1. Home
  2. /
  3. Lifestyle
  4. /
  5. Karijera
  6. /
  7. Kako prevazići hroničnu preopterećenost...

Kako prevazići hroničnu preopterećenost na poslu?

09. maj 2024.

| Miljana Momirović
Proverene strategije za listu obaveza pod kontrolom.

Ako se osećate preplavljeno radnim zaduženjima, otkrivamo tehnike uz koje ćete prevazići preopterećenost na poslu i hronični stres.

Kada je reč o karijeri, svi ponekada izgube kompas. Mrzovoljni odlazak do kancelarije svakog dana samo produbljuje problem i odjednom posao koji ste toliko voleli postaje uzrok hroničnog stresa.

Bilo da pokušavate da napravite granice između radnog i slobodnog vremena ili ne stižete da se izborite sa svim obavezama, uz pametne strategije možete transformisati averziju koju osećate prema trenutnom radnom mestu.

Pre nego što date otkaz, pogledajte ove savete uz koje možete prevazići preopterećenost.

Kako prevazići preopterećenost na poslu?

Odredite prioritete

Kada imate brojna zaduženja na poslu, shvatiti šta je najvažnije, a šta može da sačeka trebalo bi da bude vaš prvi korak (nakon nekoliko dubokih udisaja). Odvojite trenutak da napravite listu svih obaveza. Zatim odredite šta prvo treba da se uradi. Mogli biste da koristite ABC metod gde navedete zadatke u tri kategorije: A zadaci su najvažniji, B zadaci su važni, ali mogu da čekaju, a C zadaci moraju da budu obavljeni, ali nemaju rok.

Bez obzira na vaš metod sortiranja, pokušajte da nemate više od dve do tri stavke visokog prioriteta na listi. Ako ih je više, malo je verovatno da ćete ih sve stići. Zbog toga se na kraju dana osećate još veću preopterećenost na poslu, što je poslednja stvar koja vam je potrebna.


Podelite zadatke na manje korake

Kada ste listu suzili nekoliko ključnih stvari koje treba da uradite, sada je vreme da ih podelite na manje korake. Deljenje većih zadataka u tri do pet koraka kojima se može upravljati takođe vam omogućava da proverite stvari i vidite svoj napredak dok idete, pomažući vam da ostanete motivisani.

Postavite realne vremenske okvire da izbegnete preopterećenost na poslu

Kada osećate preopterećenost na poslu, problem može biti u tome što ćete možda otkriti da je potpuno nerealno završiti sve odjednom. Bez obzira da li ste skloni da potcenjujete koliko vremena će vam nešto trebati ili želite da postavite visoke ciljeve u kratkim vremenskim okvirima, samo se spremate na neuspeh ako niste realni.

Kada uskladite svoje prioritete, koristite ovaj korak da iskreno razmislite o tome kako ste obavljali slične zadatke u prošlosti. Zatim odredite šta treba da se pripremite za ovaj put. U najboljem slučaju, završićete pre roka!

Pauza tokom radnog vremena

Sigurno ste čuli za desetak strategija upravljanja vremenom, ali one postoje s razlogom. Pomodoro tehnika se odnosi na 25 minuta aktivnog rqada, a zatim pravite pauzu od 5 minuta tokom blokova radnog vremena. Ako radite nekoliko sati uzastopno, teško da će pauza od 15-20 minuta biti dovoljna da razbistrite misli, posebno ako u toku nje i imate obrok. Pokušajte sa nekoliko stradegija i možda vam one pomognu da izbegnete preopterećenost na poslu.

Potražite pomoć od drugih

Kada ste preopterećeni, možda ćete se osećati kao da morate biti ti koji će sve obaviti. Iako ste verovatno ključna osoba u svom poslu, ne možete i ne morate sve samo. Možda biste mogli da zatražite pomoć od saradnika tako što će preuzeti sporedne obaveze kako biste svoju energiju uložili u najvažnije projekte.

Ako ste samozaposleni, razmislite o tome da uzmete dodatni par ruku. Zatim možete predati poslove koji oduzimaju dragoceno vreme gde je to moguće. Nije slabost tražiti pomoć – to je pametna strategija upravljanja vremenom.

Recite ne dodatnim obavezama da izbegnete preopterećenost na poslu

Ako odbijete dodatne obaveze, svet neće prestati da se vrti. Nećete biti manje vredni postavljanjem razumne granice. Ovo će samo omogućiti da se ozbiljnije i savesnije posvetite dosadašnjim obavezama, umesto da budete hronično umorni.

Ako znate da nemate kapaciteta i jasno to saopštavate onome ko bi trebalo da zna, imate pravo da s poštovanjem odustanete od bilo kakvog dodatnog posla. Ali, ako ste uzbuđeni zbog prilike i ipak želite da je iskoristite, obavezno prvo identifikujte nešto drugo što se može ukloniti sa vaše liste. Filozofija „jedan u, jedan napolje“ funkcioniše i kada je preopterećenost na poslu u pitanju.

Izvor slike: Nuthawut Somsuk/GettyImagesPlus

Nastavite da čitate