1. Home
  2. /
  3. Lifestyle
  4. /
  5. Report
  6. /
  7. Šta čini jedan brend...

Šta čini jedan brend održivim?

20. februar 2023.

| Aleksandra Dudvarski
Izaberite odeću brendova koji čine korake da ovaj svet učine boljim mestom za život.

Ako na Internetu tražite održive brendove odeće, velike su šanse da želite da smanjite potrošnju brze mode i da učinite svoju garderobu malo ekološki prihvatljivijom.

Etička kupovina je odličan način da smanjite svoj „ugljenični otisak“ i proizvodnju ukupne emisije gasova, posebno sada kada se sve više brendova fokusira na proizvodnju kvalitetnije, bezsezonske odeće– odeće od koje se kupci neće umoriti.

Ali sa toliko održive mode, znati kako odabrati prave brendove može biti nezgodno, posebno kada je toliko mnogo njih krivo za zeleno pranje. Evo vodiča koji će vam pomoći.

 

Šta čini jedan brend održivim?

Postoji velika konfuzija između pojmova „etički“ i „održivi“. Ne, to dvoje nisu isto. Način postupanja prema zaposlenima, dobavljačima i tako dalje na etički način je samo jedan deo održivog poslovanja.

Postoje različiti načini za proizvodnju etičke odeće, a prema Etičkom modnom forumu, oni uglavnom spadaju u tri kategorije – društvene, ekološke i komercijalne. Forum se posebno bavi ovim pitanjima:


    • Suprotstavljanje brzoj, jeftinoj modi i štetnim obrascima modne potrošnje
    • Odbrana pravičnih plata, uslova rada i prava radnika i podrška održivom životu
    • Rešavanje upotrebe toksičnih pesticida i hemikalija, korišćenje i/ili razvoj ekološki prihvatljivih tkanina i komponenti
    • Minimiziranje upotrebe vode
    • Recikliranje i rešavanje energetske efikasnosti i otpada
    • Razvijanje ili promovisanje standarda održivosti za modu
    • Obezbeđivanje resursa, obuka i/ili inicijative za podizanje svesti
    • Zaštita prava životinja

Ali pored toga, održivi modni brendovi će takođe razmotriti kako nabavljaju svoje tkanine, kako proizvode i transportuju svoje proizvode i kako prodaju artikle na način koji je pogodan za planetu.

Kako je izjavila Joanna Dai (Džoana Daj), osnivačia brenda Dai, svaki novi proizvod koji se pojavi u svetu ima uticaj na planetu. Ipak, neki brendovi malo bolje minimalizuju svoj otisak. Evo šta ona kaže, kako znati da je brend iskren u svojim naporima da bude održiv.

  • Odgovornost – „Za stvarnu promenu, brendovi moraju biti odgovorni za svoje uticaje i odluke u celom poslovanju“, kaže ona. „Brendovi koji dobiju sertifikat B Corp ulažu se u vođenje odgovornog poslovanja.“
  • Tkanine – „Pogledajte brendove koji koriste sertifikovane biljne ili inovativne reciklirane materijale što je više moguće“, preporučuje ona.
  • Kraj životnog veka – „Održivost se ne završava kada kupac proveri svoju korpu. Potražite brendove koji nude popravke i šeme za vraćanje koje pomažu da se produži životni vek odeće ili podstiče odgovorno recikliranje“, kaže ona. „Nedavno smo predstavili Dai’Cycle, program u kojem kupci mogu ostaviti svoju omiljenu Dai odeću u zamenu za poklon karticu od 25 funti koju će koristiti prilikom sledeće kupovine u prodavnici. Obnovićemo i popraviti donirane komade i ponuditi im čuvajte kao omiljene artikle novim kupcima ili ih donirajte našem dobrotvornom partneru Smart Vorks.“
    Izgradnja proizvoda koji traju – „Uporedo sa programom na kraju životnog veka, investirajte u brendove i proizvode koji su dobro dizajnirani i napravljeni da traju“, nastavlja ona. „Ovo je osnovni princip u Dai-u, ja lično testiram svaki proizvod kako bih bio siguran da radi i funkcioniše za naše kupce sada i u godinama koje dolaze.”
  • Vrednovanje ljudi – „Održivost mora da kombinuje ljude i planetu. Pogledajte kodekse ponašanja dobavljača brendova ili obaveze da se isplaćuju pravedne plate i plate kako biste bili sigurni da se ljudi koji prave vašu odeću dobro tretiraju.“

Urednicarubrike „eko“ britanskog Marie Claire, Ally Head (Ali Hed) dodaje da kupovina održive odeće može biti pravi izazov, jer postoje brendovi koji učestvuju u „zelenom pranju“ (oblik manipulacije koju koristi zeleni PR – agencije za odnose sa javnošću ili zeleni marketing, da bi se stvorila percepcija o ekološkoj odgovornosti organizacije). A njen savet?

„Uvek proveravajte da li brendovi imaju B Corp sertifikat. Ako imaju, to znači da su prošli ozbiljna testiranja- kvalifikacije koje traju i do tri godine. A sve u cilju da se dokaže jesu li ti brendovi pogodni za planetu, u svim aspektima poslovanja. “

Drugo, uradite svoje istraživanje – često, ako brend zaista radi na održivoj praksi, imaće čitavu rubriku posvećenu tome na svojoj web stranici. „Pročitajte i pažljivo razmotrite ekološke tvrdnje koje iznose i kako je njihov posao strukturiran – da li promovišu brzu modu, da li skupljaju vazdušne milje kao da sutra ne postoji, i da li još uvek koriste materijale koji se ne mogu reciklirati ili su materijali biorazgradivi? Čak i ako brend kaže da je održiv, i dalje uradite svoje istraživanje– na primer, globalna kompanija koja svaki dan proizvodi nove dizajnove ne *zvuči* nam održivo.“

I treće, koristite zdrav razum. „Kupovina polovne robe, kupovina u starinskim prodavnicama ili iznajmljivanje odeće su sjajni načini za održivu kupovinu i smanjenje uticaja koji kreiranje nove odeće može imati na životnu sredinu “, objašnjava Ally.

 

 

Izvor vesti: marieclaire.co.uk

Izvor slike: Andrii Zastrozhnov/iStock/Getty Images Plus via Getty Images

Nastavite da čitate