1. Home
  2. /
  3. Hair & Beauty
  4. /
  5. Procenite sami: Da li...

Procenite sami: Da li će novi AI parfemi zameniti parfimere?

11. oktobar 2024.

| Miljana Momirović

AI parfemi donose dobro promišljene inovativne mirisne kreacije, spajanjem veštačke inteligencije i tradicije parfimera.

AI parfemi nisu ništa novo

Čini se da bi veštačka inteligencija i parfemi rame uz rame mogli napraviti ozbiljnu revoluciju u svetu mirisa. U 2019. godini, O Boticario, gigant brazilske kozmetike, razvio je prvi put parfem zahvaljujući saradnji sa mašinom: Egeo On Me, cvetni parfem za žene i Egeo On You, muški drvenasti miris.

Iste godine u Francuskoj, Etat Libre d’Orange je predstavio She was an anomaly, drvenasto-cvetni miris koji su dizajnirali parfimeri Etienne de Swardt i Daniela igrajući se sa Carto, alatom za veštačku inteligenciju, kako bi stvorili originalni parfem.

Sve do 2021. godine nije bilo vesti kada su u pitanju AI parfemi. Tada je stigla Rabanne Phantom toaletna voda za muškarce. Parfem zasnovan na 45 miliona očitavanja mozga mladića u dobi 18-35 godina koji bi obezbedio ključne sastojke za jačanje samopouzdanja.

U skorije vreme, Prada je takođe istakla upotrebu veštačke inteligencije za stvaranje svoje nove verzije Paradoxe Virtual Flower koji je lansiran u septembru 2024. godine.

Kako veštačka inteligencija pomaže parfimerima?

Ako je veštačka inteligencija već dugi niz godina preuzela ulogu parfimera, ona sada zauzima novo mesto: izvor kreativnosti.


„U početku nije lako pomisliti da se veštačka inteligencija i kreativnost mogu pomešati“, kaže Nadège Le Garlantezec, ko-kreator parfema Paradoxe Virtual Flower. Međutim, izgleda da idu ruku pod ruku. Za novi parfem, izazov je bio odati počast jasminu – ali u manjoj meri. Upravo je u ovom trenutku upotreba veštačke inteligencije ušla u igru.

„Carto je dizajniran da inteligentno koristi 288 jedinstvenih prirodnih i sintetičkih sastojaka, klasifikovanih po mirisnim porodicama i akordima“, kaže Nadège Le Garlantezec. „U zavisnosti od utvrđenih analiza, računar može predložiti različite kombinacije kako bi se došlo do željene mirisne formule. “

Cilj za Paradoxe Virtual Flower? Stvaranje mirisa jasmina… bez jasmina. Hrabrost koju je omogućila veštačka inteligencija koja pomaže parfimerima i njihovim znanjema stečenim u školi parfimerije, da vide dalje. „Carto nam je omogućio da sebi ponudimo dozu koju do sada ne bismo dozvolili da pokušamo“, kaže stručnjak.

Da li će AI parfemi zameniti parfimere?

Tehnički, AI parfemi mogu ubrzati određene procese u budućnosti ali uopšte nisu namenjeni da zamene rad parfimera. Profesija ostaje zanatska, koja se vrti oko pojma gde je ljudsko biće u centru kreativnog procesa. „Veštačka inteligencija, danas, nije u stanju da ispriča priču, da izazove sećanja, kao što je to u stanju da uradi stručnjak“, kaže Nadège Le Garlantezec. Na kraju, samo pomaže da novi parfemi što pre ugledaju svetlost dana.

Izvor slike: Cliff Day/Shutterstock