Popularni nakit za jesen 2024. sa Nedelje mode
Komadi koji se ističu.
07. oktobar 2024.
| Miljana MomirovićU ovom ekskluzivnom intervjuu za Marie Claire Srbija, sa velikim zadovoljstvom razgovaramo sa talentovanom dizajnerkom Shirley Zhou, čiji rad prelepo spaja snagu istočnih tradicija sa modernim zapadnim trendovima. Nedavno je privukla pažnju javnosti svojim izuzetnim prikazom na Who’s Next modnoj reviji u Parizu, događaju koji je postao prava estetska proslava nakon Olimpijskih igara. Shirley, poznata po svom jedinstvenom spoju kulture i održivosti, podeliće sa nama svoje utiske sa ovog prestižnog događaja, kao i svoje viđenje dizajna u modernom svetu, sa posebnim fokusom na održivu modu i fuziju istočne i zapadne estetike.
Zdravo, Shirley Zhou, dobrodošla u Marie Claire Srbija. Znamo da si nedavno predstavila svoje saradnje na Who’s Next modnoj reviji u Parizu, koja je postala estetska proslava nakon Olimpijskih igara. Kakvi su tvoji utisci o izložbi i otvaranju događaja uopšte?
Shirley Zhou: Zdravo! Bila sam potpuno svesna da je Who’s Next poznat kao „poligon za testiranje međunarodnih modnih trendova“ i da je to najveći i najuticajniji modni sajam u Parizu. Imati priliku da predstavim svoj rad na tako prestižnom događaju je zaista uzbudljivo. Ova izložba China-France Sustainable Fashion Fusion je takođe zvanično priznata kao događaj koji slavi 60. godišnjicu diplomatskih odnosa između Kine i Francuske. Predstavlja modni spektakl različitih kultura, posebno značajan nakon Olimpijskih igara u Parizu. Posebno me je impresionirala tema izložbe „Neka lepota hoda sa odgovornošću,“ koja je istakla posvećenost dizajnera nematerijalnom nasleđu, kulturi, inovacijama i održivosti kroz četiri ključne celine. Bila je sveobuhvatna, profesionalna i inspirativna.
Hajde da prvo razgovaramo o izložbenom prostoru poznatog kineskog brenda kućnih aparata Vatti, koji si osmislila za Who’s Next modnu reviju u Parizu. Reci nam nešto o dizajnu i glavnom konceptu?
Dizajn sadrži modernu, inovativnu instalaciju koja harmonično integriše tehnologiju i prirodu, sa fokusom na brzinu, prečišćavanje vazduha i ljudsku dobrobit. U središtu instalacije je napredni elektronski uređaj — pametni kućni aparat — smešten u strukturu od čelične mreže koja simbolizuje vazduh i vetar. Ova šarena čelična mreža je isprepletena sa bujnom vegetacijom, uključujući razne biljke i cveće, stvarajući vizuelno upečatljiv kontrast između organskih elemenata i tehnologije.
Tvoj dizajn, koji kombinuje šarm istočne i zapadne kulture sa naglaskom na zelenu i održivu modu, već je uspeo da očara stručnjake i medije. Reci nam, šta je za tebe ključni element tvog stila?
Kao sportista koji je postao dizajner i osoba kineskog porekla koja je odrasla u inostranstvu, prešla sam sa sportske arene na modnu scenu, od olimpijskih takmičenja do modnih fuzionih izložbi. Zbog mog sportskog porekla, volim da u svoje dizajne unosim snagu i lepotu brzine. Cilj mi je da kreiram komade koji su istovremeno moćni i graciozni. Priroda i dobrobit su ključni elementi koji inspirišu moj rad. Moji dizajni treba da deluju prirodno, poput disanja, i da odražavaju lepotu života. Takođe, u svom radu reflektujem eleganciju tradicionalne kineske kulture, dok ujedno prihvatam moderne, modne elemente zapadnog dizajna. Uživam u eksperimentisanju i premošćavanju jaza između istočne i zapadne filozofije dizajna.
Šta misliš da zapadnoj modi nedostaje, a da istočna moda ima poseban šarm?
Ne verujem da zapadnoj modi nedostaje šarm; naprotiv, ona se razvila da postane odvažna, inovativna i maštovita. S druge strane, azijska, a posebno kineska moda, duboko je ukorenjena u istoriji i tradiciji. Kineski dizajneri vešto crpe inspiraciju iz ovog bogatog kulturnog nasleđa, kombinujući drevne elemente sa modernom estetikom kako bi stvorili jedinstvene dizajne koji odražavaju specifičnu kinesku suštinu.
Na velikoj reviji China-France Sustainable Fashion Fusion, serija nakita „Shanhai“, koju je razvila tvoja ekipa za kineski brend nakita, postala je centralni deo revije. Reci nam nešto o tome.
U kineskoj kulturi, „Planina i more“ ne predstavlja samo prirodne pejzaže; ona simbolizuje i duhovnu snagu našeg naroda. Planine predstavljaju otpornost i odlučnost, dok more odražava prostranstvo i otvorenost. Ova kolekcija nakita vuče inspiraciju iz dubokog poštovanja prema tradicionalnoj kineskoj kulturi i simbolizuje šire, duhovno poštovanje prema nebesima, prirodi i božanstvima. Kroz nju se reflektuje poštovanje kosmičkog poretka i našeg mesta u univerzumu. Povezivanjem ovih komada sa održivom modom, uspeli smo da unesemo drevne kulturne elemente u moderni dizajn, stvarajući prelep sudar tradicije i savremenog stila na modnoj sceni.
Koje kamenje i materijale tipične za istočnu kulturu si koristila pri izradi ove kolekcije?
U svom dizajnu koristila sam 24-karatno zlato, malahite, dijamante i hladni emajl. U kineskoj kulturi, zlato simbolizuje moć, bogatstvo, dugovečnost i sreću. Malahit, još jedan značajan kamen u kineskoj istoriji, datira još iz perioda pre dinastije Han. Verovalo se da povezuje ljude sa božanskim i daruje besmrtnost. Danas je poznat po svojim zaštitnim i isceljujućim svojstvima.
Koji bi komad nakita iz ove kolekcije izabrala za sebe lično? I zašto?
Izabrala bih da nosim sve komade nakita zajedno, slojevito, stvarajući odvažan, a opet elegantan izgled. Moj lični stil naginje ka modernom minimalizmu, i uživam u tome da koristim upečatljiv nakit kako bih stvorila upečatljiv kontrast koji se lepo uklapa sa mojim odevnim kombinacijama.
Kako uspevaš da spojiš suštinu vekovnih tradicija i modernog stila u dizajnu?
Fuzija tradicije i modernosti u mojim dizajnima nije samo stvar estetike; ona je refleksija jedinstvenog unutrašnjeg sveta i pogleda na život istočne kulture. Kinezi balansiraju tradicionalnu gracioznost sa vitalnošću i dinamikom modernog društva. Ova dualnost — potraga za harmonijom između unutrašnje dubine i spoljašnje lepote — inspirisala je moj rad. Kombinujem bogate, smirujuće elemente tradicije sa odvažnim, avangardnim aspektima moderne mode, stvarajući dizajne koji odjekuju sa savremenim ukusima, dok zadržavaju kulturnu suštinu prošlosti.
Da li ti je važno da tvoje kreacije budu održive?
Da, održivost je centralni deo moje dizajnerske filozofije. Verujem u istraživanje bliske veze između mode i prirode, i trudim se da stvaram komade koji koegzistiraju u harmoniji sa okruženjem. Moj kreativni proces inspirisan je prirodnim pejzažima, florom, faunom i tradicionalnim kulturama iz celog sveta. Često u svoje dizajne uključujem prirodne elemente poput svile, zelenila i cveća, nastojeći da probudim osećaj povezanosti i jedinstva sa prirodnim svetom.
Hajde da razgovaramo o tvom putu kao dizajnera. Počela si sa sportom. Reci nam nešto o tome. Kako karijera uspešne sportistkinje utiče na tvoju profesiju sada?
Odrastanje u atletskoj porodici, okruženo muškim rođacima i prijateljima koji se bave profesijama usmerenim na snagu i brzinu, oblikovalo je moju avanturističku i otpornu prirodu. Postigla sam velike uspehe u sportu, učestvujući na događajima svetske klase kao što su Olimpijske igre i Svetska prvenstva. Život u inostranstvu i putovanja u mnoge različite zemlje izložili su me raznim umetničkim stilovima i modnim trendovima, što je izazvalo moju strast za dizajnom. Nakon prelaska u
modu, moja posvećenost savršenstvu i moja spremnost da rizikujem nastavili su da utiču na moj pristup: „Možda ne težim uvek da se ističem, ali definitivno ne želim da se uklopim. Prihvatam individualnost i jedinstvenost.“
Koje kreativne planove biste želeli da podelite sa čitaocima?
Verujem da modna industrija ima odgovornost prema životnoj sredini. Usvajanjem ekološki prihvatljivih materijala, održivih procesa i minimiziranja otpada, moda može igrati ključnu ulogu u upravljanju životnom sredinom. Idući dalje, imam za cilj da nastavim da istražujem ukrštanje istočnih i zapadnih kultura, stvarajući modne komade koji su jedinstveni i ekološki svesni.
Production: Killian Yang Studio
Model: Shirley Zhou
Photographer: Cheng Chong
Stylist: @didiwei28
Make up: Haoyuan
Jewelry: the RG Chain by MONOLOGUE BLACK 6C GOLD
Iskustvo u medijima stekla je radom na portalima lepotaizdravlje.rs i casadesign.rs. Da je modni stil, zvala bi se minimalizam. Kao i svaka Devica, drži se jednostavne rutine šminkanja ali zato voli da pretera sa rumenilom. Bogato znanje u nezi kože stekla je iz ljubavi prema aktivnim sastojcima i kozmetici koju je prenela na Instagram profil @pegicaaa. Slaba tačka su joj slatkasti parfemi i bolonjeze.
Komadi koji se ističu.
Naravno, to nije slučajno...
Njen izgled je privukao pažnju...
Bili su preslatki...
Ljubavi je došao kraj...