Halle Berry: Godine više definišu žene nego muškarce
Glumica priča koliko se oseća zaljubljeno
23. septembar 2024.
| Snežana VranićSigurno nije uobičajeno da statue muškaraca nose bebe, a upravo se to događa u Engleskoj sa veoma razumljivim razlogom.
Ovaj zanimljiv događaj u Engleskoj svima je privukao pažnju. Muškarci koji vode kampanju zakačili su modele beba u prirodnoj veličini u nosiljkama za bronzane statue muškaraca širom centralnog Londona.
Reč je o kampanji za povećanje roditeljskog odsustva. Muškarci širom centralnog Londona na ovaj način privlače pažnju i pozivaju vladu da poboljšaju opcije roditeljskog odsustva za očeve.
Aktivisti iz grupe za kampanju pod nazivom Dad Shift pričvrstili su modele beba na statue inženjera Isambarda Kingdom Brunela (Isambard Kingdom Brunel), glumaca Lorensa Olivijea (Laurence Olivier) i Džina Kelija (Gene Kelly) i fudbalera Tijerija Henrija (Thierry Henry) i Tonija Adamsa (Tony Adams) sa ciljem da skrenu pažnju na važnost očeva.
Velika Britanije ima najkraće roditeljsko odsustvo u Evropi, sa samo dve zakonske slobodne nedelje koje se plaćaju 184,04 funti nedeljno. Kao rezultat toga, nedavno istraživanje je pokazalo da jedan od tri oca u Ujedinjenom Kraljevstvu uopšte nije uzeo roditeljsko odsustvo nakon rođenja svog deteta, a jedna od dve porodice u kojima su očevi uzeli roditeljsko odsustvo prijavila je da se nakon toga suočava sa finansijskim problemima.
View this post on Instagram
Učesnici kampanje planiraju da uruče otvoreno pismo premijeru kasnije ovog meseca, pozivajući ga da preduzme brze mere za poboljšanje roditeljskog odsustva.
„Pravo roditeljsko odsustvo za očeve i suroditelje jača celu porodicu i majke i bebe, same očeve i društvo. Zemlje sa šest ili više nedelja porodiljskog odsustva imaju 4% manji jaz u platama među polovima i 3,7% manji jaz u učešću radne snage, što znači da promena može da pomogne u razvoju ekonomije, a istovremeno pomaže britanskim porodicama“, navodi se u otvorenom pismu kampanje.
Učesnici kampanje pozivaju na „roditeljsko odsustvo koje je pristupačno za ljude, daje značajan odmor i podržava jednakost među roditeljima“. Nova anketa sprovedena radi pokretanja kampanje pokazala je da 90% očeva želi da bude više uključeno u živote svoje dece.
Pogled na statue uglednih muških figura sa bebama omotanim oko grudi privukao je interesovanje prolaznika i društvenih mreža.
„Mnogo ljudi je stalo da slika – ljudi su reagovali veoma toplo. Želeli smo da to bude pozitivno provokativan spektakl“, rekao je Džordž Gabrijel (George Gabriel), jedan od osnivača kampanje za Guardian. „Postoji takva neravnoteža u prikazivanju i razumevanju javnih ličnosti. Žene se često pitaju o njihovom životu kao supruge, majke i ćerke, dok se od muških javnih ličnosti često ne traži da podele ovaj deo sebe. Želeli smo da skrenemo pažnju na njihovu ulogu očeva, ali i na potrebu da bolje podrže ljude kada bebe dođu u njihov život“.
U svakom slučaju, statue muškaraca koje nose bebe su sigurno način da privuku pažnju i pokažu na važnost ove veze.
Snežana Vranić je autorka koja vrlo rado istražuje teme zdravlja i gastronomije, što je prešlo i u njen profesionalni angažman. Međutim, njeno polje interesovanja obuhvataju i teme povezane sa astrologijom, kao i razumevanjem međuljudskih odnosa. Snežana je aktivan autor i na portalu lepotaizdravlje.rs.
Izvor slike: AngelinaDimitrova/GettyImagesPlus
Glumica priča koliko se oseća zaljubljeno
U Gani i Keniji, budućnost mladih devojaka koje žive u siromaštvu menja neočekivana vila – moda! Program Fashion Expressions: The Stories She Wears kreirali su UNFPA i Prada Group, on omogućava ženama da nauče novu veštinu i kroz nju steknu mogućnost da se izdržavaju i izraze svoj puni potencijal. Otišli smo u Ganu da upoznamo ove devojke i na licu mesta saznamo kako moda zapravo menja živote.
I da li je ovo pozitivan trend?