EKO tkanine: 6 materijala za odgovorno šivenje
Vaša strast prema modi takođe može biti ekološki odgovorna.
20. februar 2023.
| Aleksandra DudvarskiAko na Internetu tražite održive brendove odeće, velike su šanse da želite da smanjite potrošnju brze mode i da učinite svoju garderobu malo ekološki prihvatljivijom.
Etička kupovina je odličan način da smanjite svoj „ugljenični otisak“ i proizvodnju ukupne emisije gasova, posebno sada kada se sve više brendova fokusira na proizvodnju kvalitetnije, bezsezonske odeće– odeće od koje se kupci neće umoriti.
Ali sa toliko održive mode, znati kako odabrati prave brendove može biti nezgodno, posebno kada je toliko mnogo njih krivo za zeleno pranje. Evo vodiča koji će vam pomoći.
Postoji velika konfuzija između pojmova „etički“ i „održivi“. Ne, to dvoje nisu isto. Način postupanja prema zaposlenima, dobavljačima i tako dalje na etički način je samo jedan deo održivog poslovanja.
Postoje različiti načini za proizvodnju etičke odeće, a prema Etičkom modnom forumu, oni uglavnom spadaju u tri kategorije – društvene, ekološke i komercijalne. Forum se posebno bavi ovim pitanjima:
Ali pored toga, održivi modni brendovi će takođe razmotriti kako nabavljaju svoje tkanine, kako proizvode i transportuju svoje proizvode i kako prodaju artikle na način koji je pogodan za planetu.
Kako je izjavila Joanna Dai (Džoana Daj), osnivačia brenda Dai, svaki novi proizvod koji se pojavi u svetu ima uticaj na planetu. Ipak, neki brendovi malo bolje minimalizuju svoj otisak. Evo šta ona kaže, kako znati da je brend iskren u svojim naporima da bude održiv.
Urednicarubrike „eko“ britanskog Marie Claire, Ally Head (Ali Hed) dodaje da kupovina održive odeće može biti pravi izazov, jer postoje brendovi koji učestvuju u „zelenom pranju“ (oblik manipulacije koju koristi zeleni PR – agencije za odnose sa javnošću ili zeleni marketing, da bi se stvorila percepcija o ekološkoj odgovornosti organizacije). A njen savet?
„Uvek proveravajte da li brendovi imaju B Corp sertifikat. Ako imaju, to znači da su prošli ozbiljna testiranja- kvalifikacije koje traju i do tri godine. A sve u cilju da se dokaže jesu li ti brendovi pogodni za planetu, u svim aspektima poslovanja. “
Drugo, uradite svoje istraživanje – često, ako brend zaista radi na održivoj praksi, imaće čitavu rubriku posvećenu tome na svojoj web stranici. „Pročitajte i pažljivo razmotrite ekološke tvrdnje koje iznose i kako je njihov posao strukturiran – da li promovišu brzu modu, da li skupljaju vazdušne milje kao da sutra ne postoji, i da li još uvek koriste materijale koji se ne mogu reciklirati ili su materijali biorazgradivi? Čak i ako brend kaže da je održiv, i dalje uradite svoje istraživanje– na primer, globalna kompanija koja svaki dan proizvodi nove dizajnove ne *zvuči* nam održivo.“
I treće, koristite zdrav razum. „Kupovina polovne robe, kupovina u starinskim prodavnicama ili iznajmljivanje odeće su sjajni načini za održivu kupovinu i smanjenje uticaja koji kreiranje nove odeće može imati na životnu sredinu “, objašnjava Ally.
Aleksandra Dudvarski, s bogatim iskustvom koje obuhvata više decenija rada u novinarstvu, istaknula se kao ključna figura u Color Media International kompaniji. Kroz svoju impresivnu karijeru, Aleksandra je doprinosila širokom spektru publikacija, uključujući prestižne titule kao što su Marie Claire, Bravo, i Lepota&Zdravlje, pokazujući izuzetnu svestranost i stručnost u različitim žanrovima i temama. Kao urednik Marie Claire, ona je uspela da ovom magazinu udahne jedinstveni glas i perspektivu, čime je privukla široku čitateljsku publiku zainteresovanu za modu, kulturu i društvene teme.
Izvor vesti: marieclaire.co.uk
Izvor slike: Andrii Zastrozhnov/iStock/Getty Images Plus via Getty Images
Vaša strast prema modi takođe može biti ekološki odgovorna.
Ona je na simpatičan način proslavila drugi rođendan svog sina...