Ispovest: Kako je moje turbulentno detinjstvo dovelo do opsesije wellness-om kad sam postala majka
Wellness, ili potraga za njim, oduvek je bio moj bliski saputnik.
13. јануар 2023.
| Borivoj AntonićPsihoterapija se sve više bavi preosetljivošću, a da bi je destigmatizovali, stručnjaci su identifikovali šest osobina preosetljivih ljudi.
Između 25 i 30% populacije bilo bi preosetljivo, prema psihoanalitičaru i specijalistu za ovo pitanje, Saveriju Tomaselli, koga je Neon intervjuisao, u februaru 2020. Ako su brojke još uvek nejasne, to je zato što postoji malo pouzdanih metoda za razgraničenje konture preosetljivosti.
Dakle, mnoge visoko osetljive osobe nisu svesne svoje preosetljivosti, neslaganja sa drugima što im može biti komplimovano za kontrolisanje , pa čak i kada je to sama tema razgovora.
Upravo u cilju stvaranja okvira koji će pomoći preosetljivim ljudima da prepoznaju sebe i time bolje razumeju i upravljaju određenim reakcijama, tim novozelandskih istraživača je uspostavio test. U zaključku ovoga testa identifikovali su šest osobina ličnosti karakterističnih za preosetljivost. Četiri od njih se kvalifikuju kao „korisne“ osobine.
Objavljena u onlajn medicinskom časopisu Journal Of Personaliti Assessment u februaru 2022. godine, studija pod nazivom „Različita lica preosetljivosti: ka potpunijem mernom instrumentu“ je stoga imala za cilj da identifikuje zajedničke karakteristike ljudi sa većom osetljivošću, kako bi se olakšalo dijagnoza.
Sproveden na uzorku od 13.158 ljudi starosti od 18 do 87 godina, eksperiment je zasnovan na upitniku zasnovanom na 60 osobina ličnosti koje se već pripisuju preosetljivim ljudima u drugim istraživačkim radovima. Neka od pitanja su:
Ispitanici su jednostavno morali da navedu da li se identifikuju sa ovim karakternim osobinama. Rezultat je bio tajav da se od 60 predloženih, pojavilo se 43. Naučnici su tako uspeli da ih razvrstaju u šest kategorija, po njima, tipičnih za preosetljive osobe.
„Cilj je bio da se izmeri najširi spektar pozitivnih i negativnih dimenzija preosetljivosti“, kaže tim sa Novog Zelanda.
Dakle, među ovih šest karakterističnih znakova, dva su kvalifikovana kao „negativna“.
Što je još zanimljivije, ako se preosetljivost prečesto posmatra kao teret, istraživači su uspeli da protumače četiri druge osobine ličnosti, kvalifikovane kao „korisne“.
„Naše analize su pokazale da u okviru koncepta preosetljivosti nije samo moguće razlikovati niz specifičnih faktora, već i da se može napraviti vrlo jasna razlika između pozitivne i negativne dimenzije. Očekivano, pozitivna dimenzija pokazuje najjaču korelaciju sa otvorenošću prema svetu, dok je negativna najsnažnije povezana sa neuroticizmom“, zaključuju istraživači.
Kako novinar David Robson, takođe preosetljiv, ističe u postu za Gardijan, „iako neki cinici mogu biti skeptični prema bilo kojoj osobini merenoj samoprocenom, čini se da različite HSP skale odražavaju objektivne razlike u odgovorima mozga na okolinu ”.
Tako, mimo dijagnoze – bilo da se ona dovodi u pitanje ili ne – razlikovanjem pozitivnih osobina od negativnih, novozelandski tim ohrabruje preosetljive ljude da ne dopuste okolini da ih obuzme, što može postati i snaga, ako ih ukroti ova povećana osetljivost.
Jer, kao što istraživači pokazuju, visoko osetljivi ljudi poseduju jedinstvenu osetljivost, koja im omogućuje da na dublji način komuniciraju sa onim što ih okružuje.
Borivoj Antonić, kao mladi talent unutar Color Media International kompanije, započeo je svoju karijeru na juniorskoj poziciji marketing menadžera, specijalizujući se za online marketing magazina Marie Claire. Uprkos tome što je relativno nov u industriji, Borivojeva strast i prirodni afinitet prema digitalnom marketingu brzo su ga istaknuli kao obećavajućeg stručnjaka u svom polju. Njegov rad na razvoju online strategija i kampanja za Marie Claire pokazao je njegovu sposobnost da efikasno koristi društvene mreže i digitalne platforme za angažovanje ciljne publike i širenje brenda. Borivoje je posebno fokusiran na inovativne pristupe u digitalnom oglašavanju i analitici, što mu omogućava da prati trendove i prilagođava strategije u realnom vremenu, maksimizirajući tako vidljivost i interakciju. Njegova mladalačka energija, želja za učenjem i adaptacijom u dinamičnom medijskom pejzažu obećavaju značajan doprinos timu i magazinu Marie Claire u budućnosti.
Izvor vesti: marieclaire.hu
Izvor slike: ProstockStudio/GettyImagesPlus
Wellness, ili potraga za njim, oduvek je bio moj bliski saputnik.
Kako da se oslobodimo ovih toksičnih refleksa?
Kako da odaberete savršen poklon za dragu osobu saznajte u nastavku
Borba protiv zimske depresije - ovo je sve što treba da uradite
Bolje ih se otarasite što pre...
Svakako vam ništa dobro neće doneti...