
Umetnost vizionara: Hokney se vraća u Beograd, ali ne i u prošlost
11. јун 2025.
| Nataša Stevanović
Kada je 1970. godine mladi David Hockney izlagao u Muzeju savremene umetnosti u Beogradu, SFRJ je bila na kulturnoj mapi sveta, a Hockney umetnik u usponu.
Danas, 55 godina kasnije, njegovo ime nosi vrednost legende, a njegov rad, koji vodi od šezdesetih do današnjih digitalnih pejzaža, vraća se u Beograd – ne kao sećanje, već kao vizionarska umetnost koja stremi u sutra.
David Hockney ponovo izlaže u Beogradu
Izložba „Od papira do ekrana“ otvara se danas, 11. juna, i traje do 12. avgusta. To nije retrospektiva, već savremena posveta umetniku koji nikada nije prestao da raste; iako za manje od mesec dana puni 88 godina.
Hockney nije zapamćen samo autor kultnih slika kalifornijskih bazena, on je dokazani pionir digitalnog crteža, umetnik koji se ne plaši da prigrli ipad kao platno.
Postavka kojom će Muzej savremene umetnosti obeležiti 60. rođendan vodi nas kroz vreme, ali i kroz medije: tu su rani bakropisi, papirni crteži, digitalne ploče i ekranizovani pejzaži. Sve funkcioniše kao jedan veliki dijalog između analognog i digitalnog, između prošlog i sadašnjeg, bez nostalgije i bez usiljenog futurizma.
Ovo je više od muzejske tišine, koja sve glasnije zvuči kao praznina, izložba radova David Hockney-ja u Beogradu nudi upravo ono što fali domaćem kulturnom pejzažu – iskren, direktan susret sa umetnošću koja razmišlja o trenutku koji živimo. Njegov rad postavlja pitanja o tome kako gledamo, kako posmatramo i kroz koju prizmu sagledavamo svet oko sebe u digitalnom dobu.
Izložba David Hockney-ja nije samo umetnički događaj. Ona je kulturni statement, poruka da Beograd i dalje ima potencijal za razmenu umetničkog dijaloga.
Nastavite da čitate
