Zašto statue muškaraca u Engleskoj nose bebe?
Kampanja koju su pokrenuli muškarci...
02. oktobar 2024.
| Snežana VranićŽene u vinarstvu se i dalje suočavaju sa značajnim izazovima i nedejednakostima prem grčkom istraživanju.
Grčka kompanija WSPC (Wine Spirits Coffee Beverages) je predstavila rezultate ankete u kojima je učestvovalo 214 žena. Pokazalo se da je položaj žena u vinarstvu i dalje problematično.
Najvažnija pitanja koja su se pojavila kao problematična jesu rasni stereotipi, nejednakost u zaradi, uznemiravanje i neželjeno ponašanje partnera i prepreke na koje žene nailaze u napredovanju, naročito nakon što osnuju porodicu i imaju decu. I pored priznanja problema sa kojima se suočavaju, žene koje su učestvovale u istraživanju su priznale u velikom procentu da ne veruju da će biti preduzete mere za suzbijanje diskriminacije ukoliko prijave sličan incident.
Smatra se da oblašću vina i alkohola pretežno dominiraju muškarci. Često se veštine i stučnost žena odbacuju samo zbog njihovog pola. Ipak, u najvećim vinarijama širom sveta ključne pozicije zauzimaju žene. To ne znači da se ne suočavaju sa sličnim izazovima. Žene se trude da naprave mesto za sebe u ovoj industriji koja se polako menja zahvaljujući njihovim naporima.
Žonglirajući sa zahtevima porodičnog života i nemilosrdnom potragom za izvrsnošću u proizvodnji vina, žene se suočavaju sa jedinstvenim skupom izazova koji testiraju njihovu otpornost i odlučnost. Zahtevi porodičnog života se često takmiče sa profesionalnim ambicijama otežavajući pronalazak balansa.
Uprkos svojim izuzetnim veštinama i nepokolebljivoj posvećenosti, žene u vinarstvu se moraju jako boriti da bi stekle poštovanje. Njihov neumoran rad i ljubav prema zanatu često ostaje u senci prisustva muškaraca. Ipak, one se trude da uklanjaju zastarela shvatanja koja su ometala njihov napredak.
Usko isprepletene sa marketinškim izazovima, žene se suočavaju sa značajnim preprekama kada je u pitanju umrežavanje u industriji u kojoj dominiraju muškarci. Duboko ukorenjena tradicija i dugo uspostavljani odnosi među muškim vinogradarima često ostavljaju malo prostora za uključivanje žena.
Ipak, vrednim radom i pokazivanjem svog uspeha i veština, žene u vinarstvu menjaju sliku društva. Iako ostaje pitanje koliko će dugo trebati da se stekne ravnopravnost, važno je da napredak bude uočljiv.
Snežana Vranić je autorka koja vrlo rado istražuje teme zdravlja i gastronomije, što je prešlo i u njen profesionalni angažman. Međutim, njeno polje interesovanja obuhvataju i teme povezane sa astrologijom, kao i razumevanjem međuljudskih odnosa. Snežana je aktivan autor i na portalu lepotaizdravlje.rs.
Izvor slike: CandyRetriever/GettyImagesPlus
Kampanja koju su pokrenuli muškarci...
U Gani i Keniji, budućnost mladih devojaka koje žive u siromaštvu menja neočekivana vila – moda! Program Fashion Expressions: The Stories She Wears kreirali su UNFPA i Prada Group, on omogućava ženama da nauče novu veštinu i kroz nju steknu mogućnost da se izdržavaju i izraze svoj puni potencijal. Otišli smo u Ganu da upoznamo ove devojke i na licu mesta saznamo kako moda zapravo menja živote.
Kampanja koju su pokrenuli muškarci...
I da li je ovo pozitivan trend?