Penelope Kruz i Bred Pit zajedno u Chanel kampanji
Spoj koji se čekao.
09. septembar 2024.
| Dijana ŠkorićPrema McKinsey & Co., modna revija koja u proseku traje između 10-15 minuta, kođta 200 hiljada i milion dolara. Ali, često su ove brojke premašene…
Pred nama su modne revije za predstavljanje ženskih kolekcija proleće-leto 2025. Njujork, London, Milano i zatim zatvaranje sa Parizom. Iza modnih revija krije se frenetičan i fascinantan svet: meseci priprema, neprekidna oprema, dragocene tkanine koje ožive, svetla reflektora, šminka i frizure proučene do milimetra.
Svaki korak na modnoj pisti rezultat je kolektivnog rada, eksplozije kreativnosti i posvećenosti, gde je svaki detalj vođen do savršenstva kako bi se stvorio događaj čiste magije.
Osim što prikazuju najnovije inovacije dizajnera, revije su pravi spektakli. Dizajneri i modne kuće troše bogatstvo pokušavajući da se izdvoje iz gomile, kako bi dostigli novi nivo prepoznatljivosti i privukli kupce. Ali koliko košta postavljanje modne revije, koja obično ne traje više od 10-15 minuta?
Prema izveštaju kompanije McKinsey & Co., u proseku, modna revija u trajanju od 10-15 minuta može koštati od 200.000 do milion dolara. Na primer, 2011. jesenja emisija Marc Jacobsa koštala je tačno milion dolara. Ili, preciznije rečeno, 1.750 dolara u sekundi. U nekoliko navrata je čak i premašena granica od milion dolara.
Chanel revija Cruise 2014. godine, održana na Palma ostrvu u gradu Dubaiu, koštala je 1,4 miliona dolara. Ako ste mislili da je ovo najsuplja revija u istoriji, varate se. Brend Victoria’s Secret je na reviji u novembru 2016. godine je potrošio 26,7 miliona dolara.
Ali koje su to stavke koje utiču na troškove emisije? Prva stvar koju treba uraditi, koja je ujedno i jedna od najsloženijih, je odabrati i iznajmiti lokaciju. Vrlo često, da bi uopšte mogle da ih rezervišu, modne kuće i brendovi plaćaju unapred, godinu dana pre revije.
Osim toga, sa svakom revijom brendovi traže sve originalnija i ekskluzivnija mesta za predstavljanje svojih kolekcija. Među nekim od najpoznatijih revija je Chanel za jesen-zimu 2017. visoke mode, u podnožju Ajfelove kule.
Ali i modna revija Louis Vuitton-a Cruise 2020. u TVA Flight Centru na aerodromu John F. Kennedy u New York-u ili Burberry u Kensington Olympia u Londonu za jesen-zimu 2020.
Sledeći trošak je tzv. proizvodni aspekt. Ovim delom upravlja producent, produkcijska kompanija ili menadžer projekta koji mora da vodi evidenciju o celoj organizaciji i uključenim ljudima. I da se pobrine da stvari idu glatko na dan revije.
Zatim su tu troškovi šminkanja i frizure. Međutim, obično brendove sponzorišu kozmetičke kompanije, koje ne traže novac samo da bi bile sponzori za kosu i šminku. Tu je trošak i stiliste, ceo kreativni tim – i naravno modele. Cena modela dosta zavisi od agencije i koliko su poznati i traženi modeli.
Odnosi s javnošću i rad sa medijima takođe se moraju uzeti u obzir za promovisanje događaja i pozivanje pravih gostiju da sednu u prvi red. Naime, da li ima smisla napraviti sjajnu predstavu ako nema ko da je vidi? Na kraju, ali ne i najmanje važno, postoje dodatni troškovi koji obično uključuju troškove održavanja kao što su osvetljenje, zvuk, sedenje, ketering i live streaming emisije.
U intervjuu za Vogue Business, dizajner Christian Siriano otkrio je troškove koje je morao da snosi da bi organizovao modnu reviju tokom Nedelje mode u Njujorku. Ovako to izgleda:
Kada se podvuče crta, ukupan trošak se kreće između 125 i 312 hiljada dolara.
Ali koliki je ROI, odnosno povraćaj ulaganja, modnih revija? Uglavnom, vidljivost. Prema Launchmetrics-u, važna metrika koja se može uzeti u obzir za merenje uticaja i ROI modne revije je MIV (Media impact value), algoritam koji meri uticaj medijskog plasmana da bi se izveli rezultati performansi događaja.
Dugogodišnje iskustvo u modnoj industriji, urednica „Burda Style“ za
Srbiju, zna toliko toga o odeći i modi. Svoje znanje rado deli sa
čitateljkama.
Izvor slike: ©Launchmetrics/Spotlight
Spoj koji se čekao.
Uživajte u oktobarskom repertoaru...