam je udobno. Postati svesni sebe omogućava da resetujemo um.

Ukrotite sopstveni ritam pažnje

Naučite da prepoznate svoje trenutke produktivnosti i pospanosti. Hronobiologija nam govori da imamo vrhunce produktivnosti od 8 do 11 časova, a potom od 16 do 18 časova. Ovo je dobro vreme za početak zadataka koji zahtevaju stalnu pažnju. Da biste upoznali sebe, možete voditi nedeljni dnevnik kako biste pratili trendova kao što su vrhunska produktivnost, opadajući raspon pažnje i osvežavajući trenuci dosade.

Izvor slike: fizkes/GettyImagesPlus

Nastavite da čitate