
Barbi stil je prošlost, Blejk Lajvli ponovo korak ispred svih, to može samo ona (foto)
Blejk Lajvli oduševila najnovijim stajlingom
13. јун 2025.
| Nataša StevanovićTrend fatigue, još jedan kulturološki fenomen koji karakteriše društvo koje, iako umorno od trendova, ne prestaje s kupovinom. Šta li je pozadina ovakvog ponašanja?
Postoji trenutak kad pogledate prostor u kom živite i shvatite nije da nemate ono što vam je potrebno, nego ne znate zašto ste sve to kupili. Možda je upravo to odličan, doduše poduži, opis koji najbolje definiše ono što nazivamo trend fatigue, tihi zamor od trendova koji više ne donosi radost, već osećaj iscrpljenosti.
U teoriji, trend fatigue bi trebalo da nas oslobodi. Da nas vrati suštini. U praksi, međutim, i dalje kupujemo. Samo to sada radimo sa osmehom u pola snage i glavom punom „kapsula“, „must-have“ i „investicionih komada“.
Brz život ne ostavlja prostor za čekanje. Proizvodi koji su se nekada dugo pripremali, sada se pojave i nestanu u roku od tri nedelje. Razumljivo, jer stil se više ne gradi – on se preuzima, skida sa društvenih mreža, dodaje u e-korpu i zaboravi. U takvom ritmu sveopšte preopterećenosti gubi se vrednost, a ona slika s početka priče postaje tek još jedan od foldera koji stalno traže update.
Nekada je kupovina bila trenutak uživanja. Sada je refleks. Reč „popust“ i upecani ste. Kupujemo jer možemo, jer je brzo, jer svi drugi to rade. A gde je tu izraz, lični identitet, pronalaženje, igra?
Deinfluencing, pokret koji je obećavao više, počeo je kao otpor, poziv da ne kupujemo. Da stanemo. Da biramo bolje. Danas? Deinfluencing je nova forma influensinga. Lista proizvoda koje ne trebamo kupiti brzo prerasta u listu onih koje ipak vredi probati. Poruka je jasna: kupuj i dalje, samo pametnije ili barem, drugačije.
Ono što najviše nedostaje u svemu ovome nisu smernice, već pauza. Tišina između onog što želimo i svega što kupujemo. Pitanje koje retko postavljamo sebi: hoće li mi se ovo sviđati ili trebati za šest meseci? Ako odgovor nije jasan, možda nije ni vredno vašeg klika (i novca).
Možda je vreme zaboravimo trend fatigue, već da ukus ponovo postane odraz ličnosti i stvar izbora. Ne izazov, već razgovor sa sobom. Ne trka za trendom, već pažljiv izbor. Ne zato što moramo da budemo u trendu, već zato što zaslužujemo da se u svojoj koži osećamo autentično, prisutno i spokojno.
Izvor slike: We Are, Klaus Vedfelt, Sergey Mironov/Getty Images
Blejk Lajvli oduševila najnovijim stajlingom