1. Home
  2. /
  3. Beauty
  4. /
  5. The Ordinary protiv skincare...

The Ordinary protiv skincare mitova: Nova kampanja „The Periodic Fable” razotkriva najveće zablude beauty industrije

22. октобар 2025.

| Milica Prelević

The Ordinary beauty brend pokrenuo je hrabru kampanju koja nas poziva da verujemo činjenicama, a ne fikciji. „The Periodic Fable™” je njihov najinteligentniji i najprovokativniji projekat do sada – beauty verzija buđenja iz industrijskog transa.

Trust skincare facts, not fiction – poruka je jednostavna i udara pravo u centar problema. Njihova nova globalna kampanja „The Periodic Fable™” postavlja pitanje: da li beauty industrija priča bajke? U vremenu kada svako čudo u bočici obećava trenutnu transformaciju, The Ordinary odlučuje da raskrinka upravo rečnik marketinga koji „zvuči” pametno, ali često nema naučnu osnovu.

49 elemenata zablude

U središtu kampanje nalazi se izmišljeni periodni sistem lepote „The Periodic Fable”, zamišljen kao inteligentna parodija na nauku. Na toj interaktivnoj „tabeli” nalazi se 49 pojmova koji se svakodnevno koriste u industriji, a zapravo obmanjuju potrošače: medical grade, poreless, eternal youth, fat freezing… Svaki od njih klikom otvara objašnjenje: šta taj termin zapravo znači, zašto je problematičan i kako se često zloupotrebljava u marketinškim narativima.

Iza koncepta stoji Uncommon Creative Studio u saradnji sa produkcijskom kućom Smuggler, koji su kampanji dali gotovo distopijski ton. Centralni film prikazuje učionicu u kojoj studenti recituju skincare reči kao da su naučne istine, dok jedan od njih „ne progleda” i napusti kolektivni trans. I to je slika današnjeg beauty pejzaža: preplavljenog terminima, trendovima i viralnim „istinama” u koje su nas ubedili, a koje niko zapravo ne proverava. Do sada.

Skincare koji vraća poverenje nauci

Ono što čini „The Periodic Fable™” više od kampanje jeste njena misija da vrati poverenje u nauku. The Ordinary, brend poznat po minimalističkim formulama i brutalno iskrenim opisima sastojaka, ponovo podseća da je edukacija jednako važna kao i sam proizvod.

the ordinary

Ovim projektom The Ordinary ne samo da osporava prazne marketinške fraze, već gradi pokret. Pokret transparentnosti, racionalnosti i odgovornosti. U trenutku kada beauty industrija pokušava da nas ubedi da su „čestice svetlosti”, „mikrostruje” i „lifting kreme” nova nauka, The Ordinary nas vraća osnovama: proveri činjenice, čitaj formulacije, postavljaj pitanja.

5 najčešćih beauty mitova koje „The Periodic Fable™” raskrinkava

Kampanja ne targetira brendove, već rečnik koji već decenijama oblikuje naš odnos prema koži. Evo nekoliko izraza iz njihove „lažne periodne tabele” koji otkrivaju koliko je granica između nauke i marketinga tanka:

„Medical grade skincare”
Zvuči stručno, strogo, ozbiljno, ali zapravo nema nikakvu definiciju. U kozmetici zapravo ne postoji „medicinski stepen”. Ovaj termin koristi se da bi proizvod delovao ozbiljnije, iako nije deo medicinske kategorije.

„Poreless”
Koža sa vidljivim porama je normalna, zdrava i stvarna. Pore se ne mogu „zatvoriti”, mogu se samo vizuelno ublažiti uz pravilnu negu. Obećanja o „savršeno glatkoj” koži su čista iluzija. Jer, ništa nije savršeno, niti treba da bude.

„Detoxifying”
Koža ne može dodatno da se „detoksikuje” jer već poseduje svoj prirodni sistem čišćenja. „Detox” formule obično ne rade ništa što običan, dobar čistač za lice već ne bi uradio.

„Anti-aging”
Termin koji industrija koristi decenijama, a koji postaje sve sporniji. Ne postoji način da se biološko starenje „zaustavi”. Osim ako ne odete pod nož.

„Clean beauty”
Naizgled bezazlen pojam, ali u stvarnosti duboko problematičan. „Clean” nema univerzalnu definiciju, svaka kompanija ga tumači drugačije, što često vodi u nepotrebni strah od sastojaka koji su, u stvari, naučno bezbedni.

Lepota nije u savršenstvu, već u istini

„The Periodic Fable” ne napada druge brendove, ali ih indirektno izaziva. I što je još važnije, postavlja pitanja koja odzvanjanju. I dok neke kozmetičke kuće možda osećaju nelagodu, potrošači su očigledno spremni za promenu. Jer lepota više nije u savršenstvu, već u istini. The Ordinary ovim projektom dokazuje da lepota može biti pametna, iskrena i etična.

Izvor slike: @theordinary