Ne bacajte ga u smeće: Kako reciklirati donji veš?
Kao i odeća, i donji veš može da se reciklira.
17. januar 2023.
| Miljana MomirovićSuočeni smo sa tekstilnim otpadom kog je sve više zbog brze mode, a polovna garderoba je sa druge strane tu da ga smanji, pristupačnija je i štedi resurse.
Očekuje se da će tržište polovne garderobe porasti za čak 127% do 2026. godine. Zbog rastuće popularnosti, mnogi brendovi koji ni nemaju eko-filozofiju, iskoristili su ovu priliku. Aigle, The Kooples, Sandro, Zalando, Petit Bateau, Amélie Pichard… Mnogi su napravili sopstvenu platformu za polovnu garderobu.
A ni brza moda ne zaostaje mnogo: modni giganti Zara i Shein su najavili da će se pridružiti ovom pokretu u oktobru ove godine.
Zara Pre-Owned projekat u Ujedinjenom kraljevstvu nudi trostruku uslugu: popravku odeće, donacije polovne garderobe za Crveni Krst i preprodaju odeće. Kupci će moći da koriste ove usluge online ali i u Zara prodavnicama.
S druge strane, i Shein Exchange je takođe zasnovan na sličnom principu. Trenutno je u fazi testiranja u SAD-u, gde je Shein aplikacija bila najviše preuzimana u toku 2022. godine. Brend je izjavio da neće uzimati nikakvu proviziju od prodaje na svojoj novoj platformi i da će njom u potpunosti upravljati njegovi kupci.
yes shein i’ll make a difference in these pic.twitter.com/FnPPaySjHP
— charles entertainment cheese (@jmurffff) January 11, 2023
Kada je u pitanju zaštita ekologije, Shein je najveći ultrabrzi modni brend na svetu koji nudi na hiljade novih komada odeće svakodnevno. Jedna studija tvrdi da je brend odgovoran za čak 12% emisije ugljen-dioksida. Pored toga, na odeći su pronađene i otrovne supstance u višim koncentracijama od dozvoljenog nivoa.
View this post on Instagram
Što se tiče Zare, prema aplikacijama za etički rejting Good on You i Clear Fashion, brend ne objavljuje dovoljno informacija o svojim ekološkim praksama.
Suočeni sa ovim optužbama, polovna garderoba i platforme koje ih promovišu više predstavljaju marketinški trik, nego stvarnu želju da učine nešto dobro za životnu sredinu.
Polovna garderoba i njena preprodaja je klasična strategija za brendove koji žele da sebi daju eko-odgovoran imidž.
Iako su brojne studije pokazale da se ekološki uticaj garderobe u velikoj meri odigrava tokom njene proizvodnje, ove inicijative ne utiču na brendove koji i dalje nastavljaju sa strategijom brze mode.
Specijalista za etičku modu je izjavila: „Da bi postao održiv, svaki brend moraće da da smanji količinu proizvodnje. “
Iako smo počeli da razvijamo svest da bi polovna garderoba poboljšala ekološki uticaj , i dalje je neophodno da se drastično smanji količina proizvedene odeće. To bi bio veliki korak napred ali za sada ostaje ignorisano.
Iskustvo u medijima stekla je radom na portalima lepotaizdravlje.rs i casadesign.rs. Da je modni stil, zvala bi se minimalizam. Kao i svaka Devica, drži se jednostavne rutine šminkanja ali zato voli da pretera sa rumenilom. Bogato znanje u nezi kože stekla je iz ljubavi prema aktivnim sastojcima i kozmetici koju je prenela na Instagram profil @pegicaaa. Slaba tačka su joj slatkasti parfemi i bolonjeze.
Izvor vesti: marieclaire.fr
Izvor slike: triocean/GettyImagesPlus
Kao i odeća, i donji veš može da se reciklira.
Kakvu ulogu u tome imaju naše veš-mašine?