1. Home
  2. /
  3. Lifestyle
  4. /
  5. Report
  6. /
  7. Kako izgleda budućnost influenserskog...

Kako izgleda budućnost influenserskog marketinga u luskuznoj modi?

04. jul 2024.

| Snežana Vranić
Evo kako će njihova saradnja izgledati...

Influenseri su jedni od najvažnijih ljudi danas, pa se postavlja pitanje kako izgleda budućnost influenserskog marketinga u luskuznoj modi.

Kako danas doživljavamo vrednost brenda u modnom univerzumu? Između algoritama koji predlažu sadržaj potencijalno u skladu sa našim preferencijama, sponzorstvima i plasmanom proizvoda kod poznatih ličnosti, koji scenario je predviđen za influenserski marketing?

Kako izgleda budućnost influenserskog marketinga u luskuznoj modi?

Početkom 2010-ih, nezavisan pogled i narativ blogera bio je početak revolucije koju možemo smatrati kulturnim fenomenom u modnom sektoru. Blogeri su se pozicionirali kao direktni sagovornici između sveta koji govori jezikom i estetikom sjajnih časopisa i nove publike koja je tražila nezavisne tačke gledišta, informisanje i interakciju na mreži. Vremenom, društveni kanali su povećali i pojednostavili pristup alatima koji omogućavaju svima da proizvode sadržaj, kreirajući i pojačavajući privremene mikro trendove, mogućnosti za saradnju i vidljivost brendova.

U scenariju influenserskog marketinga kakvog poznajemo preko društvenih platformi, razvija se koncept „Ekonomije kreatora“ koji je zasnovan na mogućnosti generisanja poslovanja razvojem i distribucijom originalnog digitalnog sadržaja putem platformi i alata za monetizaciju.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by YKONE (@ykoneagency)

Za brendove, vrednost kao i potencijal ove digitalne ekonomije leže u autentičnosti i svakodnevnosti koji čine odnos uticajnih ljudi sa specifičnom publikom i potrošačima poznatim.


Koji su ključni faktori influenserskog marketinga u sektoru mode?

Olivijeom Bilon (Olivier Billon) je izvršni direktorom Ykone-a, međunarodne agencije koju je osnovao 2008. godine, specijalizovane za Influencer marketing i digitalne kampanje za kultne brendove na tržištu luksuza.

„Dobra stvar je što je marketing uticaja postao moćno sredstvo koje omogućava brendovima da se autentično povežu sa svojom publikom. Omogućava vam da dobijete visoko personalizovan i zanimljiv sadržaj koji može značajno povećati svest o brendu, lojalnost brendu i prodaju“, istakao je on. Ovo su neke ključne stvari koje treba razmotriti:

  • Autentičnost i poverenje: Influenseri koji su istinski usklađeni sa vrednostima brenda mogu podstaći poverenje i kredibilitet među svojim sledbenicima.
  • Vizuelna kreativnost: Vizuelna priroda društvenih platformi kao što su Instagram i TikTok je savršeno u skladu sa estetikom modnih i luksuznih brendova, omogućavajući kampanje sa velikim vizuelnim uticajem
  • Angažovanje i interakcija: Influenseri mogu da generišu visok nivo angažovanja, obezbeđujući brendovima direktan pristup povratnim informacijama potrošača i promovišući dvosmerni kanal komunikacije.
  • Ciljanje niše: Influenseri imaju često baze sledbenika koje predstavljaju specifične demografske ili psihografske podatke, omogućavajući brendovima da preciznije ciljaju idealne kupce“, kaže Olivije Bilon.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by YKONE (@ykoneagency)

Trendovi poput „Tihog luksuza“ zapravo tiču na to kako brendovi sarađuju sa kreatorima sadržaja i evo zbog čega to funkcioniše:

  • Usklađivanje vrednosti: Brendovi traže influensere koji otelotvoruju ove vrednosti, obezbeđujući da njihova partnerstva budu autentična i rezonuju sa društveno svesnim potrošačima. Na primer, Ema Votson, poznata po svojoj posvećenosti održivoj modi, sarađivala je sa brendovima kao što su Prada i Burberri.
  • Obrazovni sadržaj: Influenceri koji mogu da obrazuju svoju publiku o održivim praksama i važnosti tihog luksuza dodaju značajnu vrednost brendovima. Podaci pokazuju da je 73% potrošača generacije Z spremno da plati više za održive proizvode, što ovaj sadržaj čini veoma relevantnim.
  • Dugoročna partnerstva: Postoji pomak ka dugotrajnoj saradnji sa influenserima koji se smatraju autentičnim pristalicama ovih pokreta, a ne jednokratnim promotivnim ugovorima. Stela Makartni, pionir održivog luksuza, često komunicira sa uticajnim ljudima koji dele njene vrednosti“, kaže Olivije Bilon.

Kakvu ulogu u ovome ima veštačka inteligencija?

Među tehnološkim razvojima o kojima se ove godine najviše raspravlja, veštačka inteligencija utiče i menja ravnotežu i profesionalizam u kreativnom sektoru. „Veštačka inteligencija ima ogroman potencijal da bude deo sledeće revolucije u influenserskom marketing prostoru“, odgovara Olivije Bilon. „Za Ykone, AI može poboljšati naše usluge pružanjem sofisticiranije analize podataka. U velikoj meri koristimo veštačku inteligenciju u našoj vlasničkoj tehnologiji Campaign.com da nam pomogne da identifikujemo prave uticajne ljude, predvidimo rezultate kampanje i preciznije merimo ROI (povraćaj ulaganja). Uvidi zasnovani na veštačkoj inteligenciji takođe mogu da optimizuju strategije komunikacije tako što će obezbediti relevantniji i zanimljiviji sadržaj.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Emma Watson (@emmawatson)

Za kreatore sadržaja, veštačka inteligencija može biti podrška u procesu kreiranja, od ideja do uređivanja i optimizacije postova kako bi se postiglo maksimalno angažovanje. Takođe im može pomoći da bolje razumeju svoju publiku kroz naprednu analitiku, omogućavajući im da preciznije personalizuju svoj sadržaj. Platforme kao što je Hipotenuse AI već pomažu influenserima da kreiraju personalizovani sadržaj u velikom obimu“, zaključuje Bilon.

Koje vrednosti i aspekti će biti važni u budućnosti da bi se kreatori sadržaja smatrali relevantnim za brendove u modnoj i luksuznoj industriji?

„Budućnost uticajnih ljudi u modnom i luksuznom sektoru verovatno će istaći autentičnost, kreativnost i snažno usklađivanje sa vrednostima brenda“, kaže izvršni direktor Ykone-a. „Ključni aspekti koji će omogućiti kreatorima da privuku pažnju brendova uključuju:

  • Autentično pripovedanje: izdvojiće se influenseri sposobni da ispričaju autentične i prepoznatljive priče, u skladu sa narativom brenda. Autentičnost ostaje ključna jer 86% potrošača kaže da je autentičnost važna u odlučivanju koje brendove će voleti, a koje podržavati.
  • Visokokvalitetni sadržaj: Sposobnost stvaranja vizuelno zadivljujućeg, profesionalno napravljenog sadržaja biće sve važnija. Influenseri poput Kristine Bazan, poznate po svom visokokvalitetnom modnom sadržaju, primer su ovog trenda.
  • Angažovanje i izgradnja zajednice: Influenseri koji mogu da neguju snažan osećaj zajednice i angažuju svoje sledbenike na smislen način biće veoma cenjeni. Podaci pokazuju da 49% potrošača zavisi od saveta uticajnih ljudi koji će voditi svoje izbore prilikom kupovine.
  • Usklađenost sa vrednostima brenda: Kako pitanja kao što su održivost i društvena odgovornost postaju sve kritičnija, tražiće se uticajni ljudi koji otelotvoruju ove vrednosti. Brendovi koji su deo globalnih grupa kao što je LVMH sve više traže influensere koji mogu da podrže ove ciljeve na autentičan način. Ukratko, budućnost uticajnog marketinga u sektoru mode i luksuza biće oblikovana sposobnošću influensera da kreiraju visokokvalitetan, autentičan sadržaj koji ima duboku važnost za angažovanu i društveno svesnu publiku“, zaključuje Bilon.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Stella McCartney (@stellamccartney)

Izvor slike: warrengoldswain/GettyImagesPlus

Nastavite da čitate