- Home
- /
- Hair & Beauty
- /
- Idealan ciklus spavanja: Kako...
Idealan ciklus spavanja: Kako izračunati savršeno vreme za san?
12. јануар 2023.
| Borivoj AntonićIdealan ciklus spavanja ključan je za pravilno funkcionisanje celog organizma. Zato treba da znate kako računate idealno vreme za odlazak na spavanje.
Da li ste znali da se čak 29% Srba svakodnevno oseća nenaspavano i van forme? Da biste naučili kako da se bolje oporavite, pre svega morate da znate kada treba da idete u krevet. Kalkulatori spavanja su razvijeni da vam pomognu u tome. S obzirom da čak oko trećinu svog života provedemo spavajući, postoje načini da se maksimalno odmorimo i poboljšamo san. Umesto da idete u krevet nasumično i bez ikakvog plana, izuzetno je bitno da poštujete ritam spavanja.
Nije kvantitet sna ono što vas čini odmornim i u dobroj formi, već njegov kvalitet. Stoga su i osmišljeni kalkulatori spavanja. Oni detaljno navode najbolje vreme kada treba da odete na spavanje na osnovu ciklusa spavanja i kada treba da ustanete sledećeg dana.
Idealan ciklus spavanja
Dobar san je više od običnog odlaska u krevet rano – to je takođe i buđenje u pravo vreme, slažu se stručnjaci. Dakle, iz naših ciklusa spavanja i koristeći formulu zasnovanu na prirodnim ritmovima tela, kalkulator spavanja će odrediti najbolje vreme za ustajanje ili odlazak na spavanje.
Ali dok su ciklusi spavanja specifični za svakog pojedinca, „šematski, san odgovara nizu od 3 do 6 uzastopnih ciklusa, od 60 do 120 minuta svaki“, navodi Nacionalni institut za zdravlje i medicinska istraživanja. Zbog toga iz ovih ciklusa spavanja kalkulatori procenjuju vreme kada treba da idete u krevet ili da ustanete.
Kako pratiti idealan ciklus spavanja
Stručnjaci naglašavaju sledeće: da biste normalno spavali, morate biti budni 17 sati, čak i ako sve zavisi od potreba za spavanjem svake osobe. Grubo rečeno, od vremena kada moramo da ustanemo, računamo 17 časova i imamo vreme kada moramo da legnemo.
Ne budite se usred ciklusa
Uzimajući u obzir da u svojim proračunima većini ljudi treba oko 14 minuta da zaspi i da buđenje usred ciklusa izaziva dodatni umor i nervozu, stručnjaci nude određena vremenska razdoblja kada bi trebal da odete u krevet da biste se osećali odmorno sledećeg jutra.
Dakle, ako nam je suđeno da ustanemo u 8:30, trebalo bi da idemo u krevet u 11:16, 12:46, 2:16 ili 3:46. Ako moramo da ustanemo u 7:45, poželjno je da idemo u krevet u 10:31, u 12:01, u 1:31 ili u 3:01 ujutru. Pa ipak, prema kalkulatorima, više se isplati manje spavati, a držati se svojih prirodnih ritmova.
Ipak, prema stručnjacima, proračuni spavanja mogu da uznemire ljude jer vrše pritisak i mogu da spreče miran san. Dakle, neki prirodni znaci više ukazuju na to kada je vreme za spavanje. Slušajte svoje telo i pratite znakove umora kao što su zevanje ili ili svrbež očiju. Ako idete u krevet u to vreme, spavaćete bez problema.
Budite istrajni i redovni!
Najvažnije bi bilo da ustajete uvek u isto vreme, čak i vikendom. Vreme ustajanja je hronobiološko sidro koje uslovljava vreme spavanja.
Journal of Public Health je u svom istraživanju otkrila da je vreme za spavanje koje varira za više od 30 minuta povezano sa:
- lošijom ishranom
- većom konzumacijom alkohola
- dužim sedenjem
- češćim i uzastopnim nedovoljnim snovima
- sveukupno lošijem načinu života
Borivoj Antonić, kao mladi talent unutar Color Media International kompanije, započeo je svoju karijeru na juniorskoj poziciji marketing menadžera, specijalizujući se za online marketing magazina Marie Claire. Uprkos tome što je relativno nov u industriji, Borivojeva strast i prirodni afinitet prema digitalnom marketingu brzo su ga istaknuli kao obećavajućeg stručnjaka u svom polju. Njegov rad na razvoju online strategija i kampanja za Marie Claire pokazao je njegovu sposobnost da efikasno koristi društvene mreže i digitalne platforme za angažovanje ciljne publike i širenje brenda. Borivoje je posebno fokusiran na inovativne pristupe u digitalnom oglašavanju i analitici, što mu omogućava da prati trendove i prilagođava strategije u realnom vremenu, maksimizirajući tako vidljivost i interakciju. Njegova mladalačka energija, želja za učenjem i adaptacijom u dinamičnom medijskom pejzažu obećavaju značajan doprinos timu i magazinu Marie Claire u budućnosti.
Izvor vesti: maireclaire.fr