Kakva je idealna lepota prema veštačkoj inteligenciji?
Da li su njena "očekivanja" realna?
04. jul 2024.
| Snežana VranićInfluenseri su jedni od najvažnijih ljudi danas, pa se postavlja pitanje kako izgleda budućnost influenserskog marketinga u luskuznoj modi.
Kako danas doživljavamo vrednost brenda u modnom univerzumu? Između algoritama koji predlažu sadržaj potencijalno u skladu sa našim preferencijama, sponzorstvima i plasmanom proizvoda kod poznatih ličnosti, koji scenario je predviđen za influenserski marketing?
Početkom 2010-ih, nezavisan pogled i narativ blogera bio je početak revolucije koju možemo smatrati kulturnim fenomenom u modnom sektoru. Blogeri su se pozicionirali kao direktni sagovornici između sveta koji govori jezikom i estetikom sjajnih časopisa i nove publike koja je tražila nezavisne tačke gledišta, informisanje i interakciju na mreži. Vremenom, društveni kanali su povećali i pojednostavili pristup alatima koji omogućavaju svima da proizvode sadržaj, kreirajući i pojačavajući privremene mikro trendove, mogućnosti za saradnju i vidljivost brendova.
U scenariju influenserskog marketinga kakvog poznajemo preko društvenih platformi, razvija se koncept „Ekonomije kreatora“ koji je zasnovan na mogućnosti generisanja poslovanja razvojem i distribucijom originalnog digitalnog sadržaja putem platformi i alata za monetizaciju.
View this post on Instagram
Za brendove, vrednost kao i potencijal ove digitalne ekonomije leže u autentičnosti i svakodnevnosti koji čine odnos uticajnih ljudi sa specifičnom publikom i potrošačima poznatim.
Olivijeom Bilon (Olivier Billon) je izvršni direktorom Ykone-a, međunarodne agencije koju je osnovao 2008. godine, specijalizovane za Influencer marketing i digitalne kampanje za kultne brendove na tržištu luksuza.
„Dobra stvar je što je marketing uticaja postao moćno sredstvo koje omogućava brendovima da se autentično povežu sa svojom publikom. Omogućava vam da dobijete visoko personalizovan i zanimljiv sadržaj koji može značajno povećati svest o brendu, lojalnost brendu i prodaju“, istakao je on. Ovo su neke ključne stvari koje treba razmotriti:
View this post on Instagram
Trendovi poput „Tihog luksuza“ zapravo tiču na to kako brendovi sarađuju sa kreatorima sadržaja i evo zbog čega to funkcioniše:
Među tehnološkim razvojima o kojima se ove godine najviše raspravlja, veštačka inteligencija utiče i menja ravnotežu i profesionalizam u kreativnom sektoru. „Veštačka inteligencija ima ogroman potencijal da bude deo sledeće revolucije u influenserskom marketing prostoru“, odgovara Olivije Bilon. „Za Ykone, AI može poboljšati naše usluge pružanjem sofisticiranije analize podataka. U velikoj meri koristimo veštačku inteligenciju u našoj vlasničkoj tehnologiji Campaign.com da nam pomogne da identifikujemo prave uticajne ljude, predvidimo rezultate kampanje i preciznije merimo ROI (povraćaj ulaganja). Uvidi zasnovani na veštačkoj inteligenciji takođe mogu da optimizuju strategije komunikacije tako što će obezbediti relevantniji i zanimljiviji sadržaj.
View this post on Instagram
Za kreatore sadržaja, veštačka inteligencija može biti podrška u procesu kreiranja, od ideja do uređivanja i optimizacije postova kako bi se postiglo maksimalno angažovanje. Takođe im može pomoći da bolje razumeju svoju publiku kroz naprednu analitiku, omogućavajući im da preciznije personalizuju svoj sadržaj. Platforme kao što je Hipotenuse AI već pomažu influenserima da kreiraju personalizovani sadržaj u velikom obimu“, zaključuje Bilon.
„Budućnost uticajnih ljudi u modnom i luksuznom sektoru verovatno će istaći autentičnost, kreativnost i snažno usklađivanje sa vrednostima brenda“, kaže izvršni direktor Ykone-a. „Ključni aspekti koji će omogućiti kreatorima da privuku pažnju brendova uključuju:
View this post on Instagram
Snežana Vranić je autorka koja vrlo rado istražuje teme zdravlja i gastronomije, što je prešlo i u njen profesionalni angažman. Međutim, njeno polje interesovanja obuhvataju i teme povezane sa astrologijom, kao i razumevanjem međuljudskih odnosa. Snežana je aktivan autor i na portalu lepotaizdravlje.rs.
Izvor slike: warrengoldswain/GettyImagesPlus
Da li su njena "očekivanja" realna?
U Gani i Keniji, budućnost mladih devojaka koje žive u siromaštvu menja neočekivana vila – moda! Program Fashion Expressions: The Stories She Wears kreirali su UNFPA i Prada Group, on omogućava ženama da nauče novu veštinu i kroz nju steknu mogućnost da se izdržavaju i izraze svoj puni potencijal. Otišli smo u Ganu da upoznamo ove devojke i na licu mesta saznamo kako moda zapravo menja živote.