Ekologija u 2023, prava žena i obrazovanje: „Mari Claire“ se zalaže za tri udruženja

16. januara 2023.

| Borivoj Antonić
Prodajom digitalnih tokena marieclaire.fr podržaće rad tri neprofitna udruženja

 

Ekologija u 2023: Rozali Man, predsednica „Nema više plastike“

Pošto svuda u ovom svetu unosimo i udišemo, i ugrožavamo životnu sredinu i zdravlje, Rozali Man je stvorila fondaciju Nema više plastike. Njegovi ciljevi: podizanje svesti, informisanje i predlaganje alternativnih rešenja za plastiku i njene mikročestice koje nas guše kao što guše okeane.

 

Marie Claire: Zašto ste pokrenuli fondaciju No More Plastic?

Rozali Man: Kada se moj sin razboleo, doktor mi je rekao: „Normalno je, to je zagađenje.“ Ove dve reči su mi dale efekat strujnog udara.

Nikad nisam shvatio koliko naše svakodnevne aktivnosti mogu uticati na zdravlje dece. Uradio sam neka istraživanja i otkrio nezamislivo: štetne efekte mikroplastike na zdravlje i životnu sredinu.

Fondacija je pokrenuta 28. juna 2018. na Međunarodni dan okeana, uz snažnu digitalnu kampanju koju su preneli svi naši ambasadori.

Danas svako ljudsko biće proguta ili udahne ekvivalent jedne mikroplastične kreditne kartice nedeljno.

Ali žene su takođe više pogođene plastikom…

Više smo pogođeni iz bioloških razloga, naš metabolizam stvara više estrogena nego kod muškaraca. Stoga eliminišemo mnogo manje endokrinih disruptora i hemikalija povezanih sa unesenim plastičnim mikročesticama, a ne samo onim što jedemo i pijemo.

Danas, od četiri stotine miliona tona proizvedene plastike, šezdeset osam miliona se odnosi na tekstil. U industrijalizovanim zemljama, žena svakodnevno na lice stavlja u proseku petnaest različitih kozmetičkih proizvoda, koji sadrže plastične mikročestice u formulaciji ili pakovanju. Da ne spominjemo sredstva za čišćenje – oni rade dva i po puta više kućnih poslova od muškaraca.

Koja rešenja preporučujete?

Preduslov za akciju je znanje. Podižemo svest šire javnosti kroz informativne kampanje i popularizaciju naučnih studija.

Imamo i program Nema više plastične dece, koji je kreirao moj sin: sedam malih čudovišta, za sedam vrsta plastike prisutnih u svetu, imaju za cilj da osvoje planetu. Planiramo da snimimo animirani film.

Naša deca, preduzetnici i političari sutrašnjice, već mogu da imaju pravi uticaj na promene izborom svojih grickalica i svojih igračaka, koje su u suštini napravljene od plastike, dok postoje alternative poput 100% biljne plastike od morskih algi, pečuraka, ananasa…

Danas svako ljudsko biće proguta ili udahne ekvivalent jedne mikroplastične kreditne kartice nedeljno, a OECD predviđa dvostruku potrošnju plastike 2050. godine.

Kako ćete koristiti sredstva koja je prikupila Marie Claire?

Sredstva će biti dodeljena za dve prioritetne akcije: tražimo da se donese zakon o zdravlju koji zahteva da se na proizvodima naznači toksičnost plastične ambalaže.

Potrošači moraju biti upozoreni na rizike po njihovo zdravlje. Naš drugi cilj je da uvedemo porez na mikroplastiku, pošto se plastika, veoma jeftina, i dalje koristi u eksponencijalnim količinama.

Povećanje broja karcinoma kod dece povezano je sa ovim zagađenjem mikroplastikom, a nedavna studija pokazuje da je prisutna u fetusima i majčinom mleku. To utiče na žene, ali i na buduće generacije koje donose na svet.

Anne-Cecile Mailfert, predsednica „Ženske fondacije“

Pre šest godina, An-Cecile Mailfert je shvatila da ne postoji feministička fondacija sa određenim partnerima i fondovima za smanjenje nasilja i unapređenje ravnopravnosti.

Ženska fondacija se danas, suštinski, suočava sa povećanim potrebama udruženja preplavljenih #MeToo talasom, dok državne subvencije nisu povećane.

Marie Claire: Koja je misija Ženske fondacije?

An-Cecile Mailfert: Mi smo referentna struktura u Francuskoj za slobodu i ženska prava.

Finansiramo projekte koji se odnose na obrazovanje, profesionalnu ravnopravnost, prekarnost, ali najveći deo sredstava doniramo akcijama za borbu protiv nasilja nad ženama, koje je u našim očima hitno. Od 2016. godine donirali smo šest miliona evra za više od šest stotina projekata.

Kakav je uticaj #MeToo talas imao na vašu akciju?

#MeToo je oslobodio govor i slušanje, ali moramo voditi, podržavati i savetovati žene. To znači više advokata, slušalaca, telefonskih linija svuda u Francuskoj.

Međutim, pet godina kasnije, bez podrške države i sa duplo više poziva, udruženja su preplavljena.

Početkom oktobra pokrenuli smo kampanju prikupljanja sredstava #PlusJamaisSeules. Zaključavanje je bio snažan drugi korak u našem razvoju.

Preko noći, udruženja su se morala ponovo osmisliti. Podelili smo telefone i laptopove onima koji su slušali u fizičkim kancelarijama. Budući da su neki smeštajni centri popunjeni, partnerske kompanije su nam ustupile zgrade.

Za šest godina, udruženja koja se podržavaju od početka su porasla, kao što je En avant tous: dva volontera su imala ideju o ćaskanju za mlade.

Sada otvoren 24 sata dnevno, već ga je koristilo desetine hiljada ljudi. Na jugu, volonterke su pokrenule mali solidarni feministički pokretni projekat, žene koje napuste bračni dom moraju imati mogućnost da odnesu bakin ormar i dečije igračke. Pomažemo im da se šire širom Francuske. Udruženja su uspela da naprave čuda sa malo, pa zamislite sa više sredstava!

Uslovi za rad slušalaca su poučni. Njihove male prostorije redovno su poplavljene, reaguju, noge u prljavoj vodi, žrtvama silovanja i incesta u Francuskoj.

Kako ćete koristiti sredstva koja je prikupila Marie Claire?

Namenjene su ovim preplavljenim udruženjima kao što je Feministički kolektiv protiv silovanja, koji upravlja nacionalnim besplatnim brojem za informacije o silovanjima.

Uslovi za rad slušalaca su poučni. Njihove male prostorije redovno su poplavljene, reaguju, noge u prljavoj vodi, žrtvama silovanja i incesta u Francuskoj.

Njihova godišnja subvencija od 350.000 evra nije uvećana pet godina, dok je renoviranje velikog salona Jeliseja koštalo više od 900.000.

Operacija „85 NFT za bolji svet“ je omogućena zahvaljujući podršci Sezane, brenda koji radi zajedno sa ženama već deset godina. Veliko hvala Morganu Sezaloriju. Kao i svim partnerima koji su pokazali velikodušnost za ovaj izuzetan projekat: Huan Arbelaez, Isabel Marant, Marine Serre, Clotilde Courau, Alain Ducasse, Mathias Kiss, Nicolas Ouchenir, Helena Christensen, Carolin Murphi, Zadig & Voltaire, Dress Ks , Sinara Beguin, le Couvent de Pozzo, Vild & the Moon, Annoushka Jevelleri, Anna October, Dior Beaute, Sislei, Marie Caroline Peponnet, La Bouche Rouge, L’Oreal Paris, Holidermie, Nuke, David Lucas, Carita, Guerlain, Clarins , Caron, Lancome, Astier de Villatte…

Izvor vesti: marieclaire.fr

Izvor slike: Rudzhav Nagiev/GettyImagesPlus