
Demna odlazi u Gucci, Pierpaolo Piccioli preuzima brend Balenciaga
20. мај 2025.
| Miljana Momirović
Balenciaga konačno otkriva ko je novi kreativni direktor – to je Pierpaolo Piccioli. Mnoge dizajnerske kuće su doživele preokret, a sada se pridružuje i španski brend.
Modni svet prolazi kroz veliki preobražaj: Matthieu Blazy prelazi u Chanel, Jack McCollough i Lazaro Hernandez preuzimaju Loewe, Glenn Martens vodi Maison Margiela, dok je Louise Trotter postala nova ključna figura u Bottega Veneta. Ove promene kulminiraće kada počne Nedelja mode za proleće/leto 2026. godine, koja se održava od 11. septembra do 7. oktobra u Njujorku, Londonu, Milanu i Parizu.
Pierpaolo Piccioli, novi kreativni direktor za brend Balenciaga
Pored njih, još dve dizajnerske zvezde debitovaće ove sezone. Demna, koji je trenutno na čelu brenda, preuzima Gucci, nasledivši Sabato De Sarno. Njegova poslednja kolekcija biće prikazana od 7. do 10. jula u Parizu, tokom Nedelje visoke mode. Dan nakon njegove oproštajne revije, Balenciaga će pripasti novom kreativnom lideru.
Kako će se promeniti Balenciaga estetika?
Demna je, od kada se 2015. godine pridružio dizajnerskoj kući, kreirao vizuelni jezik koji se oslanja na lična sećanja iz detinjstva u Evropi. Njegove kolekcije su uključivale oversized jakne, tehničke materijale, fluorescentne boje i aksesoare sa nadrealnim prizvukom. Njegov pristup bio je sirov, intelektualan i konceptualan.
Nasuprot tome, Pierpaolo Piccioli je poznat po romantičnoj poeziji koju je unosio u modne siluete tokom 25 godina za Valentino. Njegov potpis su intenzivne boje, profinjenost i izražena ženstvenost. Iako se estetski uveliko razlikuju, oba dizajnera dele ljubav prema zanatu, detaljima i visokoj modi.
„Njegovo majstorstvo u visokoj modi, jedinstvena kreativna vizija i strast prema umeću čine ga savršenim izborom za Balenciagu“, izjavila je Francesca Bellettini, zamenica generalnog direktora Keringa zadužena za razvoj brendova.
Piccioli je sa oduševljenjem prihvatio ulogu i istakao da nasleđuje „brend pun mogućnosti“. Dodao je i da „nije mogao da sanja o boljoj smeni generacija“ te da mu je cilj da doda novo poglavlj bogatoj istoriji.
Šta će doneti kreativna tranzicija?
Ova smena u kući Balenciaga, kao i prelazak dizajnera Demna u Gucci, predstavljaju ključne poteze za Kering grupaciju, koju vodi François-Henri Pinault. Kompanija je 23. aprila 2025. objavila pad prihoda od 14% u prvom kvartalu, sa ukupnim prometom od 3,883 milijarde evra.
Novi pravci u kreativnom vođstvu dolaze kao odgovor na potrebu za osveženjem i komercijalni oporavak.

Miljana Momirović je diplomirana ekonomistkinja i stručnjakinja za digitalni marketing kojoj je izražena strast moda i vizuelno izražavanje kroz odevne kombinacije. Višegodišnje iskustvo stekla je na lepotaizdravlje.rs, gde je razvila prepoznatljiv autorski glas za modno novinarstvo. Piše o modi sa osećajem za estetiku i pričom u pozadini svake kolekcije. Veruje da istinski stil počinje onog trenutka kada prestanemo da preslikavamo trend i počnemo da ga stvaramo na sebi svojstven, autentičan način. Zaljubljenica u minimalizam, francuski stil i detalje koji prave razliku.
Izvor slike: Pascal Le Segretain / Staff/ GettyImagesEntertainment
Nastavite da čitate






