1. Home
  2. /
  3. Fashion
  4. /
  5. Zašto su ovo najmodernije...

Zašto su ovo najmodernije Olimpijske igre?

23. jul 2024.

| Ranka Bulatović
Moda i sport šetaju ruku pod ruku duž Sene uoči Igara u Parizu 2024.

Ovo će sigurno biti najmodernije Olimpijske igre u istoriji, jer su veliki modni brendovi kreirali dresove učesnika. Očekuje nas pravi modni spektakl.

Poslednjih meseci sve oči su uprte u Francusku: bliže se Letnje olimpijske igre, turisti se pakuju za Pariz, a sportisti odrađuju poslednje treninge pred ceremoniju otvaranja igara, koja će se održati u petak, 26. jula.

Dok Francuzi pokušavaju da Senu održe čistom kako bi sve bilo spremno za sportski događaj godine, modni brendovi pokreću svoje kampanje za Igre i privlače interesovanje onih koji vole modu, čak i onih kojima je sport nisko na listi prioriteta.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Joma Sport (@jomasport)

Sto godina kasnije, Olimpijske igre se vraćaju u Grad svetlosti i čini se da je njihova bliska veza sa modom norma. Kako se takav događaj može održati u nekoj od svetskih prestonica stila, a da uopšte ne utiče na dešavanja u modnoj industriji? Dakle, čeka nas najmodernija Olimpijada ikada, a sve je počelo na Nedelji mode u Parizu prošle zime.

Najmodernije Olimpijske igre: Nedelja mode i ambasadori brendova

U stvari, sve je počelo kada je sportska odeća prestala da bude ograničena na široke, nezanimljive dukseve i opuštene pantalone i zamenjena je dizajnom koji je mogao da se nosi van terena. Ali vratimo se za trenutak na Nedelju mode, na čijim modnim pistama su bili poznati sportisti poput Noa Lajlsa.


Sada profesionalne sportiste, koji u mnogim slučajevima imaju izuzetan lični stil, velike modne kuće pozivaju da prisustvuju njihovim važnim događajima i prenesu svoja iskustva javnosti. Influencerski marketing nije mogao propustiti da iskoristi pojedince koje imaju milione pratilaca na društvenim medijima.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dior Official (@dior)

Osim ambasadora brendova iz oblasti glume i muzike, pojavljuju se poznati sportisti, čija lica spajaju pravu dimenziju sporta sa idealnim, što podrazumeva više glamura i manje znoja.

Samo kuća Dior je pre nekoliko meseci predstavila 15 ambasadorki, među kojima su Elejn Tompson-Herah, najbrža žena na planeti do sada, kao i francuska džudistkinja Klaris Agbegnenu. Poznati brendovi satova takođe su potpisali velike saradnje sa zlatnim sportistima, dok su svi glavni dizajneri sportske odeće ušli u igru kreiranja zvaničnih nacionalnih dresova.

Najmodernije Olimpijske igre: Ceremonija otvaranja, kao modna pista

Italijani će nositi odeću kolekcije koju je dizajnirao nacionalno blago zemlje Đorđo Armani, dok će Amerikanci nositi dresove koje je kreirao Ralph Lauren.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by LVMH (@lvmh)

Kuća Berluti u vlasništvu LVMH-a obavezala se da dizajnira uniforme Francuza, dok su Šveđani odlučili da se klade na opuštenije linije brenda Uniklo. Asics i North Face takođe se nalaze među brendovima koji se takmiče za ovogodišnju veliku nagradu za neformalni stil na ceremoniji otvaranja – koju je, naravno, možda već osvojio mongolski dizajnerski duo Michel & Amazonka.

Nije iznenađujuće da su brendovi nakita poput Swarovski takođe ušli u ovu igru, koja je preuzela zadatak da ukrasi svaki kostim američkog nacionalnog tima u ritmičkoj gimnastici sa 47.000 kristala. Rezultat je, još jednom, impresivan, kako i priliči jednako impresivnom sporstkom događaju.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by USA Gymnastics (@usagym)

Imajući to u vidu, ceremonija otvaranja Olimpijskih igara 26. jula biće donekle nalik modnoj pisti.

Prisustvo mode u sportu obezbeđuje se i kroz pojedinačne akcije LVMH-a, koji je glavni sponzor igara. Volonteri koji će držati medalje – koje je dizajnirala kuća Chaumet – na ceremoniji dodele nosiće uniforme Louis Vuitton-a. Ista kuća poseduje i dizajn specijalnih nosača za medalje. Francuski organizatori Olimpijskih igara imaju za cilj da stvore iskustvo bez presedana, čak i za nas koji ćemo gledati sport iz naše dnevne sobe.

Ima li šanse da forma, imidž, skup spoljašnjih karakteristika izgleda monopolizuju naše interesovanje, na račun novog sportskog rekorda ili važne pobede? Verovatno ne, i tu se očekuje da se još jednom dokaže prava moć mode, kao vrednost koja se može prilagoditi okolnostima i idealno uokviriti svaki događaj.

Izvor slike: Christian Petersen/Getty Images Sport