
- Home
- /
- Ženski stav
- /
- Borba protiv raka dojke...
Borba protiv raka dojke traje cele godine: Ovako Marie Claire učestvuje više od dve decenije
08. октобар 2025.
| Miljana Momirović
Borba protiv raka dojke traje tokom cele godine, a Pink October 2025. kampanja i udruženje Pink Ribbon (suosnivač Marie Claire) podsećaju koliko su rana dijagnostika i podrška ključne.
View this post on Instagram
Svake godine se dijagnostikuje više od 61.000 novih slučajeva raka dojke, dok više od 12.000 žena izgubi život od ove bolesti. Ipak, ako se otkrije na vreme, rak dojke ima čak 99% šansi za izlečenje u prvih pet godina od dijagnoze – što potvrđuje da je prevencija najjače oružje u borbi protiv raka dojke.
Pink October 2025. kampanja
Ovogodišnja kampanja Pink October 2025. stavlja umetnost u centar pažnje. Kroz moć pokreta, ples postaje simbol borbe, otpora i ponovnog povezivanja sa telom. U spotu koji potpisuje koreograf Sadek Berrabah, čak 50 plesača oslikava put kroz bolest – od operacija i tretmana, do rekonstrukcije i prihvatanja sebe.
View this post on Instagram
„Telo postaje jezik, ogledalo onoga što žene proživljavaju tokom bolesti. Svaki pokret je korak ka ozdravljenju“, poručuju iz Pink Ribbon udruženja.
Svoj glas ovoj kampanji dala je i Carla Bruni, koja otvoreno govori o ličnom iskustvu sa rakom dojke: „Zahvaljujući ranom otkrivanju, uspela sam da sačuvam dojku i, bez sumnje, život. Zato apelujem na žene da ne odlažu pregled“, poručila je umetnica.
Simbol ružičaste trake, danas poznat širom sveta, nastao je još 1992. godine, kada su Evelyn H. Lauder (Estée Lauder Companies) i magazin Self pokrenuli inicijativu koja je postala globalni znak borbe protiv raka dojke. Već 1994. godine, Estée Lauder i Marie Claire kreiraju prvu kampanju „Breast Cancer, Let’s Talk About It“, koja je kasnije prerasla u organizaciju Pink Ribbon.
Tokom više od 20 godina, ova inicijativa prikupila je više od 13,5 miliona evra i podržala 120 istraživačkih projekata širom sveta, koji su unapredili dijagnostiku, tretmane i kvalitet života pacijentkinja.
Rekordan fond za istraživanje raka dojke u 2025.
U okviru Pink October 2025., udruženje Pink Ribbon dodeljuje rekordnih 2,15 miliona evra za finansiranje 10 inovativnih istraživačkih projekata.
Najveća nagrada, Pink Ribbon Research Grand Prize, vredna 400.000 evra, namenjena je naučnicima čiji rad ima potencijal da donese stvarni napredak u lečenju raka dojke.
Pored toga, dodeljuju se četiri „Future Prize“ nagrade od po 250.000 evra za projekte sa inovativnim pristupima i pet „Quality of Life Prize“ nagrada (do 150.000 evra) za inicijative koje poboljšavaju život obolelih, od rekonstruktivne hirurgije do psihološke podrške tokom oporavka.
Već 23 godine, Marie Claire stoji uz žene širom sveta, sa ciljem da se svaka žena ohrabri da obavi pregled, informiše se i podrži one koje se leče. Rak dojke može pogoditi svaku od nas. Ali zajedno, uz znanje, istraživanje i solidarnost, možemo promeniti ishod.

Miljana Momirović je diplomirana ekonomistkinja i stručnjakinja za digitalni marketing kojoj je izražena strast moda i vizuelno izražavanje kroz odevne kombinacije. Višegodišnje iskustvo stekla je na lepotaizdravlje.rs, gde je razvila prepoznatljiv autorski glas za modno novinarstvo. Piše o modi sa osećajem za estetiku i pričom u pozadini svake kolekcije. Veruje da istinski stil počinje onog trenutka kada prestanemo da preslikavamo trend i počnemo da ga stvaramo na sebi svojstven, autentičan način. Zaljubljenica u minimalizam, francuski stil i detalje koji prave razliku.
Izvor slike: Polinmr/GettyImagesPlus
Nastavite da čitate






