1. Home
  2. /
  3. Lifestyle
  4. /
  5. Karijera
  6. /
  7. Kako dobro organizovati rad...

Kako dobro organizovati rad od kuće da budete produktivni?

09. avgust 2024.

| Snežana Vranić
Često umeju da nas ometu druge stvari..

Mnogi od nas imaju priliku da rade kombinovano ili u potpunosti u udobnosti svog doma. Ali kako organizovati rad od kuće, a da budete efikasni.

Rad od kuće ima svojih prednosti, ali i mana. U ovom slučaju možete da rasporedite rad kako vama odgovara, ali nekad imamo mnogo distrakcije koja nas može odvući u pogrešnom smeru.

Kako organizovati rad od kuće na pravi način?

Dvogodišnja studija Univerziteta Stenford otkrila je impresivno povećanje produktivnosti rada radnika na daljinu. Takođe je otkriveno da ljudi koji rade na daljinu imaju 50 posto manje šanse da odu u drugu kompaniju. Osim toga, ovo štedi novac zaposlenima i poslodavcima. Međutim, kako da se ogranizujete?

Planirajte pre nego što započnete dan

Pre nego što započnete radni dan, postavite sebi nekoliko ključnih pitanja o tome kako radite. Na taj način ćete najbolje i da se prilagodite. Naravno, pravljenje liste zadataka neće biti na odmet.

Kada ste najproduktivniji?

Svi znamo u kom delu dana smo najproduktivniji. To je deo velikog problema u sistemu 9-5 jer teško da ćete naći osobu koja je najproduktivnija u 15:30. Rad na daljinu može da vam omogući da radite bez fizičkih ometanja, a većinu svog najboljeg posla možete obaviti kada ste najproduktivniji.  Dakle, ako se taj deo dana ukapa u radno vreme vaše kompanije, onda je upravo to vreme kada treba da se posvetite poslovnim zadacima.

Koji zadaci vam najmanje prijaju?

Postoji deo posla koji ne volimo da radimo. Svejedno da li je u pitanju pisanje dugih izveštaja, mejlova ili organizovanje datotea, te zadatke obično odlažemo dok nije krajnji rok da ih obavimo. Najbolje bi bilo da se prvo pozabavite ovim poslom. Oslobodite svoj dan i mentalnu energiju tako što ćete prvo uraditi ono što ne volite, a onda možete da se posvetite zanimljivijem delu posla.


Kako da rad od kuće bude uspešan?

Obucite se kao da idete na posao

Ono što nosite dok radite je zaista važno. Social Psychological and Personality Science sproveo je eksperiment u kom su se ispitanici preodenuli u formalnu ili ležernu odeću pre nego što su polagali testove. Oni koji su bili obučeni za posao su pokazali povećano apstraktno razmišljanje. Baš kao kada doručkujete ili pijete kafu, oblačenje signalizira vašem mozgu i telu da je vreme za posao i da treba da budete budni tokom dana.

Organizujte svoj prostor

Svejedno da li radite za stolom u kući, biblioteci ili kafiću, biće vam potrebna neka organizacija. Šta vam je potrebno da biste uspeli:

  • Laptop (i punjač)
  • Slušalice
  • Veb kamera
  • Sveska
  • Hemijska olovka
  • Planer
  • Užina

Ako radite od kuće, uverite se da je sve čisto i organizovano. Glavna zamka rada od kuće je ometanje. Ako vas polica sa prašinom poziva da je očistite, pokušajte da to ignorišete. Važno je da izvršite reviziju ometanja.

Pravite pauze

Možda ne deluje kao najlogičniji odgovr na pitanje kako organizovati rad od kuće, ali nemojte da dozvolite da u 18:00 shvatite da niste nikada napustili mesto osim toga što ste otišli u kupatilo. Pauze su vam potrebne da biste povećali kreativnost, da popunite mentalnu rezervu i osvežite svoj um.

Dugi periodi provedeni u sedenju povećavaju rizik od srčanih oboljenja, dijabetesa, depresije i gojaznosti. Samo pet minuta hodanja, istezanja ili kretanja svakog sata može vam pomoći da poboljšate svoje zdravlje i blagostanje.

Izvor slike: Ivan Pantic/GettyImagesPlus

Nastavite da čitate