Poslovna rutina za jesen: Olakšajte radni dan
Potrebno je malo prilagođavanja,,,
22. avgust 2024.
| Snežana VranićKada se prijavimo na neki posao, svi želimo da se pokažemo u najboljem svetlu. Međutim, koji su stvarno kvaliteti dobrog radnika?
Razlika između dobrog i odličnog zaposlenog verovatno nije u njihovim diplomama, iskustvu ili postignućima na poslu. Veća je verovatnoća da su u pitanju meke kompetencije i ključni kvaliteti koji su ujedno i njihove karakterne osobine.
Istraživanja su pokazala da 23 odsto zaposlenih nema osnovne veštine koje su potrebne za obavljanje 90 odsto poslova. Nakon toga, kompanije sve više traže i ukazuju na važnost mekih i teških veština. Štaviše, neke studije su pokazale da se veštine kao što su savesnost, prijatnost i emocionalna stabilnost smatraju važnim za različite pozicije. Dakle, koji su to kvaliteti?
Ovo je jedna od važnijih karakteristika koja je neophodna svakom poslodavcu. Ako poštujete rokove, dolazite na sastanke na vreme, radite kooperativno i posao koji radite radite dobro, onda će vas svakako smatrati pouzdanim i nekim na koga mogu da se oslone. Međutim, ako ova osobina izostaje, verujte da će to primetiti i vaše kolege, a i vaši nadređeni.
Motivacija je jedna od osobina koju ćete možda teže „pokazati“. Međutim, ako pokazujete entuzijazam na sastancima, imate kontinuiranu radnu etiku i imate inicijativu da vodite, onda bi se to moglo pokazati kao motivacija. Ovo podrazumeva da ste svesni šire slike i da se ne fokusirate samo na sopstvene ciljeve, već i na ciljeve cele kompanije.
Svako radno mesto voli timske igrače, ali nezavisnost pokazuje hrabrost i da znate šta radite. Nezavisni zaposleni obavljaju posao bez potrebe za stalnim podsetnicima od kolega ili proveravanjem sa svojim menadžerom. Ovo je posebno korisno ako radite na daljinu.
Kreativnost nije potrebna na svakom poslu, bar nije tražena u opisu posla. Ali ovo je važna osobina karaktera koja vam može pomoći da pronalazite inovativna rešenja i razmišljate van okvira. Možete da imate jedinstvene ideje ili da pokušate prenošenje informacija na nov način.
Ovo je osobina koja razlikuje lidere od sledbenika. Biti u stanju da se stavite u tuđe cipele, razumete njihove okolnosti i pojačate druge je ključno. Ovakvi radnici mogu da aktivno slušaju, imaju lično razumevanje i to im omogućava da rade sa bilo kim.
Ovo je takođe jedna od najvažnijih karakternih osobina. Mogućnost da se prilagodite neočekivanim situacijama i da baratate sa više stvari je korisna i za vas i za ljude oko vas. Ovo podrazumeva i tehniku brzog razmišljanja i pronalaženja rešenja.
Ovo se naravno skoro i podrazumeva, ali odgovornost je jedna od najboljih osobina koju zaposleni treba da pokaže. Na ljude koji su odgovorni uvek možete da se oslonite. Oni poštuju svoje obaveze, tretiraju druge s poštovanjem i smatraju se uzorima. Odgovornost može pomoći da se učvrsti pozitivna slika o vama na radnom mestu.
Svaki zaposleni koji može da poveća efikasnost svog tima ili sistema je automatski favorit. Često zaposleni prihvataju sisteme u svojoj kompaniji kao zakon. Zaposleni su voljni da eksperimentišu, izazivaju i menjaju procese svoje kompanije kako bi bili efikasniji će garantovano daleko stići.
Iako se kaže da radoznalost može da ubije mačku, to je izuzetno vredna osobina zaposlenog. Osobe koje poseduju ovu osobinu mogu samostalno da se motivišu za uspeh i da traže nove mogućnosti, gurajući tim da se širi i raste u tom procesu. Radoznalost takođe obično prati druge privlačne osobine kao što su upornost, strpljenje i otvorenost.
Naravno, postoji niz osobina koje su cenjene u radnom okruženju i sigurno ih imate nekoliko. Ključ je u tome da znate kako da ih iskoristite. Evo koje su:
Snežana Vranić je autorka koja vrlo rado istražuje teme zdravlja i gastronomije, što je prešlo i u njen profesionalni angažman. Međutim, njeno polje interesovanja obuhvataju i teme povezane sa astrologijom, kao i razumevanjem međuljudskih odnosa. Snežana je aktivan autor i na portalu lepotaizdravlje.rs.
Izvor slike: fizkes/GettyImagesPlus
Potrebno je malo prilagođavanja,,,
Ovo nije svakako nije prijatno, ali je najbolje rešenje...
Drugi to neće dugo podnositi..
Nekad davanje otkaza može biti sprečeno..