
Kako prepoznati toksične kolege i postaviti ih na svoje mesto?
Iskoristite ove strategije za bolje odnose u radnom okruženju.
21. август 2024.
| Miljana Momirović
Čini se da prijateljstvo na poslu postaje retkost i malo verovatno, a istina je da i te kako utiče na produktivnost.
Dokazano je da nedostatak komunikacije na poslu ima ozbiljan uticaj na zadovoljstvo u radnom okruženju, čak i na radni učinak. Ali način na koji kompanija gleda na bliske kolege mogu biti pomalo čudni.
Prema članku sa Wall Street Journal, prijateljstvo na poslu opada u poslednjih nekoliko godina. Hibridna radna mesta dovela su do podatka da samo 17% radnika ima dobrog prijatelja na poslu, što je izuzetno mala brojka, a izuzetno važna.
Ako većinu vremena provodimo na poslu, ima smisla pokušati da napravimo dublje veze sa kolegama oko nas. Marketing menadžer, na primer, prvo postaje osoba sa kojom ćete popiti kafu, zatim prijatelj od poverenja, i na kraju gost na venčanju. Kolege sa posla zaista imaju moć da obogate i lični i profesionalni život.
Kompanije sa jakim društvenim vezama među radnicima imaju niže stope fluktuacije i veće stope angažovanja i produktivnosti. Radnici na visokim položajima i te kako razumeju korist od prijateljskih veza ali način na koji pokušavaju da povrate izgubljenu iskru često nije najbolji.
Na primer, Google je bio domaćin koncerta Lizzo u svojim prostorijama. KPMG je organizovao putovanje na jezeru za radnike. I dok ovo zvuči zabavno, namerno i planirano prijateljstvo na poslu na kraju može izgledati prinudno i oslabiti spontane susrete koji dovode do stvarnih veza.
Dakle, ako kompanije ne mogu mahati čarobnim štapićem kako bi se kolege sprijateljile, kako se rešava problem zadržavanja i angažovanja zaposlenih?
Kompanije kao što su Thredup i Buffer prešle su na rad od 32 sata nedeljno. Ispostavilo se da pružanje zaposlenima malo više vremena (da provedu sa prijateljima, pored posla, ili na neki drugi način) može biti najbolja privilegija u današnje vreme.

Miljana Momirović je diplomirana ekonomistkinja i stručnjakinja za digitalni marketing kojoj je izražena strast moda i vizuelno izražavanje kroz odevne kombinacije. Višegodišnje iskustvo stekla je na lepotaizdravlje.rs, gde je razvila prepoznatljiv autorski glas za modno novinarstvo. Piše o modi sa osećajem za estetiku i pričom u pozadini svake kolekcije. Veruje da istinski stil počinje onog trenutka kada prestanemo da preslikavamo trend i počnemo da ga stvaramo na sebi svojstven, autentičan način. Zaljubljenica u minimalizam, francuski stil i detalje koji prave razliku.
Izvor slike: dragana991/GettyImagesPlus

Iskoristite ove strategije za bolje odnose u radnom okruženju.


Proverene strategije za listu obaveza pod kontrolom.






Ovo nije svakako nije prijatno, ali je najbolje rešenje...