1. Home
  2. /
  3. Hair & Beauty
  4. /
  5. Zablude o ishrani: Neke...

Zablude o ishrani: Neke mogu skupo da nas koštaju

26. јул 2023.

| Ranka Bulatović
Nije se lako snaći u moru saveta i trikova o ishrani, ali ne brinite, mi ćemo pokušati da vam pomognemo da razrešite neke zablude

Zablude o ishrani su nešto sa čim se svakodneno susrećemo. Svakodnenvo smo bombardovanim različitim informacijama, pa nije ni čudo što se nekad pogubimo u svemu tome i teško razlikujemo mit i istinu.

Najčešće zablude o ishrani

Mit: Masnoće su krive za gojaznost

Jedna od najvećih zabluda je da vas masna hrana čini debelim, te da stoga treba jesti nisko-masnu ili light verziju svega. Ali realnost je da se nećete ugojiti ako pojedete nešto masno – već ako unosite više kalorija dnevno nego što sagorevate. Hrana koja sadrži masti je zapravo važan deo zdrave ishrane, jer vaše telo iz njih može proizvesti takozvane esencijalne masne kiseline. Ako ne unosite dovoljno masnoća, možete ozbiljno narušiti zdravlje.

Savet: Prema mišljenju stručnjaka, jedna trećina vašeg dnevnog energetskog unosa treba da bude iz masti, a najbolji izvori za to su orašasti plodovi, semenke, avokado…

Mit: Telo mora biti detoksifikovano

Iako su razni režimi ihrane koji se zasnivaju na sokovima za detoksikaciju postali veoma popularni poslednjih godina, prema rečima stručnjaka, oni baš i nemaju mnogo smisla. Vašem telu nije potrebna posebna detoksikacija, jer vaša jetra i bubrezi to ionako rade svaki dan.

Savet: Naravno, ako želite, možete probati i post od 1-2 dana, ali je važno ne očekivati čuda od toga.

Mit: Svi ugljeni hidrati su loši

Mnoge dijete za mršavljenje se zasnivaju na potpunom eliminisanju ugljenih hidrata, a to uopšte nije zdravo. Da bi  mozak dobro funkcionisao, da biste imali energiju i da biste mogli da se pravilno koncentrišete, zaista su vam potrebni ugljeni hidrati – ali vredi obratiti pažnju na to kakvu hranu unosite u svoje telo.

Savet: Umesto prostih šećera, jedite sporo apsorbovane, složene ugljene hidrate, koji se sporije vare. Njihova prerada zahteva ozbiljniji rad organizma, nivo šećera u krvi raste sporije, a osećaj sitosti nakon njihovog konzumiranja traje duže. Takvi složeni ugljeni hidrati mogu se naći, na primer, u slatkom krompiru, integralnim žitaricama, ovsenim pahuljicama i skrobnoj hrani.

Najčešće zablude o ishrani: Lako možete smršati

gladovanjem

Za mnoge je dijeta sinonim za gladovanje, što je veoma, veoma loš pravac. Ako počnete da postite, svom telu praktično oduzimate energiju koja mu je potrebna za normalno svakodnevno funkcionisanje. Kao rezultat, vaše telo će preći u režim preživljavanja: usporiće vaš metabolizam kako bi svu moguću energiju posvetio održavanju funkcionisanja vitalnih organa. I dok će gubitak težine verovatno početi, loša vest je da nećete samo izgubiti višak masti.

Pored masti, vaše telo će početi da razgrađuje i mišiće, što će još više usporiti vaš metabolizam. U međuvremenu – jer ne dobijate dovoljno energije – bićete umorni i nervozni. Čim počnete da jedete pravilno, vaše telo će odmah početi da skladišti masti. A onda se lako može desiti da se prethodno izgubljeni kilogrami – ili čak i više – hip-hop vrate.

Mit: Zabranjeno je jesti posle 18 časova

Jedno od najpoznatijih pravila u ishrani je da ne jedete ništa posle 18 časova. Iako ovo pravilo u početku može zvučati dobro, najveći problem kod njega je što ne uzima u obzir individualne bioritme ljudi. Za one koji već idu u krevet u 20 časova, zaista se ne preporučuje užina posle 18 časova, jer bi varenje samo poremetilo odmor organizma. Ako, pak, redovno idete u krevet oko ponoći, čak i večera u 7 sati može da se uklopi u vaš dan.

Savet: Poenta je da između vašeg poslednjeg obroka i sna prođe najmanje 2 sata.

Izvor vesti: https://marieclaire.hu

Izvor slike: SIphotography/gettyimages.co.uk