
Sabato De Sarno napušta Gucci: Nedelja mode neće biti ista
06. фебруар 2025.
| Miljana Momirović
Počinje Nedelja mode ali jedna neočekivana promena je uzburkala javnost. Sabato De Sarno, umetnički direktor kuće Gucci, napušta brend.
Uprkos tome što je proveo tek tri sezone na čelu muške i ženske mode, dizajner je morao da ustupi svoje mesto. Iako se činilo da njegov minimalistički potpis donosi osveženje, očigledno nije uspeo da zadovolji očekivanja grupacije Kering, koja je vlasnik Gucci-ja.
Ko je Sabato De Sarno?
Sabato De Sarno je došao u Gucci 28. januara 2023. godine sa zadatkom da nasledi Alessandro Michele-a i povede brend u novom pravcu. Njegov kreativni stil, baziran na arhivskim komadima i zanatskoj tradiciji, pratio je precizne i svedene krojeve.
Međutim, rezultati nisu ispunili očekivanja, te je Gucci rešio da se zahvali dizajneru na saradnji.
View this post on Instagram
Pad prodaje za Gucci
Za Kering, Gucci predstavlja više od 40% ukupnog prihoda. Upravo zato, svaki pad prodaje ili kreativni raskorak odmah postaje alarm za čitavu grupaciju.
- Neuspeh u rastu prodaje: Brojke su pokazale pad od 26% u krajem 2024. u odnosu na isti period prethodne godine.
- Brendovi iz iste grupacije, poput Saint Laurent-a, zabeležili su manji pad od 13%, dok Bottega Veneta beleži rast od 4%.
Nije samo Kering na udaru – i LVMH, još jedan luksuzni gigant iz Francuske, beleži pad od 2% u 2024. godini.
Nedelja mode u Milanu
Danas, 6. februara, počinje Nedelja mode, a revija je već najavljena za 25. u mesecu. Kering je u zvaničnom saopštenju potvrdio da će kolekciju predstaviti dizajnerski studio, bez dizajnera na čelu Gucci-ja.
Ko će biti novi kreativni direktor?
U svetu visoke mode se upravo odvija možda i najveća „tržišna utakmica“ dizajnera dosad. Uveliko se šuška o tome ko će biti novi kreativni direktor, ali Kering za sada drži karte zatvorene.
U zvaničnom saopštenju stoji:“Novi kreativni direktor će biti najavljen kada za to dođe vreme.“
Nakon što je Sabato de Sarno napustio Gucci, samo dve godine nakon dolaska, govori o velikoj nestabilnosti modnog tržišta. Brend se sada nalazi na prekretnici – sa novim talentima u vrhu ili van njega, brend mora pronaći način da se izdigne iz pada prodaje i vrati u sam vrh globalne modne scene.

Miljana Momirović je diplomirana ekonomistkinja i stručnjakinja za digitalni marketing kojoj je izražena strast moda i vizuelno izražavanje kroz odevne kombinacije. Višegodišnje iskustvo stekla je na lepotaizdravlje.rs, gde je razvila prepoznatljiv autorski glas za modno novinarstvo. Piše o modi sa osećajem za estetiku i pričom u pozadini svake kolekcije. Veruje da istinski stil počinje onog trenutka kada prestanemo da preslikavamo trend i počnemo da ga stvaramo na sebi svojstven, autentičan način. Zaljubljenica u minimalizam, francuski stil i detalje koji prave razliku.
Izvor slike: Gareth Cattermole/Staff/GettyImagesEntertainment
Nastavite da čitate










