1. Home
  2. /
  3. Top priče
  4. /
  5. Kako da postavite granice...

Kako da postavite granice na poslu?

17. februar 2024.

| Snežana Vranić
Ne dozvolite da previše utiče na vaš privatni život.

Kada vaš posao pređe i u vaš privatni život, onda to postaje problem. Zbog toga je  postavljanje granice na poslu veoma važno.

Granice su veoma važne i na poslovnom i na ličnom planu. Postavljanje granica je način da zaštitimo sebe i da se izborimo sa previše stresnim načinom života. Često se stres koji doživimo na poslu, prelije i na ostatak dana, a potom i na odnose sa dragim ljudima.

Kako da postavite granice na poslu?

Postavljanje granica je ključno kako se vaš život ne bi pretvorio u vaš posao. Neophodno nam je vreme odmora i period u kome nismo okrenuti ka poslovnim problemima. Postoji nekoliko pravila koje morate da poštujete kako biste razdvojili poslovni i privatni život.

Pojačajte svoju produktivnost

Pametan i produktivan rad je ključ za bolju ravnotežu između posla i privatnog života. To vam omogućava da radite što efikasnije i da se bezbrižno isključite na vreme. Dakle, preporučljivo je da telefon i stvari koje vas ometaju sklonite sa strane, sem ako naravno, to nije deo vašeg posla.

Postavljanje granice na poslu: Isključite se sa posla kada ste kod kuće

Ovo je možda lakše reći nego učiniti, ali je od suštinskog značaj za postavljanje granica i uspostavljanje zdrave rutine. Sami smo krivi što šaljemo poslovne mejlove ispred TV-a ili završavamo sitnicu za posao umesto da uživamo u kvalitetnom porodičnom vremnu. Čak i najmanji administrativni zadaci mogu poremetiti svakodnevnu ravnotežu između posla i života.

Odvajajte vreme za sebe

Postavljanje granica je vrhunski oblik brige o sebi. A odvajanje vremena za sopstveno vreme je od vitalnog značaja za postizanje bolje ravnoteže između posla i privatnog života. To vam omogućava da se oslobodite stresa iz kancelarije, usredsredite se na svoje mentalno zdravlje, ublažite stres i poboljšate san. To će vas ujedno učiniti ii produktivnijim kada ste na poslu.


Postavljanje granice na poslu: Dajte prioritet porodici

Ovo je važno naročito za roditelje. Balansiranje između posla i ličnog života je mnogo teže u ovom slučaju, bez obzira da li radite na daljinu ili ste u kancelariji. Međutim, veoma je važno da prihvatite da je posao uglavnom sredstvo kojim obezbeđujete novac i da možete pronaći drugu, dok vam vreme sa porodicom ništa ne može zameniti i nadoknaditi.

Kada ste na pauzi maksimalno se isključite

Kada ste na pauzi, od ključnog je značaja da maksimalno iskoristite ovu pauzu i da opustite svoj um. Dakle, tokom pauze razmišljajte o bilo čemu drugom sem o poslu. Uživanje u slobodnom vremenu je od presudne važnosti, a to će poboljšati ne samo vaš lični život, već i uspeh na poslu.

Izvor slike: Ivanko_Brnjakovic/GettyImagesPlus

Nastavite da čitate