
Gucci dobija novu snagu: Francesca Bellettini postaje CEO
18. септембар 2025.
| Nataša Stevanović
Promene u svetu luksuza nikada nisu male, a u kući Gucci donose nove vizije i veliku dozu energije. Kompanija Kering objavila je da Francesca Bellettini preuzima poziciju CEO Gucci, nasleđujući Stefano Cantinoa, koji sa ove pozicije odlazi nakon svega 9 meseci. Ova odluka označava prekretnicu za Gucci, ali i povratak žene koja je već ostavila dubok trag u svetu visoke mode.
Novi CEO Kering-a, Luca de Meo, jasno je stavio do znanja da želi „jednostavniju i jasniju organizaciju“. U trenutku kada modna industrija traži brze i precizne odgovore, njegovo poverenje odlazi upravo Francesca Bellettini, koja važi za jednu od najcenjenijih liderki u luksuznom sektoru.
– Gucci, kao vodeći brend naše grupe, zaslužuje najprecizniji fokus, a Francesca, jedna od najiskusnijih i najcenjenijih profesionalaca u našoj industriji, doneće liderstvo i besprekorno sprovođenje potrebne strategije da se brend vrati na svoje pravo mesto – poručio je De Meo.

Još kao CEO Saint Laurenta, Francesca Bellettini je vodila brend kroz jednu od najuspešnijih transformacija u svetu luksuza, povećavši prihode gotovo šest puta. Njeno ime postalo je sinonim za strateško vođstvo i viziju koja spaja kreativnost i snagu tržišta.
Gucci CEO – Francesca Bellettini preuzima giganta
Bellettini je u Kering-u od 2003. godine, a poslednje decenije provela je na čelu Saint Laurent-a, gde je pretvorila kuću u pravi globalni megabrend. Njeno iskustvo, odlučnost i posvećenost inovacijama sada se usmeravaju ka Gucci-ju, čije prodaje i profit poslednjih godina beleže pad. Bellettini nije samo menadžerka koja dobro stoji s brojkama, ona je i sjajan navigator dobrih odnosa između samog brenda i njegove stvaralačke energije.
– Zaista mi je čast da preuzmem direktnu odgovornost za Gucci, jednu od najikoničnijih luksuznih kuća na svetu. Radujem se radu pod vođstvom Luca de Meoa, čija inovativna i sveža perspektiva inspiriše da pomeramo granice. Uzbuđena sam što započinjem ovaj novi izazov zajedno sa celim timom Gucci i uz Demna, čiju sam kreativnost oduvek cenila – rekla je Bellettini povodom imenovanja.

U tome se posebno ističe njena uloga u afirmaciji Demna Gvasaliae, čiji će kreativni pravac za Gucci biti predstavljen 23. septembra u Milanu. Sve ukazuje da bi Bellettini, ukoliko preuzme kormilo, mogla brzo i sigurno da uvede Gucci u novu eru.
Odlazak Stefano Cantinoa i novi početak
Stefano Cantino došao je u Gucci u maju 2024. i svega nekoliko meseci kasnije postao CEO. Tokom njegovog kratkog mandata, završena je saradnja sa Sabato De Sarno-om, a Demna je imenovan za novog umetničkog direktora.
Upravo je u tom periodu lansirana torba Giglio, koju je Kering u Q2 izveštaju opisao kao „jedno od najuspešnijih lansiranja“.
Treća promena u kratkom roku
Ovo je treća promena na mestu CEO Gucci od 2023. godine. Cantino je prethodno nasledio Jean-François Palusa, koji je brend vodio privremeno dve godine. Upravo zato, luksuzna kuća danas više nego ikada traži stabilnost, a ime Francesca Bellettini postaje simbol te mogućnosti.
Gucci pred velikim izazovom
Dolazak Francesca Bellettini na čelo Gucci-ja dešava se u trenutku kada se brend suočava sa ozbiljnim izazovima. Prodaja je u drugom kvartalu 2025. pala 25% na 1,46 milijardi evra, nakon istog procenta pada u prvom kvartalu. Gucci je zatvorio 16 prodavnica u prvoj polovini godine, a broj zaposlenih smanjen je za 22% u odnosu na 2022.

Žensko liderstvo u svetu mode
Ipak, upravo ovakvi trenuci predstavljaju prostor za novi zamah. Bellettini je već najavila jasnu strategiju: kolekcija Demna biće u radnjama od januara, ali pojedini modeli stižu već u septembru.
– Biće i božićni capsule na kojem je tim već radio. Planiran je i projekat povodom kineske Nove godine. Volela bih da se svi malo manje fokusiraju isključivo na Demninu kolekciju. Postoji kompanija, postoji brend i postoji neprekidan rad celog tima na predstavljanju novih kolekcija i proizvoda, kao i na carryover modelima – naglasila je Bellettini.
Francesca Bellettini postiže još jedan profesionalni uspeh, ali i povratak na mesto gde je njena karijera započela. U Gucci je ušla 2003. kao direktor strateškog planiranja i saradnik u globalnom merchandising-u, a danas se vraća na čelo kuće kao jedna od najmoćnijih žena modne industrije.
Ona je već pokazala kako žena može da preokrene sudbinu čitavog brenda: pod njenim vođstvom, Saint Laurent je rastao sa 557 miliona evra u 2013. na 2,9 milijardi u 2024. Sada, ista ta energija i vizija usmereni su na Gucci.
Izvor slike: Shared by Kering Group/Marco Cella, Luka de Meo, Victor Boyko/Getty Images for Valentino i Courtesy of Gucci
Nastavite da čitate









