1. Home
  2. /
  3. Top priče
  4. /
  5. Šest lekcija iz života...

Šest lekcija iz života samostvorenog milijardera, tvorca najpopularnijeg pića na svetu

10. новембар 2023.

| Jelena Mladenović
Ditrih Matešic tvorac Red Bula imao je zlatna pravila za uspeh

Milijarder Ditrih Matešic tvorac Red Bula, preminuo je pre godinu dana, ostavljajući ogromnu prazninu u svetu preduzetnika.

Uspon štajerskog profesionalca počeo je 1982. godine na aerodromu u Hong Kongu i trajao je do poslednjeg sata njegovog života.

Matešic, koji je tada bio u tridesetim kao prodajni predstavnik kompanije za proizvodnju pasta za zube, borio se sa nepodnošljivim simptomima, džet lega na pomenutom aerodromu.

Na predlog jednog od svojih poslovnih partnera kupio je kutiju tajlandskih energetskih napitaka sa kofeinom. Kako se ispostavilo, u efekat pića kleli su se i iscrpljeni meštani i svetski putnici. I puf, stvarno je uspelo!

Najbogatiji čovek sveta ostavio suprugu posle 26 godina braka zbog ove žene, njeno lice, usne i stil odevanja svi komentarišu

Ova slučajnost pokrenula je austrijski marketing: Potrebno nam je evropsko energetsko piće visokog kvaliteta i dobrog ukusa. Nakon što je kontaktirao proizvođača pića na Tajlandu i angažovao stručnjake, nakon kreiranja nove kombinacije ukusa i stilskog imidža, ​​krstio je proizvod i kreirao energetski napitak sa dobro poznatim red bull logom.

Milijarder Ditrih Matešic znao je kako do uspeha

A odakle mu ime? Odgovor je jednostavan: jedan od glavnih sastojaka pića je taurin, aminokiselina koja se nalazi u životinjskim tkivima. A eureka, Bull znači bik, prenosi marieclaire.hu.

Inače, Matešicov horoskopski znak bio je ni manje ni više Bik . Šta je drugo moglo biti? Ideja harizmatičnog preduzetnika, začeta na aerodromu, brzo je prerasla u marketinško carstvo. Tokom proteklih decenija, brend je napravio prodor u mnoge industrije, uključujući razne sportove, nekretnine, izdavanje knjiga, medije, umetnost, ugostiteljstvo i još mnogo toga.

Evo osam lekcija iz života Ditriha Matešica, koje nisu samo za preduzetnike.

1. Inspiracija miruje u svemu

Priča o Matešicovom energetskom napitku počela je nasumičnom idejom koja je već pomenuta, ali bez prepoznavanja mogućnosti – i tržišnog jaza – koncern za proizvodnju energetskih napitaka ne bi bio stvoren.

Čovek je od samog početka težio kvalitetu, nije želeo samo da stvori vanvremenski i popularan proizvod. Bio je strastven u prodaji ne samo sjajnog proizvoda, već i najboljeg brenda.

Pouka: Težite izvrsnosti i postavite visoko letvicu u svemu što radite.

2. Negujte svoja poslovna partnerstva i budite lojalni

Matešic je bio milioner koji je samostvoren, ali svoj uspeh nije postigao sam. Sam je finansirao studije, pa je uspeo da završi smer marketing na Univerzitetu u Beču za 20 semestara. Međutim, i kao zaposleni i kao preduzetnik, stavio je veliki akcenat na poštovanje svojih partnera.

„Za mene je pokretačka snaga uvek bila sloboda, nezavisnost i radost koja se nalazi u mojim projektima. Radost je osnovni uslov u svemu što radite.”

Ditrih Matešic

Koliko god neverovatno zvučalo, izgradio je svoje carstvo. Poverenje i lojalnost bili su srž njegovih poslovnih odnosa. Oni proizvode 1,27 miliona boca ovog sjajnog malog energetskog napitka svakog sata i prodaju 7 milijardi limenki godišnje. Matešic, s druge strane, nikada nije potpisao ugovor sa producentskim partnerom, osnova njihove decenijske saradnje je data reč.

3. Ne potcenjujte važnost dobrog marketinga

Neverovatnih 70% tržišne dominacije Matešicovog energetskog napitka nije zaslužan samo za kvalitet, već i za odličan marketing. Matešic je automatski reinvestirao trećinu godišnjeg profita kompanije u brendiranje i oglašavanje.

Pored toga, oko sebe je okupio najbolje trgovce, kreativce i biznismene. Njegova pažnja se proširila na svaki detalj.

Ana Ivanović iz kuće ne izlazi bez njega, modni dodatak vredan 20.000 evra

Na primer, nabacao je sve ideje za slogane više od godinu dana nakon osnivanja. Sve dok njeni kreativni profesionalci nisu pronašli savršenu ideju. Pa, ko ne zna legendarni slogan „Daje ti krila!“?

4. Bez nepokolebljive radne etike se ne može

Matešic nije bio samo biznismen, već i strastveni sportista koji je voleo ekstremne sportove i sledio strogu dnevnu rutinu. Tvrdio je da je u kancelariji provodio samo tri dana u nedelji.

Međutim, prema rečima njegovih bivših zaposlenih i onih koji žive u blizini austrijskog grada u kome je sedište njegove kompanije, on je obično išao na posao i vikendom.

Matešic je takođe postavio visoka očekivanja od svojih zaposlenih, ne samo u pogledu učinka i postavljanja ciljeva, već i u svakodnevnom ponašanju.

Ako je nečije ponašanje narušilo imidž brenda, bilo da se radi o prekomernom opijanju ili drugom sumnjivom ponašanju, obično su odmah bili otpušteni.

5. Podržite one koji vas podržavaju

Matešic nije bio samo poslovni preduzetnik, već i pokrovitelj mnogih pojedinaca. Podržavao je kuvare, muzičare, sportiste i filmske stvaraoce, sve one koji su u njegovim očima bili oličenje kvaliteta. Njegovi bivši štićenici, uključujući vozače Formule 1 Vitantonija Liucija i Sebastijana Fetela, kažu da bi čak mogli da pozovu Matešica usred noći i traže njegov savet.

„Novac nikada nije bio važna motivaciona snaga za mene“

Ditrih Matešic

Preduzetnički gigant je veoma cenio i svoje kolege. Ako mu je neko jednom pomogao, nikada to nije zaboravio. Tako se, na primer, desilo da kada je jednom od njegovih prvih zaposlenih dijagnostikovan rak, Matešic se do smrti brinuo o njegovoj medicinskoj nezi i finansijskom blagostanju.

6. Izbegavajte da vas primete, idite napred u lepoj tišini

Matešic je namerno živeo povučeno od očiju javnosti. Izbegavao je medije – retko je davao intervjue – i fokusirao se na svoje proizvode radije nego da se promoviše. Kako je rekao: „Ne prodajem sebe, prodajem proizvod na policama prodavnica“.

Pošto je bio jedva vidljiv, sva pažnja je bila usmerena na kompaniju, brend je morao da govori sam za sebe.

I iako je postigao veliki uspeh na međunarodnom planu, Matešic nikada nije zaboravio svoje austrijske korene..

Izvor slike: Milijarder Ditrih Matešic