1. Home
  2. /
  3. Fashion
  4. /
  5. Zašto je modni svet...

Zašto je modni svet opsednut kupatilom?

26. март 2025.

| Miljana Momirović

Modni svet bruji o kupatilima otkako je Alessandro Michele priredio reviju za Valentino u prostoru nalik na javni toalet, gde su kabine bile ofarbane u prepoznatljivu crvenu boju. Dizajner je u pratećim beleškama objasnio svoj koncept:

„Nikakva intimnost ne može potpuno da nas ‘razodene’… jer ideja o nekom autentičnom ja, netaknutom životom i svime što on nosi, zavarava.“

Ipak, upravo je ta simbolična „toaleta“ izazvala najveću pažnju.

Valentino

Valentino

Zašto je modni svet opsednut kupatilom?

Od 032c do Madone

Ovo svakako nije prvi put da moda zalazi u kupatilo u potrazi za inspiracijom. U zimskom izdanju magazina 032c iz 2025. pojavila se fotografija nage Amelia Gray na roze WC šolji.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sean+Seng (@seanandseng)


Vratimo se još 20–30 godina unazad i pronaći ćemo bezbroj modnih editorijala posvećenih toaletu.

  • Početak devedesetih obeležila je Madonna, koju je Herb Ritts fotografisao u muškom toaletu, između pisoara, za junsku naslovnicu magazina Interview.
  • Jenny McCarthy je 1997. godine pozirala za Candie’s donji veš, sedeći na WC šolji sa spuštenim gaćicama.

Kultni fotografi i modeli u kupatilu

Poznati fotografi poput Ellen Von Unwerth redovno su koristili kupatilo kao set, poput snimka Naomi Campbell koja istovremeno pere zube i brije pazuh, sedeći na WC šolji. Tu su i radovi Mario Sorrenti, koji je zabeležio mladu Kate Moss na toalet-šolji, u neobično nevinoj pozi.

Zašto se moda stalno vraća toaletu?

Postavlja se pitanje zbog čega je ova prostorija, često neprijatna ili „niskog sjaja“, tako privlačna modnoj industriji.

Paul Cavaco, legendarni stilista, veruje da je u pitanju intimnost. Devedesetih je radio u Harper’s Bazaaru i kreirao editorijal „The Date“, gde glumac Noah Wyle i model Trish Goff poziraju oko javnog toaleta. Glumac čak imitira mokrenje u jednom kadru koje je zabeležio Patrick Demarchelier.

„Odlazak u toalet je kao fizičko usisavanje tela. Uvek ste u nekoj fazi skidanja odeće tamo. U tome postoji i neka doza seksepila.“

Slično razmišlja i fotograf Dewey Nicks, koji je 1992. slikao mlade modele Amber Valletta i Shalom Harlow kako se druže u kabinama.

„Pomalo je pank-rok da izabereš mesto koje se smatra ‘neglamuroznim’.“

Uspon za “toilet selfie”

Dolaskom pametnih telefona 2010-ih i novim definicijama javnog i privatnog, pojavila se sasvim nova vrsta fotografije: “toilet selfie”. Potražite na Guglu „celebrity toilet” i pronaći ćete čitave kolekcije snimaka poznatih ličnosti iz toaleta. Naći ćete Winnie Harlow u haljini posle Met Gala događaja, Elle Fanning u svetlucavoj toaleti, Billie Eilish u visokim čizmama i neizostavne Kardashians. Magazin People je čak objavio poseban članak o fotografijama Miley Cyrus u toaletu.

Kada su klasični selfiji u ogledalu postali jednolični, a fanovi zahtevali još intimnosti, logično je što je toalet postao sledeća faza. Kreira se utisak prividne ranjivosti i seksepila, čak i kada radimo „najobičnije“ stvari.

Spoj trivijalnosti i glamura

Spoj „nedostupnog“ i običnog, naglašena golotinja i intima, sve to korespondira s osnovnim principima mode. Pored simbolike, kupatilo ima i praktične prednosti.

Iako mnogi smatraju da je ovo samo još jedan modni trik, istina je da kupatilo već decenijama inspiriše dizajnere i fotografe uz kombinacije intime, realnosti, i mogućnosti da se prikaže nešto neočekivano. U vremenu kada se traganje za autentičnošću smatra vrhunskim postignućem, možda je baš kupatilo – simbol najobičnijih ljudskih potreba – idealna pozornica na kojoj se ogleda glamur savremene mode.

Izvor slike: ©Launchmetrics/Spotlight