Influenseri i mizoginija: Ko je Andrew Tate, čovek koji širi mržnju prema ženama na TikToku?
Andrew Tate je postao poznat po šovinističkim objavama na društevim mrežama. A evo kako je sve počelo.
27. januar 2023.
| Hana DunđerovAnaliza sadržaja ove društvene mreže, potvrdila je najveće roditeljske strahove: TikTok-ove video preporuke zapravo promovišu samopovređivanje i poremećaje u ishrani među tinejdžerima. Istraživanje je sproveo Centar za suzbijanje digitalne mržnje (CCDH).
Zvanično, TikTok je prošle godine zabranio postavljanje video zapisa koji se odnose na samopovređivanje i samoubistvo. Međutim, u proseku, svakih 8 sekundi, korisnicima u fidu iskoči neki novi video koji promoviše samopovređivanje, samoubistvo i poremećaje u ishrani. Ono što je istraživačima upalo u oči jeste to da su opasniji video snimci delo upravo onih mlađih od 18 godina – tinejdžera.
TikTokov algoritam za preporuke tako je dizajniran da tinejdžerima prikazuje videe spornog sadržaja nekoliko sekundi pre nego što uopšte dobiju šansu da otkače polje koje pokazuje da nisu zainteresovani za takav sadržaj. Centar za suzbijanje digitalne mržnje (CCDH), koji je sproveo ovo istraživanje, jeste nevladina organizacija namenjena suzbijanju nasilnih i štetnih sadržaja na internetu, a ima kancelarije u Londonu i Vašingtonu. Prema njihovim rezultatima, video snimci na TikToku promovišu opasne dijete, samopovređivanje i romantizuju samoubistvo. Ovi sadržaji su uključeni u preporuke za tinejdžere čak i ako su se na sajtu registrovali kao mlađi od 18 godina.
„Rezultat je noćna mora svakog roditelja“, rekao je šef CCDH Imran Ahmed. „Njuzfidovi za mlade su bombardovane opasnim i uznemirujućim sadržajem, čiji se efekti zbrajaju i negativno utiču na fizičko i mentalno zdravlje tinejdžera.“
Prema istraživačima, najopasniji je sadržaj vezan za doživljaj sopstvenog tela. TikTok reklamira piće za mršavljenje, abdominalnu liposukciju i plastičnu hirurgiju čak i 13-godišnjacima. U proseku, korisnici su izloženi video snimku o samopovređivanju ili poremećajima u ishrani svakih 206 sekundi (svaka 3-4 minuta).
Najveće zvono za uzbunu je to što algoritam za preporuku izbacuje sporne videe upravo korisnicima koji su najugroženiji- onima koji iskazuju zanimanje za ovakav sadržaj. TikTok im 12 puta češće preporučuje video snimke koji se odnose na samopovređivanje i samoubistvo. Konkretno, sadržaj koji govori i preporučuje načine da se izvrši samoubistvo ili samopovređivanje prikazuje se svakih 27 sekundi u kategoriji snimaka koji se odnose na anksioznost, unutrašnju nesigurnost i mentalno zdravlje.
TikTok ima više od milijardu korisnika širom sveta. U principu, sajt je zabranio postavljanje sadržaja koji promovišu samoubistvo i samopovređivanje, kao i reklame vezane za nezdrave navike u ishrani, poremećaje u ishrani i dijetu za mršavljenje. U praksi, situacija je bitno drugačija.
Izvor vesti: marieclaire.hu
Izvor slike: Cristian Storto Fotografia
Andrew Tate je postao poznat po šovinističkim objavama na društevim mrežama. A evo kako je sve počelo.
U Gani i Keniji, budućnost mladih devojaka koje žive u siromaštvu menja neočekivana vila – moda! Program Fashion Expressions: The Stories She Wears kreirali su UNFPA i Prada Group, on omogućava ženama da nauče novu veštinu i kroz nju steknu mogućnost da se izdržavaju i izraze svoj puni potencijal. Otišli smo u Ganu da upoznamo ove devojke i na licu mesta saznamo kako moda zapravo menja živote.