1. Home
  2. /
  3. Top priče
  4. /
  5. Report
  6. /
  7. Kul mama: Kako je...

Kul mama: Kako je satira iz filma postala snobovski trend?

08. јун 2023.

| Hana Dunđerov
Šta to sme da obuče jedna majka i kako da se nosi sa savršenim majkama -influenserkama?

Momcore ili kul mama – modni trend koji je počeo kao satira a razvio se u snobizam. Kako on utiče na majke danas i ima li izlaza?

Kako je kul mama postala snobovski trend?

Ceo momcore trend započeo je filmom iz 2004. godine, Mean Girls, koji je na kraju definisao celu generaciju milenijumskih majki. Danas, na društvenim mrežama smo obasuti postovima kul majki – influenserki sa kojima je poređenje nemoguće. Ako ste obična majka, poređenje sa ovim supermamama dovešće vas samo do toga da se osećate jadno. Kako je momcore trend postao nešto prilično toksično, snobovski pokret i postoji li izlaz iz toga?

Amy Poehler je zaigrala kul mamu u Mean Girls i pokrenula lavinu koju niko nije očekivao. Ono što je u filmu iz 2004. počelo kao društvena kritika i satirična slika do 2023. pretvorilo se u problematičan snobizam, koji je više psihodrama nego komedija. Danas, 20 godina nakon filma, društvene mreže su pune toksičnih influenserki – majki, poput Tinx, Chriselle Lim ili Kardashianovih, koji su kul majku izjednačili sa bogatom (naizgled) majkom.

Da bismo bolje razumeli kult kul majke, važno je da se udubimo malo dublje u istoriju mode, budući da je počela sa jednim farmerkama – carrot modelom.

Kul mama i carrot farmerke – gde je veza?

Momcore je  zasnovan na stereotipima“, rekla je Liv Schreiber, vlasnica modne agencije Brand Caffeine. „Tokom protekle dve decenije moda se kul mame se transformisala iz jadnog u opušteno izdanje, ali obe stvari su prilično problematične na svoj način.“

Istoričarka mode Claudia B. Manley je primetila: „Ono što sada smatramo momcore modom je, u stvari, samo stil jedne određene društvene grupe. Ako analiziramo situaciju u pitanju su privilegovane bele mame iz srednje klase. Ovo je  isključujući trend i da je karakterističan samo za određene zajednice“.

U trenutku kada je počela ova transformacija, negde oko 2010. godine, uniformu kul mame činile su carrot farmerke i kardigan. Do danas je to transformisano u uniformu influenserki – ležerni stil.

Ono što je bila šala i karikatura ekstravagantnog oblačenja u Mean Girls transformisalo se u osnovnu odeću za trudnice u proteklih dvadeset godina.

Kako je kul mama danas?

Momcore nema mnogo veze sa majčinstvom, više se radi o tome da neko izgleda bogato, cool, kosmopolitski i super moderno. Kristina Najjar, modna dizajnerka koja je postala TikTok influenserka, takođe je kreirala sopstveni brend, brend odeće Rich Mom. A ona čak i nema decu – samo ideju kako treba da izgleda kul mama.

 

Прикажи ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели Tinx (@tinx)

„Biti majka u 21. veku ne znači da moramo da se odreknemo sopstvenog stila. Ne moramo da sahranjujemo sopstvenu ličnost samo zato što smo dobili dete. Poruka bi bila da možete slaviti oboje u isto vreme: sebe i majčinstvo, zajedno“, objasnila  je Schreiber.

Međutim, da biste istakli svoju ličnost, bar ako je verovati ovom trendu, treba vam novac i društveni položaj.

Ipak postoji bolja strana momcorea

Pošto je odeća u stilu momecore laka za nošenje i udobna, to je takođe razlog zašto je stil postao popularan. „Važno je da majke budu svesne: one pokreću svet, bez obzira u čemu se nalaze“, dodala je Schreiber kao objašnjenje zašto su žene tako lako prihvatile trend isticanja individualnosti ovakvom isključivom modom. Neke žene nose visoke potpetice, neke sportske cipele. Poenta je da se majke osećaju dobro i da su nezaustavljive.

„Nije važno da li se majke oblače drugačije nego što su se oblačile pre nego što su postale majke ili  im je stil potpuno drugačiji“, kaže stručnjak za stil Beverly Osemwenkhae. „Ono što je važno jeste da se u svojoj odeći osećamo dobro. Ako radite i imate malo dete, možda ipak nije loše rešenje kupiti odeću koja je udobna, ali dovoljno elegantna za nošenje na posao, da  biste se tokom dana, u svim svojim ulogama, osećale dobro. “

Kupovina skupe odeće ne čini kul mamu

Majka ne postaje kul kupujući skupu odeću i konzumirajući modu što je više moguće. Prema stilistkinji, momcore je mnogo više koncentrisan na ponovno otkrivanje onih delova naše ličnosti koje je majčinstvo postisnulo u drugi plan.  „Umesto da kupujemo, hajde da zavirismo u svoj ormar i damo novi život našoj staroj odeći“, poručuju stilisti.

Vreme je da zaboravimo na sve ideje o tome šta jedna majka treba da nosi i kako treba da se oblači. Posle toga, čak ni Kardashianke ne mogu ponovo da stave pečat na momcore. U narednih dvadeset godina, možda ćemo ponovo redefinisati koncept kul majčinstva, pametnije i fokusirajući se na mnogo bitnije stvari.

Izvor vesti: marieclaire.hu

Izvor slike: nicoletaionescu/iStock/GettyImagesPlus