Prva dama u Parizu odabrala notu jedinog srpskog parfema, evo kako miriše
Nacionalni parfem će mirisati jedinstveno
23. новембар 2023.
| Snežana IlićKada kažemo Guerlain, mislimo na – čist luksuz. Mnogima će istog trena kroz sva čula prostrujati neka od nebrojenih mirisnih nota sa potpisom ovog brenda. Ne mislimo samo na one novijeg datuma, kao što je, recimo, Le Petite Robe Noire…
Čuvena kozmetička kuća postoji skoro dva veka, otkako je Pjer-Fransoa Paskal Gerlan 1828. godine otvorio prvi butik u ulici Rivoli.
A prvi veliki uspeh zvao se Les Eaux Eau de Cologne Eau Impériale. Bila je to kolonjska voda, kreirana 1853. u čast venčanja cara Napoleona III i španske princeze Eugenije.
Eliksir je natočio u kristalne bočice ukrašene pozlaćenim pčelama, simbolom kuće Bonaparte, koje su krasile i francuski državni grb.
Par je bio toliko oduševljen, da je Gerlan istog momenta imenovan za službenog carskog parfimera. Miris je postao prava senzacija, a pčela – amblem pariskog brenda. To je i danas.
Gerlanovi izumi dopali su se i engleskoj kraljici Viktoriji, španskoj vladarki Izabeli, članovima ruske carske dinastije Romanov… Za sve njih je pravio parfeme koji su ostavili trag u mirisnoj istoriji.
Posao koji je davnih dana počeo Pjer-Fransoa nastavili su njegovi naslednici.
Jedna od najstarijih i najprestižnijih kozmetičkih kuća tokom protekla dva veka kreirala je neke od najpoznatijih parfema i lansirala više od 700 mirisnih nota. Verovali ili ne.
Ovom prilikom povešćemo vas na malu, ali ekskluzivnu mirisnu turneju. Sve fotografije nastale su na jednom čudesnom mestu u koje morate zaviriti kada vas put nanese u Pariz.
La Maison Guerlan na Jelisejskim poljima zapravo je institut, a svakako je i institucija. Svojevrsni muzej u aveniji koja nikad ne spava.
U savršeno izglancanim vitrinama čuvaju se bočice najstarijih parfema kuće, krema i ostalih preparata za negu lica. Tu su, naravno, i nove note, sa prepoznatljivim gerlanovskim puderastim tonovima.
Retro ambalaže bude nostalgiju za prošlim vremenima kada je ceo Grad svetlosti mirisao na Jicky, Mitsouko, Shalimar, Samsaru…
Shalimar, prvi orijentalac u parfemskoj istoriji, predstavljen je 1925. godine. I danas, bezmalo čitav vek kasnije, jednako je popularan.
Na neki način je i zaštitni znak brenda, kao što je čuvena petica, tek koju godinu starija, sinonim za mirisni segment kuće Chanel.
Zdanje na Šanzelizeu, belle epoque lepotica, zaštićeni je spomenik kulture. Zgrada je sagrađena 1914. godine po nalogu Žaka Gerlana i jedna je od najvećih atrakcija najskuplje avenije.
Osim butika i muzeja, na spratu se nalazi i laboratorija u kojoj možete na licu mesta da vidite kako izgleda proces nastajanja parfema, ali i vrhunskih kozmetičkih proizvoda sa potpisom pčele.
Poslednji izdanak loze Gerlan, Žan-Pol, u penziju je otišao 2002. godine. Tada je brend već uveliko bio deo portfolia konglomerata LVMH. Pošto naslednika nema, uloga glavnog parfimera više nije vezana za članove porodice.
Snežana Ilić, istaknuta novinarka sajta MarieClaire.rs, svojim radom obuhvata širok spektar tema, od mode i lepote do društvenih pitanja i kulture, čime doprinosi raznolikosti i bogatstvu sadržaja ovog prestižnog izdanja. Njena karijera u novinarstvu karakteriše se strastvenim istraživanjem i dubokim razumevanjem tematika koje obrađuje, što joj omogućava da čitateljkama pruža uvid u najnovije trendove, inspirativne priče i važne društvene fenomene.
Izvor slike: Snežana Ilić
Nacionalni parfem će mirisati jedinstveno
Nema boljeg načina za ulazak u 2025. od nezaboravnog iskustva u luksuznom Hotelu Bellevue na ostrvu Lošinj. Smešten u prekrasnom okruženju, ovaj elegantni hotel obećava proslavu Nove 2025. godine ispunjenu vrhunskom gastronomijom, zabavom i opuštanjem.
Isprobajte jesenji Wellness Retreat by Chenot Espace! Jer dobro balansiranje i relaksacija nešto je na čemu svi mi treba da radimo...