Deca zarađuju milione na YouTubeu: A kako ova instant slava utiče na njih?
10. februar 2023.
| Aleksandra DudvarskiPre tri godine Vlad, Niki, Diana (Dijana) i Nastya (Nastja) bili su prijatelji koji su rođendan jednog od njih proslavili ploveći oko Majamija na 30-metarskoj jahti. Danas su rivali, koji se bore jedni protiv drugih za prvo mesto na YouTubeu. A nijedno od njih nema ni 10 godina.
Zvezde tri YouTube kanala: kreatori i protagonisti Vlad i Niki, Like Nastya i Kids Diana Show. Ovo su tri najpopularnija YouTube dečja kanala sa „live“ sadržajem na svetu, sa ukupno skoro 300 miliona pretplatnika. Ali nisu ostali samo na YouTubeu, oni sada imaju sopstvenu emisiju za strimovanje, brend igre koji im donosi na milione dolara.
Deca zarađuju milione na YouTubeu- uticajnija od Mickeyja Mousea
„Ova deca koja su u osnovi došla niotkuda sada su uticajnija od Mickeyja Mousea“, rekao je Eyal Baumel (Ejal Baumel), koji radi na dugoročnoj strategiji za ličnosti YouTubea, uključujući kanal Like Nastya.
Ako bismo hteli da ukratko sumiramo kakvu emisiju možete da vidite na njihovim kanalima, mogli bismo reći da je to kao crtani filmovi uživo u svetu snova. Deca se oblače u superheroje, penju se među džinovsko povrće i voze se motorizovanim automobilima. Mama i tata su sporedni likovi.
Kako su deca postajala sve uspešnija, tako su i igre i okruženje postajali sve uzbudljiviji. Na jednom od video snimaka, Vlad i Niki odbacuju svoju majku i Rendž Rover prekrivenim pahuljastim ružičastim perjem, zbog očevog vatrenocrvenog Ferarija. U drugom video snimku koji je ove godine postavljen na YouTube kanal Kids Diana Show, devojčica putuje na Maldive i boravi u luksuznom odmaralištu, gde se deca i roditelji ukrcavaju u žutu podmornicu.
Na snimcima se čuje samo „uuuuu“ i“ aaaaaa“ , a broj dijaloga je minimalan. Ovo čini titlovanje uglavnom engleskih video zapisa na druge jezike, uključujući arapski, španski i indonežanski, mnogo lakšim.
„Deca se osećaju kao da su im Vlad i Niki prijatelji“, rekla je Victoria Vashketov (Viktorija Vašketov), majka devetogodišnjaka i jednog tinejdžera od 17 godina. Proizvođači igara im mnogo plaćaju dase igraju sa njihovim proizvodima u video zapisima. Iznos koji traže za plasman proizvoda u svojim video snimcima na YouTubeu kreće se između 75.000 i 300.000 dolara.
Ali, naravno, postoji i ekskluzivni brend igračaka za decu sa njihovim imenima. Tu je Vlad akciona figura i kućice za lutke cele Dianine porodice, koje se mogu kupiti u velikim američkim robnim kućama kao što su Valmart i Target, pa čak i u Švedskoj i Mongoliji.
Što je još gore, možete gledati dečje video snimke na glavnim servisima za strimovanje, kao što su HBO Max i Amazon. „Stvorili smo globalnu franšizu a da zapravo nismo imali studio“, rekao je producent Vlada i Niki, Dan Weinstein (Dan Vajnštajn) . „Prilično je grubo kada razmislite o tome.“
Kako deca zarađuju milione na YouTubeu? Sve je u tajmingu!
Kada su Vlad, Niki, Diana i Nastya bili bebe, tablet je postao nova dadilja. Deca od jedne do dve godine su na YouTubeu gledala video snimke raspakivanja igračaka. To im je bilo kao droga.
Zatim su usledile vakcine protiv gripa za decu. Jedan od prvih bio je Evan, YouTube kanal EvanTubeHd, koji je počeo da postavlja video zapise o igricama Angry Birds kada je imao 5 godina. Postao je zvezda. Ryan Kaji (Rajan Kadži) se i dalje smatra dečjim YouTube kraljem. On nije samo napravio video snimke igara, već je i recenzirao popularne dečije igre. Zaradio je milione analizirajući Thomas Tenk Moto . Oni su bili pioniri YouTube sadržaja za decu. Razvili su recept za video snimke koje gledaju milioni dece: uzmete slatko dete, poznatu marku, igračku, snimite sebe kako se igrate sa tim i postavite ga.
Tri porodice su dobro naučile ovaj recept
Vladini i Nikijevi roditelji počeli su da snimaju spotove u svom domu u Moskvi. Sergey Vashketov (Sergej Vašketov) je bio srednji menadžer u proizvodnji hrane, dok je Victoria je bila gimnastičarka. Njihovi prvi spotovi su još uvek bili na ruskom jeziku, na kojima Vlad i Niki piju iz flaša koka-kole i zabavljaju se uz ogromne kese M&M’s i Skittles-a.
Nastya, čije je puno ime Anastasia Radzinskaya (Anastasija Radzinskaja), takođe je iz Krasnodara u Rusiji. Njeni roditelji su počeli da objavljuju video snimke svoje ćerke na YouTubeu kako bi pokazali da može da priča nakon što joj je lekar pogrešno dijagnostikovao hipoksiju i rekao da verovatno nikada neće moći da govori. U jednom od prvih video zapisa, Nastya se igra sa Lego kockicama i otvara Kinder jaja sa Disney temama.
Dianini roditelji – Olena i Vologyimir Kidiszju (Olena i Vologimir Kidizjuk) – počeli su da snimaju svoje ćerke u svom domu u Kijevu, kako bi snimke poslali njenom starijem bratu koji živi u Rimu. Na njima se devojčica igrala sa popularnim dečijim igračkama kao što su Pepa prase, Hot Wheels i Play-Doh.
YouTube kanali sve spomenute dece su u početku bili potpuno amaterski. Ako nisu snimali za kuhinjskim stolom, snimali su spotove u lokalnom parku pametnim telefonom i skoro ih nikada nisu montirali. Kako su dostigli milione pregleda na YouTubeu, roditelji su počeli da vide poslovnu priliku u video snimcima i uložili su više novca u kvalitetnije filmove, ekstravagantne lokacije i igre. Što su video snimci postajali popularniji, YouTubeov algoritam je češće preporučivao objave deci ispred ekrana.
Porodice su se iz Ukrajine i Rusije doselile u sunčanija mesta. Na primer, u Dubai i Tajland, gde bi mogli da prave video snimke na otvorenom tokom cele godine. Pre otprilike četiri godine, tri porodice su se upoznale i sprijateljile u Majamiju. Nastya je pozvala Vlada, Niki i Dianu na njen rođendan. Tokom godina nastajali su video-snimci njihovog zajedničkog igranja i rođendanski snimci na kojima srećni slavljenik odmotava brdo poklona. „Rođendanski video snimci su veoma popularni na YouTubeu“, rekla je Victoria.
Deca zarađuju milione na YouTubeu- Pokucao je i Holivud na vrata
Nastyin kreativni tim proizvodi animiranu seriju sa producentskom kućom Willa Smitha (Vil Smit). Netflix je takođe zainteresovan za seriju.
HBO Max potpisao je sedmocifren ugovor sa Vladom i Nikijem za dva crtaća u kojima se pojavljuju ova dva dečaka.
Diana se takođe pojavila u promociji crtanog filma Paw Patrol (Patrolne šape) i ima sadržaj dostupan na Amazon Prime. Takođe ima animiranu seriju na YouTubeu sa svojom sestrom Romom, u kojoj igra Daianin alter ego, Princezu igračaka, koja mora da se bori sa Borisom, Baronom dosade.
Šta kad odrastu?
Međutim, deca ne mogu da sede skrštenih ruku na lovorikama. Poslednjih godina, pretendenti na tron kucaju sve jače i jače. To je uticalo i na odnose među porodicama, oni su se od prijatelja sve više pretvarali u rivale.
View this post on Instagram
Netrpeljivost je posebno jaka između Diane i Nastyae pošto su obe devojke. Trenutno Nastya ima 102 miliona pretplatnika, a Dianin kanal ima 104 miliona. Borba se ponekad preliva i oko toga čiji brendirani suveniri treba da zauzmu bolje mesto na policama distributera.
Međutim, porodice imaju još jednu dilemu. Uskoro će njihova deca prerasti slatko detinjstvo i biti prestara da bi snimali video snimke za predškolce. Vlad je već razmišljao o budućnosti, uzor mu je jYouTuber po imenu Mr.Beast (Mister Bist, Gospodin Zver), koji postavlja razne izazove na YouTube. Ali on takođe može imati budućnost u muzičkoj industriji sa svojim bratom, već rade na tome kako bi pronašli prave producente i izgleda da rade sa istim tekstopiscima kao Justin Bieber (Džastin Biber) i Selena Gomez.
View this post on Instagram
Vashketovi trenutno žive u blizini Majamija i pohađaju školu. Upravo su kupili vilu sa osam soba za 12,5 miliona dolara u prilično hladnoj oblasti Zlatne plaže. Prema rečima roditelja, deca mogu da prestanu da prave video snimke kad god požele.
Kako Vlad polako prevazilazi YouTube snimke za decu, možda će njegov trogodišnji brat Christian (Kristijan) zauzeti njegovo mesto. Već se pojavio u nekoliko objava, a porodica ne planira da napravi poseban kanal za svog najmlađeg sina. Ali postoji i neko ko posle toga nasleđuje dečiju YouTube imperiju: septembra 2023. godine u porodici će se roditi četvrto dete- prva ćerka.
Aleksandra Dudvarski, s bogatim iskustvom koje obuhvata više decenija rada u novinarstvu, istaknula se kao ključna figura u Color Media International kompaniji. Kroz svoju impresivnu karijeru, Aleksandra je doprinosila širokom spektru publikacija, uključujući prestižne titule kao što su Marie Claire, Bravo, i Lepota&Zdravlje, pokazujući izuzetnu svestranost i stručnost u različitim žanrovima i temama. Kao urednik Marie Claire, ona je uspela da ovom magazinu udahne jedinstveni glas i perspektivu, čime je privukla široku čitateljsku publiku zainteresovanu za modu, kulturu i društvene teme.
Izvor vesti: marieclaire.hu
Izvor slike: Maria Symchych-Navrotska/iStock/Getty Images Plus via Getty Images