
Otkrivamo J12 Bleu – prvi Chanel sat koji nije crni ili beli
04. јун 2025.
| Miljana Momirović
Novi Chanel J12 Bleu sat otkriva plavu stranu legendarnog modela. Upoznajte model koji je stvaran pet godina – vredelo je čekanja.
Iako deluje savršeno uglađeno, kultni Chanel J12 zapravo je kreiran iz frustracije. Dugogodišnji umetnički direktor modne kuće, Jacques Hélleu, koji je kući pristupio još 50ih godina i bio zaslužan za nezaboravne modne kampanje i prepoznatljivi crno-beli stil brenda, dugo je tražio najbolji sat. Nije uspevao da pronađe model koji bi istinski želeo da nosi, pa je rešio da dizajnira svoj. Tako je nastala jedna od najuticajnijih časovničarskih ikona – J12.
Chanel J12 Bleu sat
Hélleu je želeo sat koji je istovremeno sportski i elegantan. Ideju za Chanel J12 Bleu crtao je inspirisan jahtama – svojom ličnom strašću. Naziv sata zapravo potiče od 12-metarske J-Class jahte, kakve se takmiče na prestižnom takmičenju America’s Cup. U znak poštovanja prema elegantnim trupovima i besprekornim linijama, dobija savršeno dizajnirano kućište i narukvicu. Brojčanik je čist, lako čitljiv, a rotirajući prsten funkcionalan – baš kao i svaki deo jedne luksuzne jahte.
Ono što je J12 zaista izdvojilo od drugih bila je keramika. Kada je Chanel 2000. godine lansirao J12, keramika nije bila uobičajen materijal u svetu časovničarstva.
Naravno, nije se radilo o običnoj keramici iz zanatske radionice, već o visokotehnološkoj verziji koja je izuzetno tvrda (druga po čvrstoći odmah nakon dijamanata), otporna na ogrebotine, lagana i zapanjujuće sjajna. Proizvodila se samo u jednoj boji – crnoj.
Luksuzni unisex sat
Pozicioniranje J12 kao unisex je bilo revolucionarno u tom trenutku. Njegove sjajne, glatke linije i izraženiji dizajn brzo su osvojili publiku i predvodili trend takozvanih boyfriend modela koje su žene masovno prihvatile početkom 2000ih.
Iako su se na tržištu pojavile brojne kopije, Chanel J12 Bleu je ostao ispred konkurencije zahvaljujući tehničkoj sofisticiranosti u obradi keramike. Time je i svoju reputaciju učvrstio – kao ozbiljan časovničarski brend, a ne samo modna kuća.
25 godina inovacija
Tokom proteklih 25 godina, J12 je nastavio da se razvija. Godine 2003. predstavljen je i beli keramički model – u skladu sa opsesijom monohromatskim dizajnom, koji je Jacques Hélleu smatrao večnom kombinacijom, kao i Coco Chanel.
S vremenom su u kolekciju dodavani i modeli sa tourbillon mehanizmom, mesečevim menama, hronografima i sofisticiranim mehaničkim pokretima. Konačno, 2022. Chanel je predstavio prvi J12 mehanizam u potpunosti izrađen unutar kuće.
J12 Bleu
Iako su tokom godina povremeno predstavljane verzije sa obojenim brojčanicima – plavim ili roze, modelima sa dragim kamenjem, tamnosivim J12 Chromatic od keramičko-titanijumskog materijala ili satovima od obojenog kristalnog safira – osnovna kolekcija ostajala je verna crnoj i beloj. Sve do sada.
Povodom proslave 25 godina J12 modela, Chanel je predstavio J12 Bleu – prvi model izrađen od keramičkog materijala u tamnoplavoj nijansi. Ova boja već ima istoriju u Chanel svetu mode i lepote, a inspiracija joj seže do kutija iz kolekcije nakita Bijoux de Diamants iz 1932. godine. Ipak, ovo je prvi put da se koristi u časovničarstvu.
Model J12 Bleu Caliber 12.1, jedan od ukupno devet, pod različitim svetlom menja nijansu: gotovo crn u senci, prelazi u tamnoplavu na suncu. Pravi Chanel potez.
Estetika se prenosi i na brojčanik: umesto jarkih, lako čitljivih brojeva, ovaj model ima crne, sjajne oznake i kazaljke. Datum je prikazan belom bojom u neobičnom prozoru između 4 i 5 sati.
Na poleđini sata nalazi se safirno staklo kroz koje se vidi automatski mehanizam Manufacture Caliber 12.1, sertifikovan od strane COSC, sa rezervom snage od 70 sati.
Za Coco Chanel i Jacques Hélleu, crna je bila simbol misterije, dok je bela predstavljala savršenstvo. Iako zapravo nisu boje, već njihovo odsustvo, upravo ta dva kontrasta činila su osnovu njihovog dizajna.

Diplomirana ekonomistkinja i stručnjakinja za digitalni marketing, novinarsko iskustvo je stekla na portalima lepotaizdravlje.rs i casadesign.rs. Strastvena zaljubljenica u skincare inovacije i minimalistički stil, prati najnovije trendove – posebno kada su u pitanju visoka moda i lepota. Slaba tačka su joj vanila parfemi i dobro rumenilo.
Izvor slike: Future / Turi Lovik Kirknes, Chanel
Nastavite da čitate
