Ne bacajte ga u smeće: Kako reciklirati donji veš?
Kao i odeća, i donji veš može da se reciklira.
17. јануар 2023.
| Miljana MomirovićSuočeni smo sa tekstilnim otpadom kog je sve više zbog brze mode, a polovna garderoba je sa druge strane tu da ga smanji, pristupačnija je i štedi resurse.
Očekuje se da će tržište polovne garderobe porasti za čak 127% do 2026. godine. Zbog rastuće popularnosti, mnogi brendovi koji ni nemaju eko-filozofiju, iskoristili su ovu priliku. Aigle, The Kooples, Sandro, Zalando, Petit Bateau, Amélie Pichard… Mnogi su napravili sopstvenu platformu za polovnu garderobu.
A ni brza moda ne zaostaje mnogo: modni giganti Zara i Shein su najavili da će se pridružiti ovom pokretu u oktobru ove godine.
Zara Pre-Owned projekat u Ujedinjenom kraljevstvu nudi trostruku uslugu: popravku odeće, donacije polovne garderobe za Crveni Krst i preprodaju odeće. Kupci će moći da koriste ove usluge online ali i u Zara prodavnicama.
S druge strane, i Shein Exchange je takođe zasnovan na sličnom principu. Trenutno je u fazi testiranja u SAD-u, gde je Shein aplikacija bila najviše preuzimana u toku 2022. godine. Brend je izjavio da neće uzimati nikakvu proviziju od prodaje na svojoj novoj platformi i da će njom u potpunosti upravljati njegovi kupci.
yes shein i’ll make a difference in these pic.twitter.com/FnPPaySjHP
— charles entertainment cheese (@jmurffff) January 11, 2023
Kada je u pitanju zaštita ekologije, Shein je najveći ultrabrzi modni brend na svetu koji nudi na hiljade novih komada odeće svakodnevno. Jedna studija tvrdi da je brend odgovoran za čak 12% emisije ugljen-dioksida. Pored toga, na odeći su pronađene i otrovne supstance u višim koncentracijama od dozvoljenog nivoa.
View this post on Instagram
Što se tiče Zare, prema aplikacijama za etički rejting Good on You i Clear Fashion, brend ne objavljuje dovoljno informacija o svojim ekološkim praksama.
Suočeni sa ovim optužbama, polovna garderoba i platforme koje ih promovišu više predstavljaju marketinški trik, nego stvarnu želju da učine nešto dobro za životnu sredinu.
Polovna garderoba i njena preprodaja je klasična strategija za brendove koji žele da sebi daju eko-odgovoran imidž.
Iako su brojne studije pokazale da se ekološki uticaj garderobe u velikoj meri odigrava tokom njene proizvodnje, ove inicijative ne utiču na brendove koji i dalje nastavljaju sa strategijom brze mode.
Specijalista za etičku modu je izjavila: „Da bi postao održiv, svaki brend moraće da da smanji količinu proizvodnje. “
Iako smo počeli da razvijamo svest da bi polovna garderoba poboljšala ekološki uticaj , i dalje je neophodno da se drastično smanji količina proizvedene odeće. To bi bio veliki korak napred ali za sada ostaje ignorisano.
Izvor vesti: marieclaire.fr
Izvor slike: triocean/GettyImagesPlus
Kao i odeća, i donji veš može da se reciklira.
Kakvu ulogu u tome imaju naše veš-mašine?
Zašto nam se mora reći koje stvari ne treba da kupujemo?
Imate moć da promenom samo jedne navike učinite nešto za svoju planetu
Izaberite odeću brendova koji čine korake da ovaj svet učine boljim mestom za život.
Da li i vas klimatske promene drže budnim?