Valentina Gurova
Valentina Gurova je direktorka međunarodne PR agencije koja se više od 20 godina bavi odnosima s javnošću, marketingom i upravljanjem reklamnim kampanjama za zvezde, blogere i javne ličnosti. Njena agencija, www.praliyans.com, sarađuje s vodećim svetskim glosi časopisima, kao i sa televizijskim i radijskim emisijama. Agencija raspolaže velikim internim produkcionim timom koji realizuje najrazličitije kreativne projekte – od muzičkih spotova do velikih kampanja i naslovnica. Među klijentima se nalaze svetske zvezde poput Maya Musk, Monica Bellucci, Toni Braxton, Uma Thurman, Steve Aoki i mnogi drugi.
U bliskoj budućnosti, naša agencija planira da pokrene sveobuhvatnu međunarodnu platformu za profesionalce iz medijskog sektora. Ova platforma će omogućiti brzu razmenu najnovijih IT tehnologija, vesti i kontakata unutar industrije, posebno u svetlu izazova koje donose zatvaranje granica i pad tiraža i distribucije štampanih izdanja. Naš cilj je da zajedničkim snagama prevaziđemo krizu, obučimo mlade stručnjake i zadržimo profesionalni angažman iskusnih kolega.
Kreativni tim:
Photo by Pavel Makarenko
@pavelmakarenko
Interview: Nick Gurov
@n_gurov
Dress:
@try.on.dress.uae
Studio: @13moons_studio
Hero: Valentina Gurova CEO of
www.praliyans.com
Kako ste započeli svoju karijeru u PR-u? Šta Vas je privuklo ovom polju?
Kada sam počinjala, gotovo niko nije znao šta tačno radi PR agent – u Rusiji je tada postojalo samo 15 agencija. Još dok sam bila studentkinja, posetila sam jednu izložbu posvećenu knjigama o oglašavanju i PR-u, gde su se održavala predavanja i gostovala profesionalna lica spremna da podele svoja iskustva. Već tada sam konkurisala za praksu u jednoj od agencija. Novi posao me potpuno obuzeo – danju sam trčala između predavanja na fakultetu i obaveza u kancelariji, a noću sam učila copywriting i čitala sve što se tada moglo pronaći o PR-u u Rusiji. Imala sam sreću da vrlo brzo postanem deo tima jednog velikog političkog projekta – izbora za guvernera. Radila sam bez prestanka, ali pošto sam osećala da je to moj poziv, zaboravila sam na san. Na te dane se i danas sa osmehom sećam!
Možete li podeliti neka nezaboravna iskustva iz rada u modnoj industriji? Kako ste ušli u taj svet?
Naša agencija je veoma aktivna u svetu mode, a posebno sam ponosna na saradnju sa giganima kao što su Harper’s Bazaar, Elle, Marie Claire i Vogue. Tokom proteklih 12 godina značajno smo proširili naše aktivnosti, pa danas ne sarađujemo samo sa evropskim medijima, već i sa zemljama poput SAD-a, Kine, Vijetnama, Južne Afrike, Australije i Novog Zelanda. Svaki klijent i svaka publikacija predstavljaju izazov, ali i veliko zadovoljstvo. Ipak, možda najposebniji projekat bio je međunarodni izbor lepote Miss Earth, gde je naša klijentkinja, iako nije ušla među deset finalista, zadivila sve emotivnim govorom o Rusiji koji je napisala uz pomoć našeg kopirajtera. Novinari su je pratili danima, predviđali joj političku karijeru, ali ona se odlučila za društvene i humanitarne projekte. Mi smo dali sve od sebe da njeno ime postane poznato širom sveta.
Koji su najveći izazovi s kojima ste se suočili u modnom PR-u?
Moda, lepota i lifestyle su moje omiljene teme za snimanja i kreativno izražavanje. Nažalost, od početka političkih dešavanja, suočavamo se s otežanim dobijanjem viza za modne nedelje u Evropi i SAD-u, kao i s izazovima u daljoj saradnji sa internacionalnim brendovima.
Kako birate projekte i klijente sa kojima želite da radite?
Lakše je ubediti druge da zavole nekoga ko je i vama lično simpatičan. Ali, kao i u svakom poslu, dešavaju se i laki i teški zadaci. Uglavnom nastojim da se povežem s klijentom i izgradim poverenje za dugoročnu saradnju. Ako dođe do kreativnog neslaganja, sednemo i razgovaramo. Dešava se i da klijenti ne znaju tačno šta žele ili ne veruju našem timu – tada se jednostavno razilazimo. Vreme je najvredniji resurs, ne treba ga trošiti na one koji to ne razumeju.
Koje su ključne veštine za uspeh u savremenom PR-u?
Trudim se da u svemu budem najbolja, stalno učim i nikada ne gledam s visine na početnike. Konkretno, najvažnije osobine su perfekcionizam, želja za učenjem i odsustvo kompleksa nadmoćnosti.
Kako putovanja utiču na vaš kreativni proces i pogled na posao?
Putovanja su ogroman izvor inspiracije za mene i moj tim. Zahvaljujući njima, možemo da kreiramo upečatljive i kreativne kampanje i brendirane sadržaje za klijente. Snimali smo u brojnim zemljama: u Rusiji, Južnoj i Severnoj Americi, Africi, Aziji i Evropi. Teško je reći gde još nismo bili! Još nismo radili na Severnom ili Južnom polu, ali verujem da ćemo i to ostvariti.
Na kojim projektima trenutno radite?
Trenutno nastavljamo sa promocijom vodećih lica ruskog biznisa, sarađujemo sa blogerima i influenserima iz Amerike, Evrope i Azije, i nastavljamo sa snimanjima za objave u Rusiji, Evropi i Aziji. Ponosna sam što radim sa svetskim zvezdama kao što su Toni Braxton, Maya Musk, Steve Aoki, Monica Bellucci, Uma Thurman, Cardi B, i nadam se da će se ta lista samo širiti!