Žirafa print dominira u 2024. – ovako ga Blejk Lajvli nosi
I izgleda tako skupo.
21. februar 2024.
| Dijana ŠkorićAko se oblačite kao pripravnik, drugi će vas, pa čak i vi sami, doživljavati kao pripravnika. Saznajte kakva garedorba može da vam poboljša karijeru.
Da li ste znali da je zlatno pravilo Donalda Trampa „oblači se za posao koji želiš, a ne za posao koji imaš“? To je možda jedna od onih izreka u kojima bivši američki predsednik zaista zna o čemu govori.
Sprovedeno je mnogo istraživanja o tome kako prava odeća može uticati na naše raspoloženje i samopouzdanje. Jedan od ovih poslednjih, međutim, dolazi sa upozorenjem: procena vašeg imidža treba da dođe, pre svega, od vas.
Dobra odeća je ona u kojoj se zaista dobro osećate. Tako da se može desiti da će vas vrhunsko skrojena skupa odeća jednostavno početi sputavati, a o samopouzdanju neće biti ni govora.
Štaviše, ovde još jedan faktor može da deluje za ili protiv vas – situacija. Na primer, trodelno odelo – neka vrsta simbola uspeha za poslovnu osobu – može vam pomoći da se osećate sigurnije ako imate poslovnu prezentaciju pred stručnjacima iznad vas na vašem položaju.
U međuvremenu, ako nosite takvu odeću na sastanku tima koji pokreće tehnološki startap u nekom potkrovlju (gde svi okolo nose dukseve i farmerke) – i sramota je zagarantovana!
Pantalone Motivi; Max Mara trenč kaput; Versace bag; DKNI satovi; Ralph Ringer čizme
U psihologiji, ovaj efekat se naziva „zaokružena spoznaja“. Njegova suština leži u činjenici da naša spoznaja direktno zavise od toga u šta smo obučeni. Profesor menadžmenta i administracije Adam Galinski sa Columbia Business School tvrdi da, da bi slika imala pozitivan efekat, osoba treba da prida neko simbolično značenje svojoj odeći.
Profesor Galinski i njegove kolege prvi su testirali ovu hipotezu 2012. Eksperiment je bio sledeći: dve grupe učenika su dobile iste testove za proveru svojih intelektualnih sposobnosti. Naučnici su jednoj od njih dali laboratorijske mantile, dok je drugoj jednostavno bilo dozvoljeno da rešava probleme u svojoj uobičajenoj odeći. Rezultati su pokazali da je grupa koja je nosila laboratorijske mantile obavila zadatke mnogo bolje od druge.
Acne Studios haljina; Stella McCartney jakna; Clarks mokasine; Roberto Cavalli torba; Marks&Spencer kapa
Ali, ni tu se eksperiment nije završio. Obe grupe su potom dobile bele mantile. Prvoj grupi je rečeno da njihova odeća pripada naučnicima, dok je drugoj grupii rečeno da njihovi mnatili pripadaju umetnicima. Rezultati su još jednom pokazali da su učesnici u mantilima „naučnika“ brže i kvalitetnije završili test.
Poenta eksperimenta, zaključio je profesor Galinski, bila je da se pokaže da odeća utiče na način na koji razmišljamo i funkcionišemo u društvu – ali samo ako pravilno tumačimo njeno simboličko značenje. Na kraju, učenici su imali podsvesno razmišljanje da bi naučnik bio bolji od umetnika na testu inteligencije. Prava odeća u ovom slučaju jednostavno je pomogla da se ojača ovaj obrazac.
Postoji najmanje devet koraka na ovom putu:
Pre nego što otvorite svoj orman ujutru, razmislite šta treba da uradite tog dana i u kakvom ste raspoloženju? Kako želite da vas drugi doživljavaju? Ako se osećate umorno i letargično, možda će vam čak biti od koristi da se malo doterate. S druge strane, da biste malo olakšali teret napetosti pred predstojeći radni dan, možete se obući pomalo ležerno.
Radi se o uspostavljanju određene ravnoteže između našeg raspoloženja. Svi mi ponekad imamo misli poput „Stvarno želim da skinem ovo odelo što je pre moguće“, ali to se lako može izbeći ako ujutru date minut za introspekciju.
I ne govorimo o izlasku iz kuće u svojoj omiljenoj rastezljivoj dukserici i trenirkama. Razmislite o tkanini – trebalo bi da bude što prijatnije za kožu. Razmislite o tome kako je vaša odeća u korelaciji sa okruženjem u kome se danas nalazite.
Važno je da nosite udobnu odeću. Na kraju krajeva, vaš cilj je da završite svoje planirane polsovne zadatke, a ne da stalno razmišljate o tome kako vam je neudobna odeća.
Obratite pažnju na svoje omiljene boje (pod uslovom da vam zaista pristaju), stilove, brendove i napravite svoju osnovnu garderobu oko onih stvari koje ćete sigurno nositi.
Paul Smith košulja; Ralph Lauren jakna; cipele Akuazzura; Blumarine torba; Calvin Klein sat
Poenta je očigledna, ali ipak ništa manje važna. Besprekorno odelo koje ne stoji kako treba više nije besprekorno odelo. Kvalitetan kroj i dobra veličina su ono što će vam pomoći da se osećate samopouzdano.
Mala crna haljina je uvek dobar izbor kada idete na koktel, ali i dalje povećava rizik od stapanja sa gomilom. Ponekad treba da se izdvojite – na dobar način. Na primer, ako idete na razgovor za posao, veoma je važno da vas zapamte. Zato se ne plašite da nosite svetlu stvar ili zanimljiv stil – naravno, pod uslovom da se osećate samouvereno u ovoj određenoj boji ili stilu.
Evo još jednog zanimljivog eksperimenta. Naučnici ustanovili da se ljudi koji nose crveno uvek osećaju sigurnije od drugih. Tokom jednog od testova, na primer, od jedne grupe ljudi je zatraženo da formuliše svoje utiske o drugoj grupi.
Kao što možete pretpostaviti, neki članovi potonjeg bili su obučeni u crveno. U međuvremenu, cela poenta eksperimenta je bila da prva grupa nije videla koju odeću druga nosi, procenjujući samo njihovo lice i način nošenja. Dakle, ljudi koji su nosili crvenu odeću ocenjeni su kao samouvereniji i privlačniji.
Burberry pončo; Geox gležnjače; MSGM pantalone; Oysho donje rublje; Fendi torba
Reklamne kampanje za sve vrste brendova često koriste fraze kao što su „bezvremeni klasik“, „bezvremeni stil“, „uvek u trendu“. Ali to nije tačno! Vremena se menjaju, stilovi takođe. I morate biti u stanju da ovo pravilno uočite.
Na primer, ranije se dukserica smatrala neobaveznom odećom u slbodno vreme, a sada je prava uniforma modnih nakaza i mladih naučnika. Zato uvek procenite svaki predmet u vašoj garderobi.
Osećaj samopouzdanja koji dolazi iz određene odeće zavisi od mnogih varijabli: vašeg raspoloženja, situacije, normi koje preovlađuju u vašem društvu, pa čak i uloge koju igrate na određenom događaju.
Uvek povucite paralele sa venčanjem – jer ne postoji univerzalna odeća. Mlada će jednu, njena deveruša drugu, mladoženjina majka treću, a domaćin četvrtu.
U svakoj situaciji, u kojoj god da se nađete, morate biti u mogućnosti da igrate po pravilima. Ovo važi za sve – od vašeg ponašanja do vašeg imidža. I najmanji osećaj da niste uključeni u kodeks oblačenja garantovano će vam učiniti da se osećate neprijatno.
„Li-Lu“pantalone; Malone Souliers cipele; Comme Des Garcons košulja; Michael Kors Collection torba; Raymond Weil sat
Baš tako. Psiholozi savetuju da se oblačite „kako osećate“, a ne „kako godine zahtevaju“. Najverovatnije, ni sami se nećete osećati udobno u istoj odeći sa 20, 30, 40 i 50 godina. Ali, ako i dalje želite da nosite mini-suknju sa 50 godina, ne poričite sebe. Ako zaista volite sve na sebi, to će primetiti i drugi. Uzmimo primer Brižit Makron.
Odeća treba da učini da se osećate samouvereno i da volite sebe. Dakle, ako, na primer, poslovno odelo povežete sa nepoštenim ljudima, to vam nikada neće pomoći da se osećate jačim i, blago rečeno, „iznad ostalih“.
Odeća će vam odgovarati samo ako pravilno uskladite svoj izbor sa svojom ličnošću, raspoloženjem, ličnim preferencijama. Neki, na primer, mogu da rade produktivno bez ustajanja iz kreveta, sa laptopom u krilu i u omiljenoj pidžami. A neki, naprotiv, mogu i da rade od kuće, ali pre toga će se obavezno istuširati, dovesti u red, strogo se obući i tek onda preći na posao. Oba imaju svoje mesto – glavna stvar je da razumete šta vam odgovara.
Bar kao eksperiment. Sličan pristup pomaže, na primer, Marku Zakerbergu (nosi sivu majicu) i Baraku Obami (samo siva ili plava odela). Poenta ove prakse je da će vas nošenje iste odeće spasiti jutarnjih dilema „šta obući“ i osloboditi vaš mozak nepotrebnih zadataka u korist važnijih.
Nekima će ova strategija biti prilično korisna, jer kada konačno razvijete svoju idealnu odeću, eliminišete mogućnost grešaka.
Patrizia Pepe jakna; H&M Studio majica; Salvatore Ferragamo pribezak; Michael Kors Collection cipele; Marks&Spencer torba
Dugogodišnje iskustvo u modnoj industriji, urednica „Burda Style“ za
Srbiju, zna toliko toga o odeći i modi. Svoje znanje rado deli sa
čitateljkama.
Izvor slike: Phoenixns / gettyimages.com
I izgleda tako skupo.
Mob wife dominira i na modnim pistama.
U Gani i Keniji, budućnost mladih devojaka koje žive u siromaštvu menja neočekivana vila – moda! Program Fashion Expressions: The Stories She Wears kreirali su UNFPA i Prada Group, on omogućava ženama da nauče novu veštinu i kroz nju steknu mogućnost da se izdržavaju i izraze svoj puni potencijal. Otišli smo u Ganu da upoznamo ove devojke i na licu mesta saznamo kako moda zapravo menja živote.