Pop pevačica, kantautorka i producentkinja govori o debitanstskom albumu „Šibice“ i otkriva da joj muzika pomaže da zastane, oslušne sebe i suoči se s onim što potiskuje, kao i da je bol za nju najveći pokretač, tuga, neiscrpni izvor koji je čini najproduktivnijom
Jelena Pranić je alternativna pop pevačica, kantautorka i producentkinja, trenutno aktivna sa svojim debitantskim albumom „Šibice“, koji je objavila za Glitch Records u novembru prošle godine. Sa Jelenom razgovaramo o njenom albumu, inspiraciji, melanholiji i pokretaču u kreaciji.
Zbog čega se album zove Šibice?
– Vatra, plamen, nešto što gori, što se ponovo rađa i tinja, iznova i iznova, neki su od motiva zašto Šibice.
Zašto baš melanholičan zvuk? Na šta vas on asocira?
– Melanholični zvuk mi pomaže da zastanem, oslušnem sebe i suočim se s onim što potiskujem. Asocira me na intimu, nežnost, samoću i bol.
Da li vas inspiriše kada vam je slomljeno srce? Da li ste tada produktivniji?
– Bol je najveći pokretač, tuga, neiscrpni izvor koji me čini najproduktivnijom. Možda ono što je slomljeno ne može da se popravi ali može da se ojača, zlatom, kao u kintsugi-u, tako nekako gledam i na slomljeno srce.
Kako biste opisali saradnju sa Nihilom i Petrom Milutinovićem?
– Opisala bih je kao vrlo intenzivnu i ponekad tenzičnu – na početku sam želela sve odmah i sada ali sam vremenom naučila da se prepustim procesu. Pera i ja imamo sličan senzibilitet i muzički ukus, što je bilo ključno za našu saradnju. Nihil se priključio malo kasnije, bilo mi veoma teško da pustim još nekog u taj svet ali je to na kraju je sve ispalo dobro, uneo je elektro zvuk i nadogradio ono što smo Pera i ja stvarali.
Preferirate li veće nastupe ili intimnije svirke u ovoj fazi?
– S obzirom na to da moju muziku karekteriše intimni, senzitivan vokal, synthbass, električna gitara i atmosferičnost, intimnije svirke za manji krug ljudi je nešto što mi više leži i odgovara u ovoj faze, gde je pažnja, akcenat na tekstovima koji govore o raznim stanjima toksičnog odnosa, u kojima publika možda može i da se prepozna.
Ko vas inspiriše od svetskih a ko od domaćih zvezda?
– Adele, Agnes Obel, Laura Marling, The Cranberries, London Grammar… A od domaćih Senidah.
Pored muzike, Jelena neguje i ljubav prema filmu, te paralelno deluje i kao filmska producentkinja. Vodeća numera sa albuma, „Šibice“, koja ima svoj video-spot, govori o odnosu ispunjenom strašću, u svetu koji se iznova ruši i obnavlja — poput začaranog kruga emocija. „Glasine“, „Ljubav spava“, „Divna iluzija“ – neki su od naziva pesama iza kojih se nalaze tužni stihovi koje prati jednostavnost svedene pop forme.
Album „Šibice“ čini sedam pesama koje spajaju intimne, emotivne tekstove sa jednostavnom i svedenom pop formom. Njen prepoznatljiv senzitivan vokal, u kombinaciji sa sintisajzerskim basom, električnom gitarom i atmosferskim zvukom, oslikava autentičan muzički izraz koji se najbliže može opisati kao dreampop.
Na stvaranju albuma Jelena je radila gotovo godinu i po dana, u saradnji sa producentom i basistom Petrom Milutinovićem, kao i muzičarem i producentom Nikolom Stanojevićem Nihilom. Kroz melanholične tekstove i sneni zvuk dreampopa, ona vodi slušaoce kroz širok spektar osećanja: od ljubavi i strasti, preko ljutnje i bola, do prihvatanja sebe i suočavanja sa stvarnošću.
Miljana Momirović je diplomirana ekonomistkinja i stručnjakinja za digitalni marketing kojoj je izražena strast moda i vizuelno izražavanje kroz odevne kombinacije. Višegodišnje iskustvo stekla je na lepotaizdravlje.rs, gde je razvila prepoznatljiv autorski glas za modno novinarstvo. Piše o modi sa osećajem za estetiku i pričom u pozadini svake kolekcije. Veruje da istinski stil počinje onog trenutka kada prestanemo da preslikavamo trend i počnemo da ga stvaramo na sebi svojstven, autentičan način. Zaljubljenica u minimalizam, francuski stil i detalje koji prave razliku.
TV rediteljka i lingvistkinja, simbol urbanog Beograda, posle svoje prve samostalne izložbe fotografija i videa, pod nazivom Secon Hand Emotion, prenosi svoje utiske i objašnjava zašto su osećanja ključna reč koja povezuje njene radove, ali i celokupno ljudsko iskustvo.