Šta je mapiranje karijere i kako je to korisno za vas?
Ovi saveti su zlata vredni..
25. septembar 2024.
| Snežana VranićHvaljenje na poslu često nije stvar koja će doprineti dobrom odnosu sa vašim kolegama. Možda niste svesni da to radite, ali neophodno je da obratite pažnju.
Jedna od nuspojava radne atmosfere koja želi da radimo sve više i više sati, čini da se hvalimo povodom toga koliko smo sposobni ili koliko zadataka imamo. Ovo nas neformalno stavlja u poziciju nadmetanja sa kolegama.
Hvaljenje ovog tipa ne mora biti samo u kontekstu pokazivanja uspeha, nego se često događa i kao kukanje kolege. Svi smo u nekom radnom okruženju sreli kolegu koji se stalno žali na stres koji sa sobom nosi veliki broj obaveza. I dok u početku to izaziva empatiju i razumevanje, ali vremenom ovakvo ponašanje počinje da nervira i donosi nesigurnost kod većina kolega koji se potom pitaju da li oni rade onoliko koliko bi trebalo.
Lako je upasti u zamku užurbanog hvaljenja jer se u današnjoj kulturi rada zaposleni takmiče ko je najposvećeniji svom poslu. Nedavna studija o kojoj je izvestio časopis Stylist je imala zanimljive rezultate. Studija je pokazala da ljudi koji pribegavaju ovakvom ponašanju zapravo ne rade toliko naporno i oslanjaju se na ovaj metod kako bi stvorili utisak koji žele na svoje nadređen i kako bi opravdali svoju platu.
Hvaljenje bilo kog tipa postaje neprijatno kolegama i na kraju se stvara loša atmosfera, što ne ide u prilog ravnopravnosti. Ako se neko stalno žali da ima više posla od drugih, to se obično automatski isključuje sa spiska radnika kojima će biti preporučeno da preuzmu neki dodatni posao kada se za to ukaže realna potreba. Naravno, zadaci će biti prosleđeni osobama koje su već pretrpane.
Pored toga, hvaljenje na poslu ima i druge problematične efekte. Ona održava preovlađujuću nedruštvenu radnu kulturu. Ponekad osoba koja se hvali ne primećuje ovakvo okruženje odmah. Osim toga, stalno razgovaranje o stresu na ovaj način može dovesti do sagorevanja, kako sopstvenog tako i kolega jer postavlja nerealne standarde rada.
Neophodno je da postanete svesni toga šta se dešava oko vas i kakve emocije možete izazvati kod ljudi oko vas. Veoma je važno živeti u sadašnjosti i voditi duboke razgovore sa kolegama i ljudima koji su nam bliski koji će nam možda i skrenuti pažnju na ovakvo ponašanje. Podjednako je važno da pošteno procenimo svoj posao i da odvojim vreme svima i svakome kad god je potrebno kako bismo odmah bili svesni kada je naša ravnoteža poremećena.
Samo ako shvatimo dimenzije problema, moći ćemo da preispitamo pravi obim našeg rada i postavimo granice, pre svega sebi, a sekundarno drugima. Što pre izađemo iz ove zamke, bolje je za sve.
Snežana Vranić je autorka koja vrlo rado istražuje teme zdravlja i gastronomije, što je prešlo i u njen profesionalni angažman. Međutim, njeno polje interesovanja obuhvataju i teme povezane sa astrologijom, kao i razumevanjem međuljudskih odnosa. Snežana je aktivan autor i na portalu lepotaizdravlje.rs.
Izvor slike: Khosrork/GettyImagesPlus
Ovi saveti su zlata vredni..
Ovo nije svakako nije prijatno, ali je najbolje rešenje...
Nekad davanje otkaza može biti sprečeno..
Ovi saveti su zlata vredni..