Cottagecore moda: Realni pokret ili lažna slika sa Instagrama?
09. februar 2023.
| Aleksandra DudvarskiRanije smo, za praznike, sanjali o dugim plažama sa belim peskom ili plavim bazenima. Od sada bismo se zaklinjali samo u „povratak na salaš/selo“. U svakom slučaju, ako je verovati društvenim mrežama, ovo je upravo i novi modni pokret. Naime, hešteg #cottagecore je sve popularniji.
Ispod ovog grubog imena krije se sve veća estetika koju karakteriše slavljenje (donekle) idealizovanog seoskog života. Na Instagramu ili TikTok-u, stoga nalazimo cottagecore u svim stilovima i tonovima: mlade žene u viktorijanskom inspirisanom domaćim ili pamučnim haljinama – stilistkinja Batsheva Hay (Betševa Hej) je vrh koplja – mlade žene koje trčkaraju poljima, cveće ili se nalaze među domaćim životinjama.
View this post on Instagram
Šta je cottagecore moda?
Slavljenje obrađivanja zemlje, povrća iz povrtnjaka, grnčarije, starinskog posuđa, bakine kuhinje, papirnih knjiga, drvenih klompi, dimnjaka i slamnatih šešira… Sve je ovo u modi.
View this post on Instagram
„U simboličnom ratu između 5G i Amiša, to je očigledno Amiši koji su pobedili!“ smeje se Nathalie Dameri (Natali Dameri), suosnivač ObSoCo (The Society and Consumption Opservatory).
U simboličkom ratu između 5G i Amiša, očigledno je da su Amiši pobedili!
Kao da su današnji hipsteri sanjali o sebi više kao o mormonima u rezonanciji sa prirodom i u potrazi za jednostavnim životom nego kao o globalizovanim i previše povezanim hipsterima. „To je struja koja je deo antisistemskih pokreta. Bilo je hipija, pankera, grungea, hipstera… Cottagecore je u kontinuitetu kroz anti-potrošačke vrednosti koje nosi. Promoviše zanatske prakse, uradi sam, zatvori prirodi, godišnjim dobima, sa pozadinom usporenog 110 života, bukoličkog i pastoralnog trenda“, analizira Feriel Karoui (Feriel Karui), strateški konsultant za agenciju Whisperer.
Cottagecore modni trend
Složno, modne piste proleće-leto 2021. takođe su proslavile ovaj seoski izgled . Mnogi dizajneri nisu predstavili svoje kolekcije samo u žitnim poljima ili šumama. Ali zamišljali su nas kao Lauru Ingllas (Loru Ingals) 21. veka, način da pokažu da odeća danas više ne mora da bude saveznik performansi, već usporavanja.
Promena društvenog modela na vidiku? Možda zato što se ova struja već neko vreme stvara. Ali kriza kroz koju prolazimo dugi niz meseci imala je efekta. A ono što je bio alternativni hir je na putu da postane najzastupljenija fantazija od svih. „U studijama koje smo sproveli poslednjih meseci i ažurirali nakon zatvaranja usled pandemije jesrte da je ekološki projekat na vrhuncu zabrinutosti i centar interesovanja anketiranih“, nastavlja Nathalie.
Ne može svako da se odluči da se preseli na selo i vrati se zemljoradni. Ali u međuvremenu, ovaj seoski način života dostupan je svima na društvenim mrežama. Imamo polja pšenice, domaće pite od jabuka, pletene korpe punjene začinskim biljem ili zrelim voćem! Štampa, štaviše, prati pokret: novine Regain od 2018. govore o životu zemljoradnika i ove hranljive zemlje koja nas sada fascinira.
Bilo je hipika, pankera, grungea, hipstera… Cottagecore je u kontinuitetu.
Reworld Media grupa trenutno izdaje Neoruro, časopis svedočenja ove nove vrste ljudi sa sela. I Milk nudi specijalno izdanje u potpunosti posvećeno ovoj novoj umetnosti življenja u srcu prirode
. Njihova osnovna linija: „Kampanja, život u velikoj umetnosti.“ Ceo program! „Ovaj pokret podvlači našu želju da istražimo alternativne puteve za način na koji komuniciramo, trgujemo, radimo… da se ponovo povežemo sa prirodom, sa autentičnijim, istinitijim odnosima.
Izađite iz mahnitog ritma, odvojite vreme da pogledate svoj paradajz koji gura , ubacite poeziju u svoj život, restaurirajte stari nameštaj, prekucajte seosku kuću… To je način da povratite kontrolu nad svojim životom, da budete autonomniji, da težite životu u autarkiji, dok se emancipujete od sistema masovne potrošnje i njegovih ekscesa.“, izjavio je Feriel.
To je izbor koji je upravo prigrlia Clémentine Lévy (Klementin Levi). Mlada žena je nekoliko godina nailazila na veliki uspeh sa svojim kafićem-cvećarom Peonies, u srcu 10. arondismana Pariza. Ali želela je da se ponovo poveže sa prirodom, prostorom, tišinom i horizontom: „Sa mojim partnerom sam prodala stan u Parizu da bismo kupili kuću u Majenu, blizu Normandije i Sarta, odakle je i moj deda po majci.
Namerava da tu razvije svoj koncept i da svoju strast prema cveću upozna sa budućim gostima. „I daleko od toga da je jedina, iako je cifre još uvek teško kvantificirati u ovom trenutku. Mlada generacija koja se naseljava u selo bi trebalo da razvijaje biznise koji surfuju na ovoj fantaziji prirode“, kaže Feriel: „seoske lože, tihi coworking prostori, kursevi zelene joge, obuka u permakulturi ili inicijacija u život sa farme…” Štaviše, ovi mladi ljudi ne oklevaju da promovišu svoje seoske aktivnosti lizanim objavama, njegujući seosku fantaziju iznova i iznova.
Vidimo mladu generaciju koja se seli na selo da bi razvila preduzeća koja se oslanjaju na ovu fantaziju o divljini.
Može li cottagecore biti obmanjujuća reklama? „Budite oprezni, to je romantizovana verzija seoskog života“, podvlači Natalie. Pomalo liči na sindrom Marije-Antoanete na Malom Trijanonu. Daleko smo od nelagode koju izražavaju Žuti prsluci. Pokret ne govori o teškoćama seoskog života, o mestu koje je ponekad bez kulturnih stubova, bez javne službe… A onda je svejedno izvinjenje između sebe, povlačenja na porodicu, prijatelje, selo.
View this post on Instagram
Ukratko, kako kaže Clémentine „takođe postoji jaz između slike sa Instagram vikenda sa prijateljima na selu i života u seoskoj kući tokom cele godine. Puno je posla, održavanja, uvek postoji nešto uraditi.“ Ova grubost, nijedan Instagram post ili TikTok video zaista ne nagoveštavaju. Sve je spokoj i „blaženstvo“, ili duboko zadovoljstvo biti u skladu sa samim sobom. Usred ovih krajnje veoma kodifikovanih i stoga normativnih slika, postavlja se pitanje: da li je cottagecore reaktivan?
Cottagecore ili san o bezbednom prostoru
Ova fantazija o životu na poljima kao izlazu iz 19. veka, „koji samo razmišlja o bekstvu od modernosti i ponovnom povezivanju sa svetom koji je progutao pre opsesije napretkom i tehnologijom”, prema Natalie, da li bi bila opasna i retrogradna ? Možda ako se sastoji samo u tome da budete „u odbacivanju i između sebe“, podvlači ona.
Radi se o obraćanju pažnje na lepotu prirode i sreću jednostavnih stvari.
Ali to je paradoksalan pokret. „U cottagecore-u, radi se o obraćanju pažnje na lepotu prirode i sreću jednostavnih stvari, dešifruje Feriel. LGBTQ+ zajednice takođe kažu da pronalaze prostore u kojima ima malo mržnje, koji se nazivaju „bezbedni prostori“ ili bezbedna mesta, gde se na kraju raspravlja veoma orijentisan ka receptima za kuvanje, lepim slikama slamnatih šešira ili dobrim osećanjima”. Doduše, malo je kič. Možda ponekad malo pojednostavljen.
Ali ko ne sanja o tome da ispusti svoj mobilni telefon i stalna obaveštenja, betonske gradove, preopterećen transport, prepune supermarkete da bi postali zeleni? Budućnost će nam reći da li je ovaj san bio pust ili ne. Do tada, da iznesemo naše klompe i narodne haljine!
Aleksandra Dudvarski, s bogatim iskustvom koje obuhvata više decenija rada u novinarstvu, istaknula se kao ključna figura u Color Media International kompaniji. Kroz svoju impresivnu karijeru, Aleksandra je doprinosila širokom spektru publikacija, uključujući prestižne titule kao što su Marie Claire, Bravo, i Lepota&Zdravlje, pokazujući izuzetnu svestranost i stručnost u različitim žanrovima i temama. Kao urednik Marie Claire, ona je uspela da ovom magazinu udahne jedinstveni glas i perspektivu, čime je privukla široku čitateljsku publiku zainteresovanu za modu, kulturu i društvene teme.
Izvor vesti: maireclaire.fr
Izvor slike: Maryviolet/iStock/Getty Images Plus via Getty Images; Bogdan Kurylot/iStock/Getty Images Plus via Getty Images; Iuliia Komarova//iStock/Getty Images Plus via Getty Images