1. Home
  2. /
  3. Top priče
  4. /
  5. Report
  6. /
  7. Work&Money
  8. /
  9. Da li vam vaši...

Da li vam vaši profili na mrežama sabotiraju karijeru?

09. март 2023.

| Hana Dunđerov
Da li zaista sadržaj koji delite na mrežama utiče na mišljenje poslodavca?

O, da! Istraživanja pokazuju da više od polovine poslodavaca pregleda profile na društvenim mrežama svojih kandidata. Čak trećina je spremna da odbije kandidata, ako na mrežama nađe sadržaj koji im se ne dopada. Zato, budite obazrive. Profili na društvenim mrežama definitivno mogu da sabotiraju karijeru.

Još jedna dokazana činjenica: društveni mediji (kada se koriste pametno) mogu vam pomoći da dobijete svoj sledeći posao, da se okrenete novom poslu ili raširite krila u pokretanju sopstvenog posla. Ali, morate znati kako da ih koristite.

Da li poslodavci gledaju zaposlenima profile na mrežama?

Većina regrutera i poslodavaca koristi društvene medije za traženje talenata. Možda mislite da je to sasvim normalno u doba tehnologija, ali razmislićete još jdnom kada shvatite da trećina odbija kandidate jer im se na njihovom profilu nešto ne dopadne. Da, na privatnom profilu, onom na kojem iskazujete stavove koji  nisu vezani za kompaniju i koji prati onaj deo života koji nije poslovni. Više vam se ne čini tako poštenim, zar ne?

Uz sve one karakteristike koje napišete u svom CV, u obzir će biti uzete i vaše društvene mreže: fotografije koje objavite, postovi koje kreirate, čak i gramatika…

Da li vaši društveni mediji sabotiraju vašu karijeru?

Zato, ako tražite posao ili ako vam je karijera važna, vreme je da preuzmete kontrolu nad ovim segmentom života. Umesto da vas sabotiraju u poslovnom svetu, neka vaši profili na mrežama rade za vas.

Korak 1:  Proverite sadržaj na profilima

Budite ispred svih katastrofa i proguglajte sebe da vidite šta će se dogoditi. Obrišite istoriju pregledača pre nego što to uradite jer na rezultate ponekad utiče ono što ste već tražili. Unesite svoje ime, obrazovanje i trenutnog poslodavca u traku za pretragu i pogledajte šta pokazuju rezultati.

Šanse su velike da čak i u slučaju da strogo pazite  šta objavljujete postoji neki deo vašeg života za koji ne želite da zna vaš poslodavac. Prilagodite podešavanja,tagove i sredite svoj potpis na internetu.

Korak 2: Stičite kontakte na mrežama

Održavanje tokova  sa najnovijim dešavanjima, mišljenjima i trendovima je od vitalnog značaja, posebno ako ste trenutno bez posla. Ne želite da se na intervjuu pokažete kao neznalica, niti da počnete da preispitujete svoje veštine i znanje dok čekate da se pojavi sledeća prilika.

Potražite diskusije na teme u kojima ste stručni i pokažite da znate o čemu govorite. To možete uraditi putem LinkedIn grupa, Twitter ćaskanja i traženja ključnih izraza kroz hashtagove.

3.Iskoristite mreže da pokažete znanje

Kada pronađete kanal društvenih medija koji najbolje prikazuje vas i vašu karijeru, prihvatite ga! Zašto ne biste napisali ili snimili svoje mišljenje? Bićete iznenađeni uticajem koji kratak, informativan, članak na društvenim medijima može imati na vašu vidljivost kod poslodavaca. Postoji mnogo kreativnog prostora da pokažete svoje znanje – možda mini IGTV serija, nedeljni LinkedIn video snimci znanja, dnevni saveti za Facebook grupe ili snimci iza scene u Stories.

4. Nemojte se izolovati

Duh zajednice nikada nije bio živahniji nego što je sada, na društvenim mrežama. Bez obzira da li tražite novi posao, razmišljate o prelasku u novu industriju ili ne znate šta će biti vaš sledeći korak u karijeri, negde postoji divna grupa ljudi koji su voljni da vam pomognu. Instagram je prepun naloga koji su spremni da vam pruže svakodnevnu podršku, podele besplatno i super-korisno znanje i povežu vas sa ljudima koji vam mogu pomoći da se približite stabilnom prihodu.

5. Brendiraj se

Stvaranje brenda od sebe može nekima zvučati ružnoo, ali tržište rada neće biti rasterećenije narednih meseci, naprotiv.  Odvojite vreme da razmislite o tome kako možete da prikažete sve najbolje delove svog profesionalnog umeća na društvenim mrežama, tako da budući poslodavac ili saradnik požele da saznaju više o vama. I nemojte se ustručavati da podelite nekoliko detalja o vama kao osobi – poslodavci angažuju ne samo zbog veštine, već i zbog ličnosti koja cse najbolje uklapa u njihovu trenutnu strukturu tima.

Izvor vesti: marieclaire.co.uk

Izvor slike: InsideCreativeHouse/GettyImagesPlus

Nastavite da čitate