1. Home
  2. /
  3. Lifestyle
  4. /
  5. Culture
  6. /
  7. Koliko košta modna revija?

Koliko košta modna revija?

09. septembar 2024.

| Dijana Škorić
Saznajte koliko je potreno izdvojiti za 10-15 minuta revije

Prema McKinsey & Co.,  modna revija koja u proseku traje između 10-15 minuta, kođta 200 hiljada i milion dolara. Ali, često su ove brojke premašene…

 

Pred nama su modne revije za predstavljanje ženskih kolekcija proleće-leto 2025. Njujork, London, Milano i zatim zatvaranje sa Parizom. Iza modnih revija krije se frenetičan i fascinantan svet: meseci priprema, neprekidna oprema, dragocene tkanine koje ožive, svetla reflektora, šminka i frizure proučene do milimetra.

Koliko zapravo košta modna revija?

Svaki korak na modnoj pisti rezultat je kolektivnog rada, eksplozije kreativnosti i posvećenosti, gde je svaki detalj vođen do savršenstva kako bi se stvorio događaj čiste magije.

Osim što prikazuju najnovije inovacije dizajnera, revije su pravi spektakli. Dizajneri i modne kuće troše bogatstvo pokušavajući da se izdvoje iz gomile, kako bi dostigli novi nivo prepoznatljivosti i privukli kupce. Ali koliko košta postavljanje modne revije, koja obično ne traje više od 10-15 minuta?

Koliko košta modna revija velikih kuća?

Prema izveštaju kompanije McKinsey & Co., u proseku, modna revija u trajanju od 10-15 minuta može koštati od 200.000 do milion dolara. Na primer, 2011. jesenja emisija Marc Jacobsa koštala je tačno milion dolara. Ili, preciznije rečeno, 1.750 dolara u sekundi. U nekoliko navrata je čak i premašena granica od milion dolara.


Chanel revija  Cruise 2014. godine, održana na Palma ostrvu u gradu Dubaiu, koštala je 1,4 miliona dolara. Ako ste mislili da je ovo najsuplja revija u istoriji,  varate se. Brend Victoria’s Secret je na reviji u novembru 2016. godine je potrošio 26,7 miliona dolara.

Šta sve utiče na troškove revije?

Ali koje su to stavke koje utiču na troškove emisije? Prva stvar koju treba uraditi, koja je ujedno i jedna od najsloženijih, je odabrati i iznajmiti lokaciju. Vrlo često, da bi uopšte mogle da ih rezervišu, modne kuće i brendovi plaćaju unapred, godinu dana pre revije.

Osim toga, sa svakom revijom brendovi traže sve originalnija i ekskluzivnija mesta za predstavljanje svojih kolekcija. Među nekim od najpoznatijih revija je Chanel za jesen-zimu 2017. visoke mode, u podnožju Ajfelove kule.
Ali i modna revija Louis Vuitton-a Cruise 2020. u TVA Flight Centru na aerodromu John F. Kennedy u New York-u ili Burberry u Kensington Olympia u Londonu za  jesen-zimu 2020.

Sledeći trošak je tzv. proizvodni aspekt. Ovim delom upravlja producent, produkcijska kompanija ili menadžer projekta koji mora da vodi evidenciju o celoj organizaciji i uključenim ljudima. I da se pobrine da stvari idu glatko na dan revije.

Zatim su tu troškovi šminkanja i frizure. Međutim, obično brendove sponzorišu kozmetičke kompanije, koje ne traže novac samo da bi bile sponzori za kosu i šminku. Tu je trošak i stiliste, ceo kreativni tim – i naravno modele. Cena modela dosta zavisi od agencije i koliko su poznati i traženi modeli.

Odnosi s javnošću i rad sa medijima takođe se moraju uzeti u obzir za promovisanje događaja i pozivanje pravih gostiju da sednu u prvi red. Naime, da li  ima smisla napraviti sjajnu predstavu ako nema ko da je vidi? Na kraju, ali ne i najmanje važno, postoje dodatni troškovi koji obično uključuju troškove održavanja kao što su osvetljenje, zvuk, sedenje, ketering i live streaming emisije.

U intervjuu za Vogue Business, dizajner Christian Siriano  otkrio je troškove koje je morao da snosi da bi organizovao modnu reviju tokom Nedelje mode u Njujorku. Ovako to izgleda:

  • 40,000-60,000 $ – Modeli.
  • 20,000-50,000 $ – Iznajmljivanje mesta.
  • 10,000-40,000 $- Osvetljenje.
  • 5,000-10,000 $ – Ozvučenje.
  • 20,000-30,000 $- Proizvodna kompanija.
  • 5,000-10,000 $- Sedišta.
  • 20,000-100,000 $- Dizajn proizvodnje.
  • 2,000-5,000 $- Ketering za obroke iza scene.
  • 5,000-7,000 $- Servisi za timske poslove i dolaske VIP gostiju.
  • 0 $- Sponzorisana kosa, šminka i nokti.

Kada se podvuče crta, ukupan trošak se kreće između 125 i 312 hiljada dolara.

Ali koliki je ROI, odnosno povraćaj ulaganja, modnih revija? Uglavnom, vidljivost. Prema Launchmetrics-u, važna metrika koja se može uzeti u obzir za merenje uticaja i ROI modne revije je MIV (Media impact value), algoritam koji meri uticaj medijskog plasmana da bi se izveli rezultati performansi događaja.

Izvor slike: ©Launchmetrics/Spotlight

Nastavite da čitate