1. Home
  2. /
  3. Lifestyle
  4. /
  5. Karijera
  6. /
  7. Kako se izboriti sa...

Kako se izboriti sa problematičnim kolegama?

12. октобар 2024.

| Snežana Vranić
Ovo nije svakako nije prijatno, ali je najbolje rešenje...

Svi na poslu imamo kolege koji nam baš i nisu po volji i ponekad može biti teško raditi sa njima. Međutim, kako se izboriti sa problematičnim kolegama?

To je neizbežno – na skoro svakom radnom mestu ćete naići na kolege koje su problematične. Neki od ovih tipova kolega uključuju negativnog saradnika, preterano konkurentnog saradnika, ogovarača, nasilnika ili osobu koja prosto ne želi da radi.

Kako se izboriti sa problematičnim kolegama?

Istraživanja pokazuju da je uživanje sa kim radite jedan od najboljih alata za zadržavanje na poslu. A naravno, ako nekoga ne volite, efekat je suprotan. Toksično radno okruženje može da ima veoma negativan uticaj i na vaše zdravlje.

Znati kako da se nosite sa ovim kolegama je važna životna i karijerna veština. Učenje kako da se izborite sa ovim konfliktima može doneti mnogo zdravije i srećnije okruženje. Međutim, da biste znali kako da se izborite sa njima, trebalo bi  da uzmete u obzir 5 najčešćih tipova ličnosti:

  • Negativni saradnik
    Oni uvek imaju nešto negativno da kažu, bez obzira na sve. Ta osoba često samo kritikuje, a ne nudi nikakva rešenja. Oni se prosto fokusiraju samo na loše. Najbolji trik kada su oni u pitanju jeste da im tražite detalje, a samim tim i rešenje.
  • Preterano konkurentan kolega
    Sigurno ste imali u školi nekoga ko vam je tražio beleške, ali nikad nije želeo da takvu uslugu učini vama. Ovo je odrasla verzije te osobe. Oni pokušavaju da sabotiraju druge i to je njihov način da se popnu na vrh. Pokušajte da pokažete ovoj osobi da želite da radite sa njom, a ne protiv nje.
  • Ogovarač
    Kada ljudi provode previše vremena zajedno na poslu, sigurno će tu biti osoba koja će želeti da prenosi tračeve i zna sve o svakoj osobi. Oni uvek imaju sočnu priču da podele. Najbolje bi bilo da se ne uplićete u ovakve razgovore. Prosto naglasite da ne želite da vodite razgovor o tome.
  • Nasilnik
    Možda ste imali priliku da dobijete e-mail zbog kog ste želeli da odustanete ili da plačete. Vrlo je verovatno da imate posla sa kancelarijskim nasilnikom. Oni okrivljuju druge i prepiru se i kad to nije potrebno. Najbolje bi bilo da u potpunosti ignorišete njih i njihove ispade.
  • Osoba koja ne želi da radi
    Uvek postoji osoba koja izbgava posao. Neki to rade veoma vešto. Međutim, problem nastaje kada je u pitanju grupni projekat i odjednom ste vi pretrpani i sa svojim i njihovim poslom. Najbolje bi bilo da koncizno objasnite šta je čiji zadatak i šta se od koga očekuje.

Dodatni saveti za to kako se izboriti sa problematičnim kolegama?

Postoji još nekoliko načina na koje možete pokušati da se izborite sa kolegama. Najbolje bi bilo za početak da odredite njihov tip ličnosti, a ako navedene stvari ne pomognu, onda možda da pokušate sa nečim od ovoga:

  • Razumite njihovu ličnost
    Počnite tako što ćete razumeti sa kim imate posla. Šta drugu osobu tera da se tako ponaša? Šta ih motiviše? Kako uopšte reaguju na povratne informacije?
  • Kontrolišite svoj ton glasa
    Obratite pažnju na svoj ton glasa tokom vaših interakcija. Da li ste u odbrani? Da li vaš govor tela pokazuje vaše prave emocije? Jedan od načina da „utišate toplinu“ situacije je da se uverite da je vaš ton radoznalosti, a ne ljutnje.
  • Vreme  i mesto je važno
    Razmislite o vremenu i lokaciji pre nego što uđete u dijalog sa teškom osobom. U javnom hodniku na poslu odmah nakon žestokog sastanka, na primer, verovatno neće dati najbolji ishod.
  • Imenujte konkretan problem—i rešite ga brzo
    Jedan od načina da se konflikt produktivno reši je da budete što je moguće precizniji u vezi sa problemom. Kada ste previše nejasni ili pokušate da uključite previše pitanja u jedan razgovor, sve se gubi i zbunjuje. Bićete uspešniji ako možete da ukažete na konkretan problem.
  • Ako je potrebno, ograničite interakcije
  • Napravite zajednički plan za napredovanje
    Osim ako ne želite da ostanete u stalnom sukobu sa ovim teškim kolegom koji vam izaziva sve vrste teških situacija, možemo li preporučiti pravi plan za napredovanje?! Sve šale na stranu, nakon što ste vas dvoje razgovarali o svojim problemima, ostavite razgovor otvorenim tako što ćete se raspitati kako to možete zajedno da rešite.
  • Nemojte uvoditi druge zaposlene u sukob
    Dajte sve od sebe da ne iznosite svoje pritužbe svojim kolegama ili da pokušavate da ih privolite. Nije profesionalno i nije produktivno.
  • Fokusirajte se na pozitivne odnose
    Kada imate posla sa teškom osobom na poslu, može biti teško usredsrediti se na bilo šta drugo. Evo jedne ideje: Fokusirajte se na pozitivne odnose koje imate na poslu i gradite ih. Usredsredite se na stvaranje mreže podrške za sebe.
  • Upravljajte svojim očekivanjima
    Jedan od najboljih načina da budete razočarani je nerealna očekivanja. Mi smo gomila ljudi koji rade zajedno, i nerealno je misliti da se nikada nećete s nekim udariti glavom.
  • Razgovarajte sa svojim šefom
    Ponekad ne postoji rešenje osim da razgovarate sa svojim šefom i podelite detalje. Možda ta osoba krši politiku kompanije ili utiče na vaš rad na negativan način. Vaš nadređeni ili odeljenje za ljudske resurse je ono kome ćete se obratiti.

Izvor slike: Santiaga/GettyImagesPlus

Nastavite da čitate