
Koncept koji menja shvatanje (ultra)luksuza
24. јануар 2025.
| Miljana Momirović
Industrija turizma se iz godinu u godinu menja, redefnišujući sama sebe kroz konstante promene kojima se sve prilagođava zahtevnim putnicima sa visokim kriterijumima. Tako ne čudi da i kruzeri prolaze kroz tranziciju. Jednostavno, putnici više ne žele da vreme provode na ogromnim brodovima koji ne pružaju luksuzno iskustvo budući da je kapacitet nekih brodova i oko 5.000 ljudi. Dok su se kompanije specijalizovane za krstarenja utrkivale ko će konstruisati veći brod pojavila se inovativna kompanija koja je redefinisala sve što mislimo o konceptu krstarenja. Australijska kompanija Scenic je 2008. godine predstavila prve luksuzne brodove za krstarenje rekama – prve koji su plovili evropskim vodama sa spoljašnjim balkonima.
Istraživačke ekspedicije
No, finalna revolucija je nastala 2019. godine kada su predstavili Scenic Eclipse, istraživačku mega jahtu od 6 zvezdica koja je ponudila jedinstveno iskustvo za samo 228 gostiju, uz posadu od 180 članova (skoro 1:1 odnos gostiju i osoblja), smeštenih u 114 kabina. Takođe, gostima su na raspolaganju 10 restorana i barova, luksuzni spa centar od 550 kvadratnih metara, joga i pilates studio, vitality bazeni i barove, dva najmodernija helikoptera, podmornicu i stručni Discovery tim.
Scenic Eclipse II pridružio se floti u aprilu 2023. godine, nastavljajući posvećenost Scenic-a podizanju standarda u industriji krstarenja. Dodaci uključuju podmornicu nove generacije Scenic Neptune II, unapređena wellness iskustva u Senses Spa centru i apartmanima vlasnika u saradnji s liderima dizajna spa prostora KLAFS, kao i novi Sky Bar & Deck i Vitality Pool. Da, dobro ste pročitali! Ne radi se o kruz brodovima, nego o pravim jahtama koje su dizajnirane i konstruisane tako da putnicima pruže maksimalni komfor i luksuz, podjednako su mislili na tehničke detalje koliko i na one koji se tiču uživanja u plovidbi i obilasku destinacija.
Ono što je drugačije jesu i lokacije koje su inače velikim kruzerima teško dostupne. Scenic Eclipse 2026 Worldwide Discoveries ture uključuju putovanja na kojima gosti mogu posmatrati pomračenje Sunca na Grenlandu i Islandu, proslaviti 250. godišnjicu Američke Deklaracije nezavisnosti i preći kroz Panamski kanal.
Uživanje u suncu i luksuzu
Takođe, deo Scenic grupacije je i Emerald Cruise čiju flotu čini devet rečnih „Star-Ships“ brodova, ali i dve super jahte Azzura i Sakara od po 110 metara sa kapacitetom od po 100 putnika (treći jahta Kaia će debitovati u aprilu 2026. godine).
Njihova plovila brišu granicu između luksuznih i ultra-luksuznih kategorija krstarenja, nudeći neverovatnu uslugu, gurmansku kuhinju, sofisticiran dekor (rećićemo samo Missoni printovi) i raznovrstan izbor aktivnosti, a sve po ceni koja je razumna. Poseban dodatak na obe super jahte je niz pogodnosti koje su retke za manje brodove, uključujući impresivno opremljen spa centar i platformu za marinu idealnu za sunčanje i aktivnosti na vodi. Uprkos tolikim sadržajima, oba plovila su izuzetno prostrana, pružajući osećaj boravka na privatnoj jahti – da, na sky deck-u gde se nalazi đakuzi na otvorenom nekada možete uživati i potpuno sami, a ljubazno osobelje biće dovoljno blizu da vam na mig odmah dodaju tek smućkan koktel. Sakara ima matične luke u Karibima i Mediteranu, dok Azzurra pored tih regija plovi i Crvenim i Indijskim morem. Emerald Cruise rečne operacije su bazirane u Evropi i jugoistočnoj Aziji.
U ove luksuzne ture uključene su čak i eksurzije na destinaciji, kao i svi obroci i pića, zaista se radi o jedinstvenom teško prepričljivom iskustvu. Ukoliko želite sebe da počastite nečim potpno drugačijim vreme je da otkrijete ovaj koncept koji nam nudi mogućnost da putujemo bezbrižno u maksimalnom komforu koji je danas dostupan modernim putnicima.
Piše: Jelena Karakaš

Diplomirana ekonomistkinja i stručnjakinja za digitalni marketing, novinarsko iskustvo je stekla na portalima lepotaizdravlje.rs i casadesign.rs. Strastvena zaljubljenica u skincare inovacije i minimalistički stil, prati najnovije trendove – posebno kada su u pitanju visoka moda i lepota. Slaba tačka su joj vanila parfemi i dobro rumenilo.
Nastavite da čitate
