Kako žene redefinišu zastarele kodekse za poslovno oblačenje?
25. septembar 2024.
| Miljana MomirovićPravila su nametnula kancelarijski stil jer navodno čini da izgledate ozbiljnije, profesionalno i bolje na radnom mestu. Istina je da sam najčešće želela samo da uskočim u farmerke širokog kroja jer ni na koji način nisu uticale na produktivnost.
Jedan TikTok video koji je izazvao veliku pažnju zapravo sumira negativnu stranu koju ima poslovno oblačenje. Žena kojoj je zatraženo da dođe u drugi termin na intervju za posao jer je nosila šorts, osuđena je u preko 30.000 komentara.
Da li su odevne kombinacije za posao toliko bitne? Evo kako žene današnjice osporavaju šta znači „profesionalno oblačenje“.
Kako žene redefinišu poslovno oblačenje?
Oblačenje za posao ne definiše sposobnosti
Na Nedelji mode se sve više mogu videti kreativne, ekspresivne odevne kombinacije za posao koje osporavaju tradicionalni kodeks oblačenja. Pravila postavljena od stane prošle generacije nisu nastala iz pobune, već iz želje za samoizražavanjem i samopouzdanjem u kancelariji.
Istina, umesto da radno mesto osnaži modu, često je ometa. Kontroverzna tema su i politike „zabrane oblačenja“, posebno kada u prostoru dominira generacija Z koja oblikuje kancelarijski stil današnjice.
Bluze jarkih boja, gola kolena ili patike ne utiču negativno na performanse, već na okruženje koje hiperseksualizuje ili osuđuje modni stil zaposlenih. Povezivanje između skromnog oblačenja sa činjenicom koliko ozbiljno neko shvata posao je duboko ukorenjeno patrijarhalno uverenje i standard koji će zahtevati vreme da se preokrene. Međutim, modne revije i TikTok postaju ogromna odskočna daska u tom procesu.
Očekivanja za poslovno oblačenje su zastarela
Kada su u pitanju pravila oblačenja za posao, naročito u korporativnim prostorima 9-17h, očekivanja šta žene treba da nose je dugogodišnja tradicija kojoj je vreme da se redefiniše. Kao i svi društveni ili politički pokreti, osporavanje normi sa predrasudama je obavezan prvi korak ka stvaranju promene koju želimo da vidimo. Međutim, tek kada ljudi koji su u suprotnosti za novo poslovno oblačenje ne budu na pozicijama moći, moda će se potpuno promeniti.
Novi poslovni kodeks oblačenja
Kroz TikTok i velike dizajnerske modne kuće, generacija Z stavja do znanja da poslovno oblačenje nije jedinstveno. Na kraju dana, moda jeste način da se osećate kao produktivnija i moćnija versija sebe. Kako se to manifestuje od osobe do osobe, ne bi trebalo da bude važno. Narativ kada je u pitanju oblačenje za posao će se vremenom u potpunosti okrenuti.
Do tada, sve što možemo da uradimo je da pomeranje granica tamo gde možemo.
Iskustvo u medijima stekla je radom na portalima lepotaizdravlje.rs i casadesign.rs. Da je modni stil, zvala bi se minimalizam. Kao i svaka Devica, drži se jednostavne rutine šminkanja ali zato voli da pretera sa rumenilom. Bogato znanje u nezi kože stekla je iz ljubavi prema aktivnim sastojcima i kozmetici koju je prenela na Instagram profil @pegicaaa. Slaba tačka su joj slatkasti parfemi i bolonjeze.
Izvor slike: ©Launchmetrics/spotlight