1. Home
  2. /
  3. Fashion
  4. /
  5. Slučaj Levi’s 501: Kako...

Slučaj Levi’s 501: Kako su leviske postale kultni odevni komad?

04. april 2023.

| Hana Dunđerov
Da li znate priču o nastanku kultnih kecara?

Ikonični model američkog Levi’sa, farmerke 501 postale su bejzik komad. Leviske/ kecare, kako god ih zvali, danas imaju kultni status i na tronu su čak 150 godina! Ali kako su ove jednostavne teksas pantalone osvojile svet?

Sa svojih 150 godina, Levis 501 je najkultniji džins na svetu. I sa dobrim razlogom, prihvatili su ga svi, od fabričkih radnika preko filmskih zvezda, od legendi Silikonske doline do predsednika i vođa društvenih pokreta. Original 501® je prava ikona, ali –  da li znate pravu priču o Levi’s 501 farmerkama?

Poreklo brenda Levi’s

Godine 1853. izvesni Levi Strauss, nemački jevrejski imigrant, preselio se u San Francisko sa ciljem da osnuje kompaniju Levi Strauss & Co, specijalizovanu za trgovinu tkaninama. U ovo vreme zlatne groznice, mladi preduzetnik prodavao je odeću i čizme zlatarima.

Ali prava prekretnica u istoriji Levi’sa dešava se 1872. godine kada Levi Strauss i krojač Jacob Davis udružuju snage i prave teksas odeću koja je ojačana velikom tehničkom inovacijom: zakovicama.

Levi’s 501 farmerke

Prve plave farmerke rođene su 20. maja 1873. pod imenom „XX“. Onaj čuveni broj 501 dodat je tek nešto kasnije – 1890. godine. Od tada se piše istorija čuvenih kecara.


Model koji se pojavio početkom 1870-ih još nije ličio na model koji danas poznajemo, ali neki delovi bili su tu, baš kao prepoznatljive bakarne zakovice. Rudari i kopači zlata brzo su prihvatili ove pantalone koje kombinuju otpornost i udobnost. Prvobitno, 501 imao je samo jedan zadnji džep. Kao i mnogi drugi elementi, kreatori brenda će konstantno razvijati model kako bi zadovoljili sve potrebe.

Godine 1901. dodat je drugi džep, kao i omče za kaiš 1920. godine.

Levi’s 501, farmerke u stalnoj evoluciji

Da bi bili sigurni da su njihove farmerke prepoznatljive na prvi pogled, dizajneri brenda ih 1936. godine opremaju malom prepoznatljivom crvenom etiketom – „Red Tab“ – koja je ušivena u nivou desnog zadnjeg džepa.

Posle Drugog svetskog rata, farmerke 501 bile su odličan ambasador američkog brenda Levis, jer su postale omiljene u Holivudu. U 501 pojavljivali su se: Gary Cooper, John Wayne, James Dean, Marilyn Monroe… decenijama kasnije one su  bile omiljeni model Johna Lenona.

Dizajneri prate evoluciju mode i stalno iznova izmišljaju nove boje i nove krojeve kako bi zadovoljili sve veći broj potrošača. Danas postoji više od deset verzija Levi’s 501 farmerki.

Levi’s 501 postaje održiv

Svake godine u svetu se proizvede 5 milijardi farmerki. Ovaj komad se svakako mora imati u ormaru, ali to sa  sobom donosi svoj deo zagađenja i u velikoj meri smanjuje vodne resurse planete. Suočen sa željama potrošača koji sve više traže ekološki odgovorne modne alternative, Levi’s sada proizvodi svoj model 501 na održiviji način.

Sada, zahvaljujući Levi’s  tehnologiji, džins gigant može da napravi 501 koristeći do 96% manje vode od konvencionalnih proizvođača. Još jedna novina je prisustvo Levi’s® krojačkih radnji, koje vam omogućavaju da popravite svoj par farmerki kako biste im produžili životni vek.

 

Izvor vesti: marieclaire.fr

Izvor slike: Sean Gallup/Staff/GettyImages

Nastavite da čitate